Прехентація "Особливості розв'язання основних проблем економіки в умовах ринку"

Про матеріал
В умовах змішаного навчання, коли частина уроків проводиться в онлайн форматі, найбільш доступною , як для вчителя, і найбільш зручною, як для учня є презентаційна подача нового матеріалу. Для рефлексії урок починається з розділу "Навчаємось разом", який розміщено в кінці параграфу, проте здобувачі освіти давали змістовні відповіді на запитання. Під час уроку спочатку вчитель наводить приклади щодо спрацювання тієї чи іншої функції, а в подальшому пояснення надавали здобувачі освіти.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Особливості розв’язання основних проблем економіки в умовах ринку. Діана Слюсар. Учитель економіки школи І-ІІІ ступенів №163 імені М. Кирпоноса міста Києва

Номер слайду 2

?У ринковій економіці панує свобода підприємництва. Чи можна стверджувати, що підприємець за умов ринкової економіки може виробляти абсолютно все, що йому заманеться?

Номер слайду 3

Проблема вибору. Що виробляти?Як виробляти?Для кого виробляти?

Номер слайду 4

?Порівняйте данні таблиці 1 і 2. Зробіть висновки

Номер слайду 5

Табл. 1. Пропозиція виробника{93296810-A885-4 BE3-A3 E7-6 D5 BEEA58 F35}Товар. Кількість. Ціна виробника. А515 В1010 С155

Номер слайду 6

Табл.2. Реакція споживача{93296810-A885-4 BE3-A3 E7-6 D5 BEEA58 F35}Товар. Продано товару. Фактична ціна реалізаціїА520 В1010 С105

Номер слайду 7

Що виробляти?В ринковій економіці вирішують саме споживачі, диктуючи виробникам свої потреби через сприймання певної ціни на певні товари чи послуги

Номер слайду 8

Як виробляти?Це пов’язано з організацією виробництва, поєднанням ресурсів, технологією виробництва

Номер слайду 9

Для кого виробляти?Залежить від бажань і можливостей споживачів купити той чи інший товар. Визначальними є доходи споживача , величина яких залежить від рівня цін на ресурси

Номер слайду 10

Для кого виробляти? Ринковий механізм у першу чергу надає товари та послуги тим, хто спроможний більше заплатити. Саме їхні потреби, смаки, уподобання вивчає раціональний виробник

Номер слайду 11

Функції ринку у процесі регулювання суспільного відтворення:Інформаційна. Розподільна. Регулююча. Стимулююча. ОчищувальнаІнтегруюча. Контролююча

Номер слайду 12

Інформаційна функція. Ринкові ціни інформують про те, що потрібно виробляти Покупці отримують інформацію про нові товари та послуги

Номер слайду 13

Інформаційна функція. Через ринок ведеться облік витрат на виробництво продукціїРинок визначає не тільки те, що необхідно робити, а й рівень витрат, на які споживач може погодитися, щоб придбати цю продукцію. На ринку користується попитом тільки та продукція, яку споживач може придбати за прийнятними для нього цінами. Виробника ж влаштовує тільки та ціна, яка відшкодовує виробничі витрати й гарантує прибуток

Номер слайду 14

Розподільна функція. В умовах розвиненого поділу праці економічно відособлені виробники можуть обмінюватися результатами свої праці , при цьому весь створений суспільний продукт розподіляється між окремими групами та членами суспільства

Номер слайду 15

Регулююча функція. Ринок сам усуває диспропорції в обміні та розподілі товарів між регіонами, в асортименті товарів та послуг, у співвідношенні між ресурсами різних галузей.

Номер слайду 16

Стимулююча функція. Ринок стимулює раціональний розподіл обмежених виробничих ресурсів, тому що він здійснюється на принципах конкурентності і ресурси потрапляють до того, хто за них більше заплатив.  Власники обмежених ресурсів отримають більше коштів (можливостей) для їх відтворення. Ринок стимулює виробляти найбільш технологічні засоби виробництва, «змушує» підприємства мінімізувати витрати за високої якості продукції. Ринок диференціює виробників у процесі конкуренції.

Номер слайду 17

Очищувальна функція. За умов ринкової конкуренції здатне вижити лише те підприємство, у якого витрати на виробництво одиниці продукції менші, а прибуток більший порівняно з конкурентами. Якщо витрати перевищують ціни, підприємство зазнає збитків і звільняє місце для більш ефективного виробництва. Через механізм конкурентної боротьби відбувається очищення ринку від неконкурентоспроможних підприємств

Номер слайду 18

Інтенгруюча функція Ринок поєднує всі фази суспільного виробництва: виробництво, розподіл, обмін та споживання.

Номер слайду 19

Контролюча функція. Диференціація виробників — це водночас розвиток ефективних підприємств і банкрутство неефективних. Конкуренція виробників зазвичай сприяє зниженню ціни й підвищенню якості продукціїТак, за допомогою ринку здійснюється контроль споживачів над виробництвом. Саме в цьому найбільше зацікавлений споживач

Номер слайду 20

Джерелаhttps://history.vn.ua/pidruchniki/krypska-economy-10-class-2018-profile-level/44.php

Номер слайду 21

Дякую за увагу!ppt_x

pptx
До підручника
Економіка (профільний рівень) 10 клас (Крупська Л.П., Тимченко І.Є., Чорна Т.І.)
Додано
12 січня 2021
Переглядів
1687
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку