Презентація "Академічна доброчесність у закладах освіти"

Про матеріал
У презентації розкрито поняття Академічної доброчесності, наведено алгоритм забезпечення академічної доброчесності в закладах загальної середньої та позашкільної освіти. Показано фундаментальні цінності академічної доброчесності. Як повинні діяти педагоги для дотримання академічної доброчесності.
Перегляд файлу

      Академічна  доброчесність в

навчальному закладі

Гаврилюк Альона Валеріївна

imageАкадемічна доброчесність

- це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до 

          результатів навчання та/або наукових         (творчих) досягнень.

image Закон України Про освіту від 05.09.2017 №

2145-VIII

 

imageСловники української мови пропонують визначення «доброчесності» як «високої моральної чистоти» певної особи.  Як

синоніми вживають терміни «чеснота»,

«чесноти», «чесність», «моральність»,

«добропристойність», «добропорядність»,

«порядність», «людяність»,

«добродійність», «доброчинність». 

Необхідність академічної доброчесності

      Корисна,бо дозволяє взяти максимум від навчання

      Допомагає засвоїти якомога більше знань

      Допомагає навчитися вчитися

      Фокусує увагу на результаті навчання,а не на формальній оцінці

 

Алгоритм забезпечення академічної доброчесності в закладах загальної

середньої та позашкільної освіти:

 

      Департамент освіти і науки України

      Районні управління освіти

      Центри професійного розвитку педагогів

      Адміністрації закладів освіти

      Педагогічні працівники  Адміністрація закладів освіти здійснює:

      Вивчає стан розуміння принципів    академічної доброчесності працівниками закладу освіти й за необхідності організовують навчання педагогічного колективу.

      Вивчає стан дотримання принципів академічної доброчесності.

      Контролює педагогічних працівників та учнів щодо дотримання принципів академічної доброчесності.

      Надає методичну та практичну допомогу педагогам.

      Розглядає факти порушення принципів академічної доброчесності.

 

Академічна доброчесність

imageПедагогічні працівники  

Педагогічні працівники мають провадити :

        Профілактику порушень принципів  академічної доброчесності.

        Унесення змін до навчального матеріалу щодо запровадження навчання принців академічної доброчесності.

        Вивчення ставлення учнів щодо принципів академічної доброчесності.

        Ведення документації.

        Поширення власного досвіду роботи з організації дотримання принципів академічної доброчесності в соцмережах, власних блогах, сайтах.

 

imageФундаментальні цінності академічної доброчесності

image
Принципи академічної доброчесності Дотримання академічної доброчесності

педагогічними працівниками

        посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;

        дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;

        надання достовірної інформації про методики і результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну (науково-педагогічну, творчу) діяльність;

        контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти;

        об’єктивне оцінювання результатів навчання.

 ЗУ Про освіту від 05.09.2017 № 2145-VIII

imageМожна виокремити такі послідовні кроки:  

* ознайомлення учня з академічною доброчесністю (молодша і середня школа)

image

(когнітивна фаза вивчення, моральне знання);  *усвідомлення та прийняття учнем цінності академічної доброчесності (середня школа);  *актуалізація академічної доброчесності в ціннісних ситуаціях (старша школа) (моральна дія, коли індивід діє на основі набутих знань і прийнятих цінностей.

image

Рішення про встановлення факту порушення педагогічним працівником академічної доброчесності та визначення виду академічної відповідальності приймає педагогічна рада за участю працівника та/або його законного представника.

 

Види академічної відповідальності  для педагогів

       відмова у присудженні наукового ступеня чи присвоєнні вченого звання;

       позбавлення присудженого наукового (освітньо-творчого) ступеня чи присвоєного вченого звання;

       відмова в присвоєнні або позбавлення присвоєного педагогічного звання, кваліфікаційної категорії;

       позбавлення права брати участь у роботі визначених законом органів чи займати визначені законом посади.

 

Академічна доброчесність

 

imageЗдобувачі освіти

Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти

         самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (для осіб з особливими освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей);

         посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;

         дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;

         надання достовірної інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації.

 ЗУ Про освіту від 05.09.2017 № 2145-VIII

 

imageОсновні принципи академічної доброчесності здобувачів освіти

               гідна та моральна

                                                                               поведінка                       чесність

                                                        під час навчального                    при виконанні 

процесу 

                                                                           та поза ним                      завдань

image

                        толерування            відповідальність 

думок інших,

за власні вчинки  і чесне здобуття оцінок

                     взаємоповага               та результатів навчання

та підтримка

image

Порушенням академічної доброчесності

         академічний плагіат 

         imageсамоплагіат 

         фабрикація

         фальсифікація 

         списування

         обман 

         хабарництво

         необ’єктивне оцінювання 

         допомога учням під час тестів;

         використання учнями непередбачених допоміжних матеріалів, технічних засобів;

         проходження оцінювання замість інших осіб;

         необ’єктивне оцінювання компетентностей педагогічних працівників підчас атестації та сертифікації

 

Види академічної відповідальності для учнів

         повторне проходження оцінювання

(контрольна робота, іспит, залік тощо);

         повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми;

         відрахування із закладу освіти (крім осіб, які здобувають загальну середню освіту);

         позбавлення академічної стипендії;

         позбавлення наданих закладом освіти пільг з оплати навчання.

 

image

 Рішення про академічну відповідальність учнів приймає педагогічний працівник, який виявив порушення академічної доброчесності, або педагогічна рада закладу освіти відповідно до положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти.

 

image

         Батьки відіграють ключову роль у дотриманні дітьми принципів академічної доброчесності. Якщо вдома толерують порушення доброчесності: наприклад, купують дитині збірники ГДЗ або ж виконують за дітей домашні завдання, то як би школа не старалася – учнів буде важко переконати, що вчитися доброчесно – правильно

На сайті НУШ

 

Наслідки тривалих та системних порушень академічної доброчесності:

 

         знецінення університетських дипломів у країні, невизнання їх за кордоном;

         випускникам університетів важко влаштуватися на хорошу роботу, бо роботодавці не довіряють системі вищої освіти та закладам вищої освіти;

         зниження якості медичного обслуговування;

         стагнація науки, знецінення наукового потенціалу держави;

         imageгальмування розвитку економіки; країна втрачає авторитет у світі.

 

imageЗнання про академічну доброчесність:

 

         Онлайн-курс на EdEra “Академічна доброчесність для вчителів” (5 годин). У цьому курсі є розроблені конспекти уроків, методичні рекомендації та презентації.

         Сайт та YouTube канал SAIUP –  тут можна знайти вебінари, рольові ігри, історії з життя про високопосадовців, які покинули роботу через плагіат.

         Також дивіться антикорупційні інструменти, розроблені проєктом USAID_ВзаємоДія, які теж презентували під час міні-EdCamp’у в Черкаському. 

pdf
Додано
24 січня 2022
Переглядів
2732
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку