Дата: 22.04. Практична робота №2 Тема: Генетичні зв’язки між неорганічними речовинами Хімія 11 клас
Номер слайду 2
Основні класи неорганічних сполук
Номер слайду 3
У перекладі з грецької генетичний означає — такий, що стосується походження, вивчає розвиток чого-небудь. Розглядаючи хімічні властивості сполук різних класів, можна простежити, як вони пов’язані за походженням, тобто скласти генетичні ряди, в яких простежується споріднений зв’язок між класами неорганічних сполук. Генетичний зв’язок — це зв’язок між речовинами різних класів, що ґрунтується на взаємоперетворенні речовин і показує походження одних речовин від інших.
Номер слайду 4
Знання генетичних зв’язків пояснює різноманітність класів неорганічних сполук і речовин у природі, відкриває перед ученими перспективи створення нових речовин.
Номер слайду 5
Генетичний зв’язок класів неорганічних сполук
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Зверніть увагу Правило генетичних зв’язків: 1. Кількість стрілочок у схемі відповідає кількості рівнянь хімічних реакцій, які необхідно скласти. 2. Сполуки, записані перед стрілочкою, обов’язково мають вступити в хімічну реакцію. 3. Сполуки, записані після стрілочки, мають утворитися внаслідок реакції.
Номер слайду 8
Пам'ятайте!
1. Для проведення дослідів використовуйте невеликі кількості реактивів. 2. При наливанні рідини зі склянки етикетка повинна бути розташована у бік до долоні. 3. При розливанні чи розсипанні речовин сповістити учителя. 4. При потраплянні кислоти чи лугу промити руки сильним струменем води та звернутись до вчителя. 5. Запалювати спиртівку тільки сірниками. 6. Під час нагрівання спочатку злегка прогріти всю пробірку, потім здійснювати подальше нагрівання тієї її частини, де міститься рідина. 7. При нагріванні пробірка заповнюється на 1\3, отвір направляється в безпечну сторону.
Номер слайду 9
Перш ніж почати експеримент, уважно ознайомтеся з інструкцією.
Номер слайду 10
Виконання практичної роботи та оформлення звітів.
Номер слайду 11
Практична робота №2 Тема: Генетичні зв’язки між неорганічними речовинами Мета: узагальнити знання про властивості основних класів неорганічних сполук; продовжити формувати практичні навички проводити якісні реакції; у лабораторних умовах навчитись одержувати й розпізнавати неорганічні речовини, застосовуючи теоретичні знання про їх властивості; складати план експерименту й проводити його, робити висновки та узагальнення.
Номер слайду 12
Обладнання та реактиви: пробірки, штатив для пробірок, пробіркотримач, спиртівка, сірники, купрум (ІІ) оксид, розчини сульфатної кислоти, натрій гідроксиду, натрій карбонату, натрій сульфату, барій хлориду, нітратної кислоти, індикатор лакмус, тверда вода.
Номер слайду 13
Завдання 1. Добування речовин. Використовуючи наявні реактиви, добудьте купрум (ІІ) гідроксид із купрум (ІІ) оксиду. Складіть план експерименту._________________________ ______________________________________________________________ Напишіть рівняння відповідних реакцій у молекулярному та йонному вигляді. Зазначте результати спостереження _______________________________________________________________________________________________________________________.
Номер слайду 14
Завдання 2. Розпізнавання речовин. У 3-ох пронумерованих пробірках вам видані однакові на зовнішній вигляд розчини натрій карбонату, натрій сульфату та сульфатна кислота. Визначте, у якій з пробірок міститься кожна речовина, використовуючи наявні у вас реактиви. Складіть план експерименту. Напишіть рівняння відповідних реакцій у молекулярному та йонному вигляді. На підставі даних спостережень сформулюйте висновок.
Номер слайду 15
Завдання 3. Здійсніть хімічні перетворення згідно зі схемою. Виконати відповідний варіант (дівчата – 1 варіант, хлопці - 2 варіант)
Номер слайду 16
Варіант -1. Генетичний ряд металів. Доберіть реактиви і здійсніть хімічні перетворення сполук Карбону згідно зі схемою: Na2CO3 → BaCO3 → CO2 Запишіть рівняння реакцій ( у йонно-молекулярній та молекулярній формах).
Номер слайду 17
Варіант -2. Генетичний ряд металів. Доберіть реактиви і здійсніть хімічні перетворення сполук Алюмінію згідно зі схемою: Al2(SO4)3 → Al(NO3)3 → Al(OH)3 Запишіть рівняння реакцій ( у йонно-молекулярній та молекулярній формах).
Номер слайду 18
Висновок: На основі результатів роботи зробіть висновки. Які знання, здобуті на практичній роботі, допоможуть вам у повсякденному житті?
Номер слайду 19
Виконайте практичну роботу у робочому зошиті. Фото звіт виконання і оформлення роботи надішліть мені в Microsoft Teams
Номер слайду 20
Презентацію підготувала Коструб Ірина Олександрівна вчитель хімії, біології, навколишнього світу Новоград-Волинської ЗОШ I-III ст. №5