Презентація "Алгоритми з повтореннями. Цикл з параметром"

Про матеріал
Презентація до уроку : "Алгоритми з повтореннями. Цикл з параметром" за підручником Інформатика 5 клас О.О. Бондаренко.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Алгоритми з повтореннями. Цикл із параметромІнформатика 5 клас

Номер слайду 2

Циклічні процеси. Процеси, які повторюються, називаються циклічними. Циклічними, наприклад, є процеси щоденного сходу і заходу Сонця, змінення фаз Місяця, уроки у школі протягом одного семестру та інше. На уроках української мови, розбираючи кілька речень, ви також кілька раз виконуєте одну й ту саму послідовність дій. Додаючи числа у стовпчик, ви також виконуєте одну й ту саму послідовність дій.І таких прикладів процесів можна навести багато.

Номер слайду 3

Повторення (цикли) в алгоритмах. Задача. У дворі є порожня діжка і відро місткістю 50 л і 10 л відповідно та колодязь. Потрібно наповнити діжку водою. В алгоритмах розв’язування багатьох задач потрібно виконати одну або кілька команд більше ніж один раз. Для цього такі алгоритми мають містити команди, що визначатимуть, які команди повинні виконатися неодноразово і скільки саме разів.

Номер слайду 4

Повторення (цикли) в алгоритмах1) Узяти відро.2) Підійти до колодязя.3) Набрати з колодязя повне відро води.4) Підійти з повним відром води до діжки.5) Вилити воду з відра у діжку.6) Підійти до колодязя.7) Набрати з колодязя повне відро води.8) Підійти з повним відром води до діжки.9) Вилити воду з відра у діжку.10) Підійти до колодязя.11) Набрати з колодязя повне відро води.12) Підійти з повним відром води до діжки.13) Вилити воду з відра у діжку. 14) Підійти до колодязя.15) Набрати з колодязя повне відро води.16) Підійти з повним відром води до діжки.17) Вилити воду з відра у діжку.18) Підійти до колодязя.19) Набрати з колодязя повне відро води.20) Підійти з повним відром води до діжки.21) Вилити воду з відра у діжку.22) Поставити відро.

Номер слайду 5

Повторення (цикли) в алгоритмахкоманда циклу з лічильникомтіло циклу

Номер слайду 6

Повторення (цикл)Повторення (цикл) – це алгоритмічна структура, за допомогою якої та сама послідовність дій виконується кілька разів. Для запису алгоритмів із повторенням (циклів) мовою Python використовують два види операторів циклу: із параметром та з умовою. Серію команд, що повторюється під час виконання циклу, називають тілом циклу. Кожне виконання тіла циклу називають ітерацією.

Номер слайду 7

Повторення команд. Цикл for (цикл із параметром) повторює блок команд (тіло циклу) задану кількість разів, позбавляючи необхідності кілька разів писати одні й ті самі команди. Синтаксис оператора циклу for:for x in range(n) : <тіло циклу> Насамперед ми вказуємо ключове слово for, потім — змінну x, яка буде лічильником циклу. Ключове слово in наказує почергово надати змінній x усі цілі значення в діапазоні від 0 до n–1. Лічильник циклу починає рахувати з 0, а не з 1.

Номер слайду 8

Повторення команд. Вбудована функція rangeповертає зростаючу послідовність цілих чисел, які можна використовувати як індекси всередині циклу. Щоб дати зрозуміти комп’ютеру, які команди слід повторити, використовуються відступи. Можна зробити відступ для кожної повторюваної в тілі циклу команди, натискаючи для цього клавішу Tab.

Номер слайду 9

Лічильник циклу for. Лічильник циклу підраховує, скільки разів повторився цикл, почергово набуваючи всіх значень з указаного діапазону. Діапазон значень може бути заданий у вигляді рядка. Лічильник почергово набуває значення літер, з яких складається зазначений рядок .

Номер слайду 10

Лічильник циклу for. Списки— це набір значень, розділених комами, узятий у квадратні дужки. У списках можна зберігати значення будь-якого типу — числа або рядки. Діапазон значень може бути заданий у вигляді списку. Лічильник почергово набуває заданих значень зі списку.

Номер слайду 11

Лічильник циклу for. Функція range(2, 11, 3) надає змінній х значення від 2 до (11– 1) із кроком 3, тому, хоча 8 + 3 = 11, значення 11 уже до діапазону значень не входить. Якщо список значень лічильника достатньо великий і числа в списку змінюються з певним кроком, можна застосувати функ-ію range з такими параметрами:range (від, до, крок)Відлік починається зі значення від і завершується на 1 раніше за значення до.

Номер слайду 12

Лічильник циклу for. Якщо потрібно вести зворотний відлік (у бік зменшення значень), укажіть значення відбільшим, ніж значення до, а перед значенням кроку потрібно написати знак мінус.

Номер слайду 13

Застосування алгоритму повторення. Під час кожного проходу циклу Черепашка малює лінію довжиною х пікселів і повертається вліво на 90°. Як ви знаєте, повне обертання навколо точки — це 360°. Отже, за 4 ітерації циклу Черепашка повертається до початкового напрямку (4 ∙90 =360). Програма малює спіраль, оскільки кожен відрізок на 2 пікселі довший за попередній: перший відрізок має довжину 1 піксель, другий — 3, останній (п’ятдесятий) — 99. Поворот на 90°створює квадратну спіраль.

Номер слайду 14

Застосування алгоритму повторення

Номер слайду 15

Застосування алгоритму повторення. Як зробити спіралі різнокольоровими?Для цього нам потрібен список кольорів, а не один колір. Створимо список із чотирьох кольорів з іменем colors і помістимо у змінну з іменем colors:colors = [‘red’, ‘yellow’, ‘green’, ‘blue’]Зверніть увагу, що звернутися до значення зі списку з номером х можна як до colors[x]. Наприклад, colors[0] = ‘red’, colors[3] = ‘blue’. Для того, щоб змусити Черепашку під час кожної ітерації циклу, коли х змінюється від 1 до 99, обирати одне з 4 значень списку, використаємо операцію % (остача від ділення). Під час обчислення виразу x%4 ми можемо отримати 4 значення остачі (0, 1, 2, 3), що відповідає номерам кольорів у списку colors.

Номер слайду 16

Застосування алгоритму повторення. Повернемося до програми малювання квадратної спіралі, але крок циклу зробимо рівним 1.

Номер слайду 17

Працюємо за комп’ютером. Створити рисунки з використанням циклу for.1) Відкрийте вікно IDLEі створіть нове вікно програми. Запишіть програму для побудови поданого малюнка (рис. 25.8).from turtle import *color(‘blue’)for i in range(1,100,2): up() goto(i*2,0) down() circle(i)2)Збережіть файл у власній папці з іменем Вправа25. Запустіть програму на виконання.3)Поекспериментуйте з наведеним програмним кодом і дайте відповіді на такі запитання. Скільки кіл побудовано?Як зміниться малюнок, якщо змінити параметри функції rangeтаким чином: range(1,100,6)?Як зміниться малюнок, якщо на початку рядка goto(і*2,0)поставити символ #?Як змінити команду goto(і*2,0), щоб малюнок мав такий вигляд, як на рис. 25.9?

Номер слайду 18

Працюємо за комп’ютером4) Змініть програмний код так, щоб були намальовані 100 кіл, малювання яких починається з точок із випадковими координатами, а радіуси є випадковими числами в діапазоні від 5 до 50 в діапазоні від –200 до 200 по обох осях. Кольори кіл почергово вибиратимуться зі списку colors.from turtle import *from random import *colors=[‘red’, ‘blue’, ‘yellow’, ‘green’, ‘violet’, ‘orange’, ‘purple’]width(3)for i in range(1,100): color(colors[i % 7]) up() goto(randint(-200,200),randint(-200,200)) down() circle(randint(5,50))5)Збережіть файл і запустіть програму. Отримуєте приблизно такий малюнок, як на рис. 25.10.6)* Додайте до програми команди, потрібні для того, щоб кола були зафарбовані. Збережіть програму. Закінчіть роботу, закривши вікно IDLE. Відеоінструкція

Номер слайду 19

Працюємо за комп’ютером

Номер слайду 20

Працюємо за комп’ютером

Номер слайду 21

Python onlinehttps://www.online-python.com/

Номер слайду 22

Домашнє завдання: §25 (читати), виконати вправу 25 на сторінці 144, використуючи відеоінструкцію.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Sploshnova Zhanna
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
13 червня 2022
Переглядів
3097
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку