У цьому параграфі ви:дізнаєтеся про стрес і про те, що його спричиняє;проаналізуєте, що допомагає знизити рівень стресу;з’ясуєте, який відпочинок є активним, а який — пасивним;обговорите умови здорового сну;дослідите вплив медіа на здоров’я.• стрес • активний відпочинок• пасивний відпочинок • медіа• релаксація
стрес і здоров’я. Стрес — це стан фізичного і психологічного напруження організму внаслідок реальної чи уявної загрози життю і здоров’ю. Сильний і тривалий стрес (дистрес) спричиняє погане самопочуття.почуття постійного занепокоєння, тривоги, пригніченостітруднощі з концентрацією увагиперепади настроюдратівливість або запальністьнеможливість розслабитисяпроблеми з апетитом (його відсутність або переїдання)порушення снуломота і болі, особливо напруження м’язівдіарея і запорпочуття нудоти або запаморочення. ОЗНАКИ СТРЕСУ
Який відпочинок обрати. Розгляньте мал. 40 і з’ясуйте, який відпочинок є активним, а який — пасивним. Поясніть свою думку. Пограйте в гру. Об’єднайтесь у дві групи («активний» і «пасивний»). За дві хвилини напишіть якомога більше видів активного або пасивного відпочинку. Далі команди по черзі називають по одному виду відпочинку. Виграє команда, яка закінчить останньою.
умови здорового сну. Нічний сон — найважливіший для здоров’я вид пасивного відпочинку. Середня тривалість сну щонайменше 8,5 години.здатность запам’ятовуватиздатность зосереджуватисяздатность швидкî реагуватипогіршується самопочуттяздатность розв’язувати складні задачіздатность ухвалювати виважені рішення.виникає перевтома. Наслідки нестачи сну
умови здорового сну. Нічний сон — найважливіший для здоров’я вид пасивного відпочинку. Розгляньте мал. 41 і поясніть, чому важливо дотриму-ватись умов здорового сну.• Перейдіть за QR-кодом і подивіться мультфільм «Чомуми спимо». Обговоріть:• Що відбувається в мозку під час сну?• Яку частину свого життя людина проводить уві сні?
вплив медіа на здоров’я. Медіа — це засоби, за допомогою яких ми отримуємо інформацію. Розгляньте мал. 42 та обговоріть, як зменшити час, проведений зі смартфоном.• Проведіть мозковий штурм. Запишіть на дошці приклади позитивного і негативного впливу медіа на здоров’я.• Обговоріть, як можна зменшити їхній негативний вплив.