Про матеріал
Презентація до уроку в 9 класі , «Тема 1-2. Школи та лідери модерну», ч. 1
мета уроку:
- визначити сутність, значення, цінність нового мистецтва – модернізму;
- охарактеризувати основні напрями модернізму (мета, принципи, представники),
- удосконалювати вміння аналізувати картини художників,
- сформувати такі компетенції: здійснювати пошук, аналіз і оцінку інформації, необхідної для постановки і вирішення професійних завдань, використовувати інформаційно-комунікаційні технології для вдосконалення професійної діяльності, працювати в колективі і команді.
Мистецтво 20 століття - одне з найскладніших явищ в історії світової культури. Прагнення художників, поетів, музикантів змінити світ на краще зазнали краху. Намагаючись осмислити події, що відбуваються, творці шукали інших шляхів до зображення дійсності. Так зароджувалося нове мистецтво - мистецтво ХХ століття.
Різноманітність напрямків - характерна риса мистецтва 20 століття.
Живопис ХХ століття умовно ділиться на два періоди: модернізм і постмодернізм.
Стиль модерн набуває поширення в усіх країнах Європи, але в різних країнах він має свою назву.
- В Україні та Росії — «стиль модерн»
- у Франції та Бельгії — "Ар-Нуво
- в Німеччині "Югенд-Штиль"
- в Австрії — "Сецесіон";
- в Італії — "стиль Ліберті";
- в Англії — "модерн стайл";
- в США — "стиль Тіффані".
- Представники цього стилю вважали, що вони спрямовані в майбутнє і ніби поривають з традиціями XIX ст., а передусім — з побутовим реалізмом і салонним класицизмом.
- Модерністи вважали, що не треба шукати у творі мистецтва якоїсь логіки, раціональної думки. Тому мистецтво модернізму носило переважно ірраціональний характер (якого не можна збагнути розумом; незбагненний).