Презентація "Стихія музики бароко" спрямована на допомогу вчителю при поясненні нової теми уроку. Може бути використана науроках мистецтва та художньої культури.
Стиль бароко з його поривом і неспокоєм набув значного розвитку в музиці, він став закономірним продовженням Ренесансу і передував стилю класицизм
Номер слайду 3
Найвищим досягненням цього періоду стала творчість німецьких композиторів Йоганна Себастьяна Баха і Георга Фрідріха Генделя
Номер слайду 4
У культурі бароко з-поміж музичних інструментів почала домінувати скрипка
Номер слайду 5
Скрипка мала широкі можливості для вираження людських емоцій. Віртуози-скрипалі знаходили нові ефектні прийоми виконавської техніки
Номер слайду 6
У творчості представників бароко композиторів і скрипалів-віртуозів Арканджело Кореллі, Джузеппе Тартіні, Антоніо Вівальді досягли досконалості жанри сонати й концерту
Номер слайду 7
У спадщині Антоніо Вівальді налічується 450 сольних концертів, зокрема понад двісті для скрипки та ще й для багатьох інших інструментів
Номер слайду 8
Два концерти “ Ніч ” стали першими симфонічними ноктюрнами у світовій музиці, у яких оркестровими засобами втілено різні стани природи – спокій і тривогу (відповідно в мажорі й мінорі)Ельфійська ніч
Номер слайду 9
Номер слайду 10
Розквіту скрипкової музики та виконавства сприяли італійські династії знаменитих скрипкових майстрів Андреа Аматі, Джузеппе Гварнері,Антоніо Страдіварі
Номер слайду 11
Світовою вершиною музики й кульмінацією музичного бароко є творчість Йоганна Себастьяна Баха. Спадщина композитора охоплює найрізноманітніші жанри світської і духовної музики
Номер слайду 12
Номер слайду 13
Улюбленим інструментом Баха був орган, у майстерності гри й головне імпровізації на ньому він був справжнім віртуозом
Номер слайду 14
Орган називають королем музичних інструментів, адже він найбільший і один з найдавніших
Номер слайду 15
Номер слайду 16
У західно-християнських храмах найкращі музиканти того часу служили церковними органістами. Вони створювали музику для цього інструмента. У період бароко це була поліфонічна музика, а найдосконалішим її жанром стала фуга. Зазвичай виконанню складної фуги передує прелюдія або токата чи фантазія імпровізаційного складу. Разом вони утворюють цикл
Номер слайду 17
Токата і фуга для органа ре мінор Й.-С. Баха набула надзвичайного поширення, зокрема і в різному аранжуванні
Номер слайду 18
Номер слайду 19
Сучасник Баха німецький композитор Георг Фрідріх Гендель. Ораторії Генделя, сповнені енергії та світла, репрезентують музику бароко
Номер слайду 20
“ Якщо музика Баха – це храм, то музика Генделя – палац ” , - зауважив композитор і піаніст Рубінштейн. Бах умів, як ніхто інший, виразити скорботу, глибокий смуток, адже його, як творця, насамперед вабили складні душевні переживання, Генделя цікавили герої-переможці, він тяжів до вираження життєстверджуючих почуттів
Номер слайду 21
Месія
Номер слайду 22
Домашнє завдання: Опрацювати сторінки підручника 98-103;Самостійно дослідіть теми на вибір:“ Історія виникнення і поширення органу “ або“ Таємниці скрипок Страдіварі “ ;3. Оберіть музичну композицію Баха або Генделя та створіть відеоряд зручним для вас способом. Тематика відеоряду довільна.