- збільшився обсяг і кількість начальних предметів; - збільшилось тижневе навантаження; - розширилося коло вчителів-предметників, з якими учні мають постійно спілкуватися; - розмаїтість і якісне ускладнення вимог,що висувають перед учнем різні вчителі-предметники; - на зміну першій учительці прийшов класний керівник; - відбувся перехід на кабінетну систему навчання; - змінився статус “старшого”у початковій школі на “наймолодшого” – в основній.
Особливості соціалізації молодшого підлітка 1) Прагнення уникати ізоляції, як в класі, так і в малому колективі. 2) Підвищений інтерес до питання «співвідношення сил» в класі. 3) Вимагання шанобливого, серйозного та довірливого, «недитячого» ставлення до себе. 4) Яскраво виражена емоційність.
Прояви дезадаптаціїУ вигляді реакції активного протесту (агресивність, негативізм, напруженість, роздратованість)У вигляді пасивного протесту (депресія, страх, відсутність інтересу до навчання та шкільного життя)У вигляді реакції тривожності (невпевненість, напруженість, нестійкий контакт з однолітками)
Ознаки успішної адаптації п’ятикласника. Успішне засвоєння навчального матеріалу. Готовність до виконання вимог учителів без попереднього заохочення. Адекватне сприймання оцінок учителя. Активність, уважність, стриманість на уроках. Позитивне оцінювання власних дій і результатів докладених зусиль. Спілкування з однокласниками та учнями старших класів. Вміння робити правильний вибір
Пам’ятка батькам. Якщо дитину хвалять – вона вчиться бути вдячною. Якщо дитина живе в безпеці – вона вчиться вірити людям. Якщо дитина зростає в чесності – вона вчиться бути справедливою. Якщо дитину підтримують – вона вчиться цінувати себе. Якщо дитина живе у розумінні і доброзичливості – вона вчиться знаходити любов у цьому світі.
Пам’ятка батькам. Дитина – це не тиран,що заволодіває усім твоїм життям, і не тільки плід плоті і крові. Це та дорогоцінна чаша, яку життя дало тобі на збереження і на розвиток творчого вогню. Це розкріпачена любов матері і батька, в яких буде рости не “наша”, “своя” дитина, а душа, дана на збереження.