Алегоричний зміст оповідання Володимира Дрозда “Білий кінь Шептало”І не знецінюйте коштовне,Не загубіться у юрбі,Не проміняйте неповторне. На сто ерзаців у собі. Л. Костенко
Номер слайду 2
“Незакінчене речення” Читаючи оповідання “Білий кінь Шептало”, я відчував.., захоплювався.., дивувався..,думав.., не розумів.., запитував себе…
Номер слайду 3
Алегорія – це відображення в образах тварин людських стосунків, характерів (інакомовлення). Який образ твору є алегоричним?Чому для змалювання людини, відтворення її внутрішнього світу автор обрав саме образ коня? Якими якостями наділений кінь в українських піснях, казках, легендах? Назвіть твори.
Номер слайду 4
“Гронування” На основі почутої інформації за допомогою прикметників укладіть інформаційне гроно “Кінь Шептало”.
Фанфік(від англ. Fan – прихильник та fiction – художня література) – це різновид творчості прихильників будь-якого твору; розповідь, в якій задіяні сюжет, герої або якісь інші деталі існуючого твору. Фанфік може бути продовженням, передісторією, пародією.
Номер слайду 7
“Мрії і дійсність коня Шептала”МріїЦиркова арена. Творча праця. Свобода. Бути особливим, гордим, зберегти власне “я”Дійсність. Колгоспна стайня. Одноманітне ходіння по колу. Добровільне уярмлення, відчай. Такий, як інші, сірий, частина натовпу
Номер слайду 8
Проблемне питання Чи тільки дійсність не дала змоги Шепталові реалізуватися?
Номер слайду 9
“Займи позицію” Висловіть своє ставлення до вчинку Шептала. Аргументуйте, використовуючи дієслова осуджую, розумію, схвалюю, не розумію, підтримую.ppt_xxshearppt_x
Номер слайду 10
“Ситуативне моделювання” Ситуація вибору в житті постає перед нами мало не щодня. Поміркуйте над запропонованими ситуаціями, зробіть свій вибір спочатку індивідуально, а потім обговоріть його з однокласниками. Вислухайте їхні аргументи.
Номер слайду 11
На уроці математики ти не зрозумів пояснення вчителя і сказав про це вголос. Усі в класі засміялися. Твої дії: А) вийдеш із класу, бо тобі буде прикро й неприємно через сміх однокласників;Б) не звернеш увагу на реакцію класу, бо хочеш мати добрі знання;В) попросиш захисту в учителя;Г) щось інше. Ситуація 1-ша
Номер слайду 12
Ти прийшов у новий колектив, де майже всі твої однокласники стильно одягнені, а ти – ні. Клас почав насміхатися з тебе, кепкувати. Твої дії: А) замкнешся у собі, бо почуватимешся “останнім”;Б) станеш таким, як усі;В) не зважатимеш на їхню думку й одягатимешся, виходячи з бюджету сім’ї;Г) інший варіант. Ситуація 2-га
Номер слайду 13
Ти потрапив на день народження у нову, незнайому компанію. Щоб стати “своїм”, тобі пропонують разом з усіма запалити цигарку. До цієї зустрічі ти ніколи не курив. Твої дії: А) зробиш так, як усі;Б) скажеш, що паління шкідливе для здоров’я;В) скажеш, що не куриш таких дешевих цигарок;Г) інший варіант. Ситуація 3-тя
Номер слайду 14
Кілька твоїх однокласників вирішили прогуляти уроки. Твої дії: А) приєднаєшся до втікачів;Б) залишишся на уроках;В) переконаєш інших, що цього робити не слід;Г) підеш і розкажеш усе класному керівникові. Ситуація 4-та
Номер слайду 15
Твоя найкраща подруга придбала одяг, який їй зовсім не личить. Твої дії: А) відверто скажеш їй про це;Б) мовчатимеш і чекатимеш, що скажуть інші;В) купиш собі таку саму річ, бо тобі вона пасує;Г) інший варіант. Ситуація 5-та