Програмовий зміст:
Вчити дітей малювати горобчика, передавати особливості зовнішнього вигляду птаха - будови тіла й забарвлення. Удосконалювати техніку малювання гуашшю, вільно вести пензлем за ворсом, повторюючи обриси силуету. Розвивати відчуття кольору й форми. Виховувати інтерес до казок ,природи, бажання відтворювати в малюнку естетичні емоції й отримані уявлення, самостійність, чуйність.
Попередня робота.
Спостереження за птахами на прогулянці в парку. Бесіда про птахів. Розглядати зображень птахів.
Матеріали, інструменти, обладнання.
Аркуш паперу, пензлі, банки з водою, підставки під пензлі, фломастери, серветки паперові та з тканини
Програмовий зміст:
Вчити дітей малювати горобчика, передавати особливості зовнішнього вигляду птаха - будови тіла й забарвлення. Удосконалювати техніку малювання гуашшю, вільно вести пензлем за ворсом, повторюючи обриси силуету. Розвивати відчуття кольору й форми. Виховувати інтерес до казок ,природи, бажання відтворювати в малюнку естетичні емоції й отримані уявлення, самостійність, чуйність.
Попередня робота.
Спостереження за птахами на прогулянці в парку. Бесіда про птахів. Розглядати зображень птахів.
Матеріали, інструменти, обладнання.
Аркуш паперу, пензлі, банки з водою, підставки під пензлі, фломастери, серветки паперові та з тканини
Хід заняття :
І .Організаційна частина .
Вихователь: - У нас сьогодні ніби свято –
Гостей хороших так багато!
Туди – сюди ви подивіться
Та веселенько посміхніться!
Звучить ніжна мелодія.
Діти до нас сьогодні прийшли на заняття два загадкових гостя, а хто це треба відгадати загадки:
Маленький хлопчику сирій свитинці
По дворах стрибає, крихти збирає.
(Горобець)
У норі хатинку має хліб, сирочок полюбляє.
По підлозі тишком-нишком бігає сіренька...
(Мишка)
ІІ. Мотивація
Миша і горобчик
Були собі миша й горобець. Дружно жили, у злагоді. Ні сварок, ні образ не знали. Перед кожною справою радились одне з одним, будь-яку роботу спільно виконували.
Одного разу миша з горобцем знайшли на дорозі три житні зернинки. Думали-думали, що з ними зробити, й надумали поле засіяти. Миша землю копала, горобчик боронив.
Чудове жито вродилось! Миша гострими зубками швидко його пожала, а горобчик крильцями спритно обмолотив. Зернинка до зернинки зібрали вони весь урожай і стали ділити його: одне зернятко — мишці, одне — горобчику, одне — мишці, одне — горобчику... Ділили, ділили, і одне зернятко зайве залишилося.
Миша перша сказала:
Горобець не згодився:
Чи довго вони сперечалися — хто чув, той і знав, а нам невідомо. Тільки горобець раптом склював зайве зернятко й полетів геть. «Нехай спробує мене наздогнати й моє зернятко відібрати», — подумав він.
Мишка не погналася за горобцем. Засмутилаcя, що перша затіяла сварку .Свою частку до своєї комори перетягла. Чекала, чекала горобця ,щоб помиритись, не дочекалася. І його частину до своєї комори зсипала. Усю зиму прожила сита. Горобець же залишився ні з чим, до весни голодним.
Ось яка пригода відбулася, як же ми можемо допомогти нашим товаришам?
(Треба їх помирити)(Мишка могла подзвонити горобчику, або горобчик міг би написати меседж в комп’ютері ….)
Погляньте діти мишка й досі чекає горобчика
Який горобчик?(Рухливий, жвавий, швидкий, проворний, спритний, веселий)
Психогімнастика «Я - горобчик»
ІІІ. Продуктивна діяльність
Але горобчик дуже сумний, йому одному дуже самотньо Давайте ми з вами намалюємо горобчика і помиримо друзів.
- Діти спочатку намалюємо сірою фарбою круг(тулуб) ,та коло поменше (голову),суміщаючи їх , щоб утворилась фігура горобчика.
- Коли фарба висохне, домалюємо коричневою фарбою шапочку на голові, і коричневу спинку, крильця, ніжки, дзьобику вигляді трикутника, а око намалюємо чорною фарбою.
(Діти сідають за столи, малюють)
-Поки сохне сіра фарба, давайте дамо відпочити нашим пальчикам
Пальчикова гімнастика «Пташки»
Діти поки наші роботи висохнуть, давайте пригадаємо мирилочку для наших друзів
Мири-мир -мирися,
Швидко - не барися .
Хлопчики й дівчатка,
Пташечки й звірятка,
Трави й квіти в лузі
Дружать всі в окрузі
Наші маленькі друзі помирилися і приготували для вас сюрприз.
Нікопольський міський відділ освіти та науки
Предметне малювання в середній групі
Тема заняття: «Горобчик»
За мотивами літературного твору «Миша й горобчик»
КДНЗ № 47
Вихователь:
Вареникова І. М.
Група № 8
м. Нікополь
2016 рік