Презентація до уроку образотворчого мистецтва у 5 класі на тему "3 чого починається картина. Формат." містить підбірку світлин, які допоможуть учням краще зрозуміти навчальний матеріал.
З чого починається картина. Формат. Виконала: Гуд Світлана Сергіївна вчитель образотворчого мистецтва КЗ “НСЗШ I-III ст. №4”, м.Нікополь
Номер слайду 2
Мета: • навчальна: ознайомити учнів з основами процесу створення живописних робіт; навчити правильно обирати формат майбутньої роботи; • розвивальна: розвивати уяву, уміння насолоджуватися творами образотворчого мистецтва, аналізувати їх; формувати естетичні почуття, смак; активізувати творчу ініціативу учнів; • виховна: виховувати зацікавленість творами образотворчого мистецтва, охайність під час роботи.
Номер слайду 3
Актуалізація опорних знань: Як ви розумієте слова мистецтвознавця Олександра Альохіна: «І писати, і дивитись картину — мистецтво»? ♦ Чи кожен може зрозуміти задум художника? Чому? ♦ Як навчитися розуміти твори мистецтва? ♦ Завдяки чому народжується твір мистецтва, який шлях він долає від задуму до втілення? ♦ 3 чого, як ви вважаєте, художник розпочинає роботу над твором?
Номер слайду 4
Формат - це форма того матеріалу, на якому буде виконано роботу.
Номер слайду 5
Номер слайду 6
Сувій - надмірне збільшення формату по за вертикаллю
Номер слайду 7
Фриза – надмірне збільшення формату по за горизонталлю. Жу І. Рододендрон
Номер слайду 8
Живописці часто застосовують овал як формат для зображення портрета людини, оскільки конфігурація овалу співвідноситься з овалом людського обличчя або контуром погрудного зображення. О.Кипренський. Портрет Олімпіади Олександрівни Рюміної
Серж Філінгер – Хліб з маслом, або Сніданок художника.
Номер слайду 12
Композиція (від латинського слова compositio) - це взаєморозташування предметів, зображень, частин зображення, за якого вони виглядають якнайліпше. Вважається, що хороша композиція - це така, коли не хочеться нічого ні додати, ні поміняти місцями.
Номер слайду 13
Обираючи формат, слід ураховувати, як розташовані основні об’єкти композиції — горизонтально чи вертикально, як розвивається дія сюжету —зліва направо чи вглиб картини або інакше.
Номер слайду 14
Актуалізація набутих знань: ♦ Чи зустрічали ви роботи незвичних форматів? Якщо так, то чи привернули вони вашу увагу? ♦ Які з цих форматів вам сподобалися найбільше? Чому? ♦ Який незвичайний формат ви оберете для власної роботи?
Номер слайду 15
Творче завдання: Виконати композицію «Мої літні враження» із використанням незвичайного формату для передавання задуму.