Навчальна або основна частинапредставлена у вигляді таблиці Перша колонка пропонує перелік очікуваних результатів навчання, сформульованих на основі запропонованих Державним стандартом базової середньої освіти орієнтирів для оцінювання досягнення учнями 5 і 6 класу конкретних, загальних та обов’язкових освітніх резуль
Друга колонка програми описує пропонований зміст, на основі опрацювання якого можна досягнути зазначених результатів навчання. Програма для 5 класу розподіляється на дві частини/ розділи: «Спільноти, в яких я живу» «Моя країна − Україна» Матеріал для 6 класу представлений двома розділами: «Що таке історія та як її вивчають» і «Як історія пов’язана з теперішнім і майбутнім»
Кожен розділів поділяється на окремі теми : Розділ І. Спільноти, у яких я живу Вступ. Повторення та актуалізація знань із початкової школи «Я» та «інші». Що таке спільнота й приналежність до неї. Що об’єднує людей у спільноти та якими вони бувають. Якими людські спільноти були в минулому та є тепер. Життя в громаді. Приватний і публічний простори людини.
6 клас. Розділ ІІІ. Що таке історія та як її вивчають. Вступ. Що ми знаємо про суспільство та Україну. Що таке сучасний світ і чим він відрізняється від світу минулого. Що таке минуле та хто і як його вивчає.Історичний час як основа розуміння минулого. Роль простору в розумінні минулого і сучасного світу. Вплив простору на організацію суспільства. Як історики дізнаються про минуле. Де зберігаються свідчення минулого.
Слід звернути увагу!!! Матеріал для 6 класу представлений двома розділами: «Що таке історія та як її вивчають» і «Як історія пов’язана з теперішнім і майбутнім»Фактично у 5 класі учні вже знайомляться з історичними поняттями, частково з розвитком людства, а лише в 6 класі мають знайомитися з історією як наукою, з історичними джерелами , з історичним часом
Мета і завдання програми Метою курсу «Україна і світ. Вступ до історії та громадянської освіти» є розвиток і підтримка пізнавального й емоційного інтересу молодших підлітків до світу, минувшини та сучасності, самих себе як представників громади, народу, українського суспільства. Оволодіння елементарними знаннями про ідентичність, суспільні взаємовідносини, про минуле має допомогти учням 5-6 класів засвоїти потрібні поняття, ознайомитися з фактами, поглибити вміння працювати з інформацією та сформувати з допомогою дорослих і однолітків власне ставлення до світу, який їх оточує.
Базові знання включають таку проблематику:{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Людина і природа. Якими людські спільноти були в минулому та єтепер. Історико-етнографічні регіони України. Заняття, звичаї і традиції українців у минулому і тепер. Людина і суспільство«Я» та «інші». Що таке спільнота і приналежність до неї. Що об’єднує людей у спільноти та якими вони бувають. Життя в громаді. Приватний і публічний простори людини. Поява назви «Україна». Історична топоніміка України. Як людина включена в історію.
Людина і влада. Україна на мапі в минулому і тепер. Україна багатокультурна. Що сьогодні означає бути громадянином України. Україна в історично-просторовій ретроспективі. Людина і світ матеріаль-них речей. Що таке сучасний світ і чим він відрізняється від світу минулого. Як історики дізнаються про минуле. Де зберігаються свідчення минулого. Історія, яка насоточує. Багатоманітність і єдність сучасного світу.
Людина і світ уявлень та ідей«Я» та «інші». Що таке спільнота і приналежність до неї. Поява назви «Україна». Історична топоніміка України. Україна на мапі в минулому і тепер. Що таке сучасний світ і чим він відрізняється від світу минулого. Роль простору в розумінні минулого і сучасного світу
Програма орієнтує вчителя і учнів на діяльнісну, практично-орієнтовану модель навчання. Для досягнення результатів дає можливість організацїї освітнього процесу поза межами класного приміщення. Підбір навчального матеріалу може не обмежуватися сторінками підручника, вчитель має повну академічну свободу використовувати будь-які доречні й доцільні освітні ресурси Висновки
Програма пропонується як самодостатній освітній продукт для досягнення запланованих Державним стандартом результатів галузі громадянської та історичної освіти. За період навчання у 5-6 класах не вивчається історія Стародавнього світу, яку ми звикли викладати у 6 класі. Опанування громадянської компетентності є ключовою у навчанні за цією програмою, хоча вона передбачає загальнонавчальні компетентності в історичній галузі
Організація дослідження:“Велика” і “мала” батьківщина. Людство як велика громада(урок можна провести на базі музею)Батьківщина може бути “малою” та “великою”. Від цього визначення залежить, як пишеться це слово — з маленької чи великої літери: Батьківщина «велика»- батьківщина «мала»-наша Україна місце де ми народилися
Відомі вихідці з села Тросник. На прикладі життєвого шляху окремих людей пояснити вплив людини на різні спільноти та державу ,її внесок у розвиток своєю діяльністю та героїзмом. Йосиф Данко-відомий діяч україського руху в США Борис Середа-військовий, який загинув під час АТО на Сході України в 2014 році
Дослідження історії рідного села. Використовуючи відомості з буклету «Історія села Тросник» створити проект(заповнити таблицю) {E8 B1032 C-EA38-4 F05-BA0 D-38 AFFFC7 BED3}Рік заснування Давня назва села Під владою , якої держави перебувало село в момент заснування. Перша згадка про село з’явилася у 1220 році. Але існують припушення ,що на території нашого села існувало укріплення Шашвар , можливо замок. Примітно те, що назва "Шашавар" - це фактично адаптований варіант угорської назви села - "де "Шаш" ("sas") - це тросник, а "вар" ("var") - це "замок" . Також існують відомості , що в XIV столітті до Уґочі приєднано територію замкового маєтку Шашвар (угор. Savári várispánság) З початку свого існування село знаходилося під владою Угорщини.