Мета уроку: Навчальна: сформувати в здобувачів освіти уявлення про сутність поняття “ підприємець ”,’’ бізнес ’, ознайомити з особливими рисами підприємців та значенням їх діяльності для особистості та суспільства; ознайомити з теоретичними поради щодо започаткування власного бізнесу. Розвиваюча:розвинути в здобувачів освіти вміння мислити, аналізувати, узагальнювати інформацію,висловлювати власну думку, сприяти розвитку технічного мислення і професійної самостійності, сформувати громадянські та професійні компетентності, ідеї для власного бізнесу. Виховна: виховувати толерантне ставлення до позиції опонентів, розуміння власної ролі та відповідальності за економічне процвітання міста, регіону.
Французький економіст Жан Батіст Сей (1767–1832 рр.) дав оригінальне тлумачення суті підприємця: це економічний агент, який, комбінуючи фактори виробництва (земля, праця, капітал), «перетягує» ресурси зі сфери низької продуктивності і прибутковості до галузей, у яких вони можуть дати найбільший результат (прибуток, дохід). Більше того, він указував на активний, інноваційний характер підприємництва, пов’язаний не лише з пошуком, але і з необхідністю створення нових факторів виробництва.
Висновки з наведених економічних учень 1Підприємець – це власник капіталу, його керівник, що часто поєднує функції власника з особистою продуктивною працею. 2. Мотивом підприємницької діяльності є отримання прибутку шляхом виробництва економічних благ і їх реалізації з урахуванням попиту на них. 3 Підприємець бере на себе всі видів ризиків, які можуть виникнути в процесі виробничої діяльності. 4. Підприємницька діяльність – це інноваційна діяльність. Підприємці привносять на ринок нові товари або послуги, відкривають нові ресурси (або використовують старі на новий лад), сприяють розвитку нових технологій, відкривають нові ринки, реорганізовують існуючі підприємства.
Бізнес ідей: Онлайн магазин, торгівля, кав’ярня, послуги за дорученням, оптове приготування їжі, послуга з вигулу собак, агентство нерухомості, послуги персонального водія, кіоск з їжею, ремонт одягу, авто мийка, догляд за будинком, послуги з утилізації, садівництво, організатор подій, флорист, перукар., візажист, клінінгова компанія, віртуальний помічник, туристичне агентство, рекламне агентство, кулінарні курси, масажний салон, еко – продукти, мясні напівфабрикати, кав’ярня швидкого обслуговування,вендінгові хлібопекарні ( випікають хліб при клієнтах) грибні ферми, хінкальня, сто, кондитер…
Ключ до тесту: 120-200 балів - ви природжений бізнесмен. 110-119 балів - ви володієте не всіма потрібними якостями бізнесмена, але у вас є реальні шанси досягти успіху в бізнесі; деяку допомогу при цьому вам нададуть роздуми про причини втрати балів. 50-90 балів - видно, у бізнесмени вам не вибитись, але, судячи з усього, ви правдива, порядна людина, у вас непоганий характер, так що не все втрачено в житті. Кожний учень підраховує бали, отримані ним під час тестування, і виявляються групи учнів у кожній градації здатності до занять бізнесом.
Заповіді підприємця 1. Постійно генеруйте ідеї. 2. Вмійте збагачувати власність. 3. Не бійтесь конкуренції. 4. Працюйте на споживача, його вимоги. 5. Не бійтеся зменшити ціну, бійтесь її збільшити. 6. Створіть команду на довірі. 7. Складіть бізнес-план. 8. Рекламуйте не стільки товар, скільки імідж своєї фірми. 9. Не бійтесь брати кредити (якщо їх дають). 10. "Не тримайте всі яйця в одному кошику" (здійснюйте диверсифікацію виробництва). 11. Будьте доброзичливі. 12. Безперервно вчиться і творіть. 13. Пам'ятайте, найголовніший ваш капітал — це ви самі.
Люди завжди звинувачують обставини за те, які вони є. Я не вірю в обставини. Люди, які домагаються успіху в цьому світі, - це люди, які можуть піднятися і пошукати потрібні їм обставини і, якщо не можуть знайти, створюють їх. Б.Шоу Якщо у тебе мало грошей, треба робити бізнес. Якщо грошей немає зовсім, треба робити бізнес терміново!» Американський підприємецьДжон Девісон Рокфелле