Презентація Адаптація учнів 5 класу до навчання в основній школі

Про матеріал
В презентації проаналізовано причини труднощів навчання в основній школі, визначені вікові особливості дітей цього віку,можливі прояви дезадаптації, запропоновані результати діагностики, розроблені пам'ятки батькам.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Адаптація учнів 5 класу до навчання в основній школі

Номер слайду 2

Перехід учнів початкової школи до основної пов’язаний зі змінами умов навчання п’ятикласників і справедливо вважається кризовим періодом

Номер слайду 3

- збільшився обсяг і кількість начальних предметів; - збільшилось тижневе навантаження; - розширилося коло вчителів-предметників, з якими учні мають постійно спілкуватися; - розмаїтість і якісне ускладнення вимог,що висувають перед учнем різні вчителі-предметники; - на зміну першій учительці прийшов класний керівник; - відбувся перехід на кабінетну систему навчання; - змінився статус “старшого”у початковій школі на “наймолодшого” – в основній.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Вікові особливості учнів

Номер слайду 6

- підвищена втомлюваність - зниження рівня концентрації уваги - часта зміна настрою - уповільнення будь-якої діяльності - зниження успішності - роздратованість - збудженість - психічне напруження - проблеми соціалізації

Номер слайду 7

Особливості соціалізації молодшого підлітка 1) Прагнення уникати ізоляції, як в класі, так і в малому колективі. 2) Підвищений інтерес до питання «співвідношення сил» в класі. 3) Вимагання шанобливого, серйозного та довірливого, «недитячого» ставлення до себе. 4) Яскраво виражена емоційність.

Номер слайду 8

Прояви дезадаптаціїУ вигляді реакції активного протесту (агресивність, негативізм, напруженість, роздратованість)У вигляді пасивного протесту (депресія, страх, відсутність інтересу до навчання та шкільного життя)У вигляді реакції тривожності (невпевненість, напруженість, нестійкий контакт з однолітками)

Номер слайду 9

Причини труднощів періоду адаптації

Номер слайду 10

Тест тривожності Філіпса. Рівень тривожності

Номер слайду 11

Анкета для визначення шкільної мотивації

Номер слайду 12

Малюнок дерева. Рівень самооцінки

Номер слайду 13

Ознаки успішної адаптації п’ятикласника. Успішне засвоєння навчального матеріалу. Готовність до виконання вимог учителів без попереднього заохочення. Адекватне сприймання оцінок учителя. Активність, уважність, стриманість на уроках. Позитивне оцінювання власних дій і результатів докладених зусиль. Спілкування з однокласниками та учнями старших класів. Вміння робити правильний вибір

Номер слайду 14

Пам’ятка батькам. Якщо дитину постійно критикувати – вона навчиться ненавидіти. Якщо дитина живе у ворожнечі – вона вчиться агресивності. Якщо дитина зростає у докорах – формується почуття провини. Якщо дитину підбадьорюють – вона починає вірити в себе.

Номер слайду 15

Пам’ятка батькам. Якщо дитину хвалять – вона вчиться бути вдячною. Якщо дитина живе в безпеці – вона вчиться вірити людям. Якщо дитина зростає в чесності – вона вчиться бути справедливою. Якщо дитину підтримують – вона вчиться цінувати себе. Якщо дитина живе у розумінні і доброзичливості – вона вчиться знаходити любов у цьому світі.

Номер слайду 16

Пам’ятка батькам Не забувай, що найважливіші зустрічі для кожної людини – це зустрічі з дітьми. Звертайте більше уваги на них – ми ніколи не можемо знати, кого ми зустрічаємо в дитині.

Номер слайду 17

Пам’ятка батькам Не картай себе, якщо не можеш зробити чогось для своєї дитини. Картай – якщо можеш, але не робиш. Пам’ятай: для дитини зроблено не достатньо, якщо не зроблено всього.

Номер слайду 18

Пам’ятка батькам. Дитина – це не тиран,що заволодіває усім твоїм життям, і не тільки плід плоті і крові. Це та дорогоцінна чаша, яку життя дало тобі на збереження і на розвиток творчого вогню. Це розкріпачена любов матері і батька, в яких буде рости не “наша”, “своя” дитина, а душа, дана на збереження.

Номер слайду 19

Пам’ятка батькам. Умій любити чужу дитину. Ніколи не роби їй того, чого не хотів би, щоб робили твоїй.

Номер слайду 20

Пам’ятка батькам. Люби свою дитину всякою – не дуже талановитою, невезучою, дорослою. Спілкуйся з нею, радій тому, що дитина – це свято, яке поки що з тобою.

Номер слайду 21

“Потрібно знати дитину, знати її силу і слабкості, розуміти її думки, переживання, бережно доторкнутися до її серця…”В. О. Сухомлинський

Номер слайду 22

ДЯКУЮ ЗА СПІВПРАЦЮ!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 7
Оцінки та відгуки
  1. Підлужна Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Наталенко Віталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Савицька Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Бігун Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Натха Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Мошул Микола Васильович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. англійська мова
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 4 відгука