Презентація , 8 клас, до уроку "Соціальні аспекти статевого дозрівання".

Про матеріал
Дорослішання — складний процес, який відбувається одночасно зі статевим дозріванням. Людина має дозріти біологічно, психологічно й соціально для того, щоб вона могла створити сім’ю й виховувати дітей. Матеріал презентації допомагає навчатись соціальному дорослішанню.
Перегляд файлу

image

Психологічно й соціально зріла людина вміє самостійно:

                  прогнозувати свою поведінку в будь-яких життєвих ситуаціях;

                  здобувати потрібну інформацію й аналізувати її згідно зі своїми цілями в різних сферах життя;

                  мобілізовуватися для здійснення запланованого всупереч різним обставинам;

                  imageвідстежувати хід виконання власних дій та їхні результати; робити висновки з власної поведінки в різних ситуаціях; емоційно правильно реагувати на різні життєві ситуації.

Розберемо детальніше вміння соціально зрілої людини.

Прогнозувати свою поведінку в будь-яких життєвих ситуаціях.

Існують загальні принципи безпечної життєдіяльності, які можна звести до формули: «Передбачати, запобігати, діяти».

Передбачати — означає:  вміти розпізнавати небезпечні ситуації;  предбачати

наслідки своїх дій;  оцінювати ризик.

 

                  Запобігати — означає:  діяти так, щоб не потрапляти у небезпеки;  самому не створювати небезпеки (наприклад, на дорозі й у транспорті завжди дотримуватися Правил дорожнього руху);  вживати запобіжних заходів (наприклад, встановлювати охоронну сигналізацію, проводити пожежні тренування).

                  imageДіяти — означає:  не розгубитися, тобто бути фізично і психологічно готовим діяти у небезпечній ситуації; знати, що і як треба робити в таких випадках;  уміти зв’язуватись і взаємодіяти з рятувальними службами, правильно використовувати рятувальне спорядження; не втрачати надії й боротися, зробити все можливе, щоб урятуватися самому і допомогти іншим            . (Принципи безпечної життєдіяльності, 7 клас )

Здобувати потрібну інформацію й аналізувати її згідно зі своїми цілями в різних сферах життя.

1.    План  аналізу ситуації.

- джерела ризику (чинники ураження); - для кого існує загроза; - можливі наслідки.

2.    Оцініть рівень ризику ситуації (події).

image       Для цього:    проведіть на папері лінію; з одного боку напишіть: «Ризик високий», а з другого — «Ризику немає»;  поставте позначки відповідно до того, як ви оцінюєте ризик у цій ситуації.

3.    Поміркуйте, як можна зменшити ризики у цих ситуаціях або уникнути їх.

4.    У яких ситуаціях треба звернутися за допомогою і до кого?

                                                                                                      (Принципи безпечної життєдіяльності, 7 клас                                                                                                                                                       )

Мобілізовуватися для здійснення запланованого всупереч різним обставинам.

imageСитуація.Восьмикласниця Олена попросила батьків купити їй новий мобільний телефон, такий, як у подруги. Телефон коштував дорого. Однак мама відмовилася від нових осінніх туфель, тато не став купувати зимову куртку, брат сказав, що обійдеться без нових кросівок. Олені купили телефон. Через тиждень дівчина зізналася, що телефон вона випадково забула на лавці й чекає, що їй подарують новий.

Хто з членів родини мобілізувався? (Матеріал з § 1) (Мати, тато, брат). 

Висновки.

imageСоціальна зрілість — це один із необхідних етапів розвитку особистості. Цьому етапу притаманне самостійне соціальне становлення людини. Ви, восьмикласники, уже перебуваєте на шляху до соціальної

зрілості, готуєтеся взяти на себе обов’язки дорослої людини, але ще не можете цього робити.

Дорослішання — складний процес, який вимагає фізичних і духовних зусиль. Ваше дорослішання відбувається одночасно зі статевим дозріванням. Людина має дозріти біологічно,

психологічно й соціально, для того щоб вона могла створити сім’ю й виховувати дітей.

image

image

imageЗАВДАННЯ. Щоб обрати свій стиль спілкування й правильно побудувати стосунки з протилежною статтю: - постарайтеся розібратися в культурних традиціях, притаманних суспільству, у якому ви живете;

-  дізнайтеся, як у межах цієї культури будуються стосунки між статями;

-  почитайте любовну лірику відомих поетів та проаналізуйте зміст.

Прочитайте твір (перегляньте художній фільм за твором) Михайла Старицького «За двома зайцями». Порівняйте ситуації, описані в творі, з сучасністю.

Пройдіть тест на стор. 10. Запишіть висновки.

Завдання. Розмістіть за загальними принципами безпечної життєдіяльності «Передбачати, запобігати, діяти» наступні приклади:


Передбачати

Запобігати

Діяти

                                            

Чому підлітки зважуються на

інтимні стосунки:                               

-  щоб стати популярнішими серед однолітків;

-  щоб не відрізнятися від інших

(«усі так роблять»);  - не знають (або не замислюються) про можливі наслідки; - хочуть довести своє кохання;

-  хочуть утримати коханого;

-  роблять це за гроші або      

подарунки;  - під впливом алкоголю чи наркотиків.

ранній початок статевого життя, часта зміна статевих партнерів, інтимні стосунки в стані алкогольного чи наркотичного сп’яніння, секс за гроші або винагороду;

imageгендерні стереотипи можуть підштовхнути підлітків до ризикованої статевої поведінки: «Чоловіки мають бути ініціаторами стосунків, а жінки — відігравати пасивну роль». «Якщо дівчина любить хлопця, вона повинна в усьому покладатися на нього». «Хлопець має набути якнайбільше сексуального досвіду до одруження». «Якщо дівчина завагітніла, вона сама винна»;

настирливе нав’язування деякими фільмами культу сексуальних стосунків. Під впливом телебачення у багатьох складається хибне враження, що всі підлітки  думають лише про секс.


image

image

pdf
Додано
17 січня 2023
Переглядів
3210
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку