Вчимося жити разом : підручник для 5 кл./ Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, К. С. Василенко, І. В. Лаврентьєва, Н. В. Андрук.:Видавництво «Алатон», 2022.
§ 14. Безпека в інтернетіБілокузьминівський ліцей Костянтинівської міської ради Донецької областіРозробила: Прокоф’єва Л. Р.,практичний психолог, учитель основ здоров’я
Номер слайду 2
У цьому параграфі ви:обговорите переваги та недоліки інтернету;ознайомитеся з правилами спілкування і безпеки в соціальних мережах;дізнаєтесь, яка інформація є публічною, а яка —приватною;дослідите правила безпеки в інтернеті;розвиватимете уміння критично мислити, розпізнавати ризики, ефективно спілкуватися.• соціальні мережі• публічна інформація• приватна інформація• нетикет • Нікнейм
Номер слайду 3
переваги та недоліки інтернетуІнтернет — цікавий і корисний засіб для навчання,відпочинку, спілкування з рідними та друзями тощо. Водночас його вплив може бути і позитивним, і негативним.• Розгляньте мал. 45. Які твердження свідчать пропозитивний вплив інтернету, а які — про негативний?• Розкажіть, якими можливостями інтернету ви кори-стуєтеся найчастіше. Нові знайомства. Доступ сторонніх до особистоїінформаціїНегативний вплив на здоров’я(якщо довго сидіти за комп’ютером)Інформація в інтернеті не завждиє достовірною. Можливість щось купити онлайн. Можливість відпочивати,не виходячи з дому. Необмежений доступ до розваг(ігри, фільми)Інтернет-залежність. Спілкування з друзями онлайнІнтернет-шахрайство. Швидкий доступ до інформаціїКористування електронною поштою. Спам і віруси
Номер слайду 4
соціальні мережіСучасний світ неможливо уявити без соціальних мереж.• Розгляньте мал. 46. Проаналізуйте, в яких соціальних мережах кількість користувачів найбільша, а в яких — найменша.• Проведіть опитування серед однокласників щодосоціальних мереж, якими вони користуються.• За результатами опитування створіть діаграмупопулярності соціальних мереж вашого класу.• Презентуйте отримані результати у класі або поділітьсяними в соціальних мережах.
Номер слайду 5
Правила спілкування у мережі інтернет. Спілкуючись в інтернеті, ви спілкуєтесь з живими людüми. Є нетикету. Це словоскладається з двох слів: англійського net — мережа і французького etiquette — етикет.• Розгляньте правила нетикету на мал. 47. Обговоріть:• Що означає кожне правило?• Які наслідки матиме порушення цих правил?• Які ще правила можна додати?
Номер слайду 6
захист персональних даних. Щоб запобігти небажаному витоку інформації, навчіться розпізнавати публічну та приватну інформацію. Публічна інформація — це відомості про людину, за якими її не можна знайти чи ідентифікувати. А приватна інформація — навпаки. Дослідіть соцмережу, в якій ви зареєстровані. Перевірте налаштування публічності вашої сторінкита публікацій для інших користувачів.
Номер слайду 7
правила безпеки в інтернетіЩоб зловмисники не могли отримати інформацію про ваше справжнє ім’я, вік,місце проживання тощо, використовуйте нікнейм. Це вигадане ім’я користувача. Використовуйте надійні паролі. Пароль має містити щонайменше 8 символів, складатися з літер, цифр і спеціальних символів. Бажано час від часу змінювати паролі та використовувати різні паролі на різних сайтах. Не діліться в інтернеті паролями та іншою особистою інформацією: своєю домашньою адресою,номером телефону, номером і адресою школи. Під час публікації використовуйте максимальні налаштування конфіденційності та безпеки,наприклад, щоб ваші публікації бачили лише друзі. Ніколи не діліться чужими фото без згоди цих людей.
Номер слайду 8
правила безпеки в інтернеті• Обговоріть відомі вам приклади ризикованої поведінки в інтернеті. До яких наслідків це призвело?• Завантажте за QR-кодом презентацію про правила безпеки в інтернеті.• За наданими у презентації рекомендаціями потренуйтеся дотримуватися правил безпеки в соціальних мережах.