ПРЕЗЕНТАЦІЯ Аналіз програми з історії України для 5 класу НУШ

Про матеріал
Аналіз модельної навчальної програми для 5 (6) класу НУШ «Україна і світ. Вступ до історії та громадянської освіти. 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіт
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Аналіз модельної навчальної програми для 5 (6) класу НУШ«Україна і світ. Вступ до історії та громадянської освіти.5-6 класи (інтегрований курс)»Виконала: Вчитель історії Гевді Оксана

Номер слайду 2

Модельна навчальна програма «Україна і світ. Вступ до історії та громадянської освіти.»5-6 класи (інтегрований курс)»для закладів загальної середньої освіти  (авт. Кафтан М. В., Козорог О. Г., Костюк І. А., Мудрий М. М., Селіваненко В. В.) 

Номер слайду 3

Номер слайду 4

У вступній частині висвітлено мету, компетентнісний потенціал, принципи побудови програми,її пріорітети та розподіл тем за змістовими лініями Основна-розділи програми. Прикінцева частина- рекомендації щодо оцінювання

Номер слайду 5

Навчальна або основна частинапредставлена у вигляді таблиці Перша колонка пропонує перелік очікуваних результатів навчання, сформульованих на основі запропонованих Державним стандартом базової середньої освіти орієнтирів для оцінювання досягнення учнями 5 і 6 класу конкретних, загальних та обов’язкових освітніх резуль

Номер слайду 6

Друга колонка програми описує пропонований зміст, на основі опрацювання якого можна досягнути зазначених результатів навчання. Програма для 5 класу розподіляється на дві частини/ розділи: «Спільноти, в яких я живу» «Моя країна − Україна» Матеріал для 6 класу представлений двома розділами: «Що таке історія та як її вивчають» і «Як історія пов’язана з теперішнім і майбутнім»

Номер слайду 7

Кожен розділів поділяється на окремі теми : Розділ І. Спільноти, у яких я живу Вступ. Повторення та актуалізація знань із початкової школи «Я» та «інші». Що таке спільнота й приналежність до неї. Що об’єднує людей у спільноти та якими вони бувають. Якими людські спільноти були в минулому та є тепер. Життя в громаді. Приватний і публічний простори людини.

Номер слайду 8

Розділ ІІ «Моя країна –Україна»Історична топоніміка України. Поява назви «Україна». Україна на карті в минулому і тепер.Історико-етнографічні регіони України. Заняття, звичаї і традиції українців у минулому і тепер. Що сьогодні означає бути громадянином України.

Номер слайду 9

6 клас. Розділ ІІІ. Що таке історія та як її вивчають. Вступ. Що ми знаємо про суспільство та Україну. Що таке сучасний світ і чим він відрізняється від світу минулого. Що таке минуле та хто і як його вивчає.Історичний час як основа розуміння минулого. Роль простору в розумінні минулого і сучасного світу. Вплив простору на організацію суспільства. Як історики дізнаються про минуле. Де зберігаються свідчення минулого.

Номер слайду 10

Розділ IV. Як історія пов’язана з теперішнім і майбутнім.Історія, яка нас оточує. Як людина включена в історію.Історія як єдність тяглості й змінності. Україна в історично-просторовій ретроспективі. Багатоманітність і єдність сучасного світу.

Номер слайду 11

Слід звернути увагу!!! Матеріал для 6 класу представлений двома розділами: «Що таке історія та як її вивчають» і «Як історія пов’язана з теперішнім і майбутнім»Фактично у 5 класі учні вже знайомляться з історичними поняттями, частково з розвитком людства, а лише в 6 класі мають знайомитися з історією як наукою, з історичними джерелами , з історичним часом

Номер слайду 12

Третя колонка- види навчальної діяльності, та організації освітнього процесу в класі та поза межами класного приміщення. Тут досить вдало запропоновано форми роботи до кожного уроку

Номер слайду 13

Мета і завдання програми Метою курсу «Україна і світ. Вступ до історії та громадянської освіти» є розвиток і підтримка пізнавального й емоційного інтересу молодших підлітків до світу, минувшини та сучасності, самих себе як представників громади, народу, українського суспільства. Оволодіння елементарними знаннями про ідентичність, суспільні взаємовідносини, про минуле має допомогти учням 5-6 класів засвоїти потрібні поняття, ознайомитися з фактами, поглибити вміння працювати з інформацією та сформувати з допомогою дорослих і однолітків власне ставлення до світу, який їх оточує.

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Базові знання включають таку проблематику:{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Людина і природа. Якими людські спільноти були в минулому та єтепер. Історико-етнографічні регіони України. Заняття, звичаї і традиції українців у минулому і тепер. Людина і суспільство«Я» та «інші». Що таке спільнота і приналежність до неї. Що об’єднує людей у спільноти та якими вони бувають. Життя в громаді. Приватний і публічний простори людини. Поява назви «Україна». Історична топоніміка України. Як людина включена в історію.

Номер слайду 16

Людина і влада. Україна на мапі в минулому і тепер. Україна багатокультурна. Що сьогодні означає бути громадянином України. Україна в історично-просторовій ретроспективі. Людина і світ матеріаль-них речей. Що таке сучасний світ і чим він відрізняється від світу минулого. Як історики дізнаються про минуле. Де зберігаються свідчення минулого. Історія, яка насоточує. Багатоманітність і єдність сучасного світу.

Номер слайду 17

Людина і світ уявлень та ідей«Я» та «інші». Що таке спільнота і приналежність до неї. Поява назви «Україна». Історична топоніміка України. Україна на мапі в минулому і тепер. Що таке сучасний світ і чим він відрізняється від світу минулого. Роль простору в розумінні минулого і сучасного світу

Номер слайду 18

Пропонована програма впроваджує внутрішньогалузеву інтеграцію громадянської та історичної освітньої галузі з поєднанням змісту та освітніх можливостей історії України, всесвітньої історії та громадянської освіти Інтеграція програми.

Номер слайду 19

Програма орієнтує вчителя і учнів на діяльнісну, практично-орієнтовану модель навчання. Для досягнення результатів дає можливість організацїї освітнього процесу поза межами класного приміщення. Підбір навчального матеріалу може не обмежуватися сторінками підручника, вчитель має повну академічну свободу використовувати будь-які доречні й доцільні освітні ресурси Висновки

Номер слайду 20

Програма пропонується як самодостатній освітній продукт для досягнення запланованих Державним стандартом результатів галузі громадянської та історичної освіти. За період навчання у 5-6 класах не вивчається історія Стародавнього світу, яку ми звикли викладати у 6 класі. Опанування громадянської компетентності є ключовою у навчанні за цією програмою, хоча вона передбачає загальнонавчальні компетентності в історичній галузі

Номер слайду 21

Види навчальної діяльностіна прикладі теми:«Що я знаю про себе, Україну і світ» І ЕТАП : Знайомство Представитися учням. Запропонувати їм, взяти в учителя інтерв’ю( Кожен має право дати одне питання)Вчитель також дає одне питання кожному учневі.

Номер слайду 22

Виявлення очікувань. Що би ви хотіли дізнатися про розвиток людини впродовж свого розвитку?

Номер слайду 23

Актуалізація знань, отриманих у молодшій школіПропоную із слів і термінів вибрати , ті, які учням уже відомі та пояснити їхнє значення. Україна Русь. Самоврядування Карта. Волонтер Історія. Староста Батьківщина. Депутат Права людини. Конституція Родина

Номер слайду 24

Складання ментальної карти « Україна»

Номер слайду 25

Рефлексія. Похвалити дітей. Запропонувати дати відповідь на запитання: «Про що тобі хочеться довідатися більше на нанаших уроках?»

Номер слайду 26

Організація дослідження:“Велика” і “мала” батьківщина. Людство як велика громада(урок можна провести на базі музею)Батьківщина може бути “малою” та “великою”. Від цього визначення залежить, як пишеться це слово — з маленької чи великої літери: Батьківщина «велика»- батьківщина «мала»-наша Україна місце де ми народилися

Номер слайду 27

Пропоную на основі хмаринки слів скласти 1- 2 речення про рідне село

Номер слайду 28

Відомі вихідці з села Тросник. На прикладі життєвого шляху окремих людей пояснити вплив людини на різні спільноти та державу ,її внесок у розвиток своєю діяльністю та героїзмом. Йосиф Данко-відомий діяч україського руху в США Борис Середа-військовий, який загинув під час АТО на Сході України в 2014 році

Номер слайду 29

Дослідження історії рідного села. Використовуючи відомості з буклету «Історія села Тросник» створити проект(заповнити таблицю) {E8 B1032 C-EA38-4 F05-BA0 D-38 AFFFC7 BED3}Рік заснування Давня назва села Під владою , якої держави перебувало село в момент заснування. Перша згадка про село з’явилася у 1220 році. Але існують припушення ,що на території нашого села існувало укріплення Шашвар , можливо замок. Примітно те, що назва "Шашавар" - це фактично адаптований варіант угорської назви села - "де "Шаш" ("sas") - це тросник, а "вар" ("var") - це "замок" . Також існують відомості , що в XIV столітті до Уґочі приєднано територію замкового маєтку Шашвар (угор. Savári várispánság) З початку свого існування село знаходилося під владою Угорщини.

Номер слайду 30

Цей урок може бути підготовкою до виконання колективного проєкту з дослідження історії власного краю. Захист проєктних робіт може відбуватися під час наступних занять. Роботи можуть бути представлені у вигляді колажів, буклетів тощо .

Номер слайду 31

Дослідження історії рідного села1-ша група досліджуєокремі сторіночки історії села на основі фотографій та матеріалів музею, розповідей родичів.2-га група досліджує історію родини Лотор на основі фотографій та матеріалів музею

Номер слайду 32

Дослідження історії рідного села3-тя група досліджує історію школи4-та група досліджує історію церкви

Номер слайду 33

Пам'ятаємо про оцінювання. Кожен учень має право на справедливе, неупереджене, об’єктивне, недискримінаційне та доброчесне оцінювання результатів його навчання

Номер слайду 34

Бажаю всім миру, натхнення, успіхів!Щиро вдячна, що вислухали !

pptx
Додав(-ла)
Гевді Оксана
Додано
12 червня 2022
Переглядів
3921
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку