Презентація про розвиток аніме, його художні засоби (наприклад, чому у герої аніме такі великі очі, що було прикладом для японських аніматорів, як розвивалося аніме напротязі років і хто були провідними виконавцями у цьому) і жанрову специфіку
Японська анімація не відразу досягла успіху. Але зараз вже важко уявити, що колись аніме не було частиною звичайного глядацького досвіду, настільки міцно воно вписано у світову культуру. Акіра, і Мій сусід Тоторо, Привид у Обладунках, Ковбой Бібоп, Наруто та Зошит Смерті. Всі ці фільми та серіали дивляться та люблять мільйони людей по всьому світу, а сліди впливу аніме можна знайти у голлівудських блокбастерах.
І все одно досі зустрічається думка, що аніме, як колись комікси, це мистецтво не для всіх. Для дітей, гіків та сходознавців. Ця презентація спробує розповісти, яке ж воно аніме насправді. Які в ньому існують жанри і візуальні прийоми, як воно підкорювало недовірливий Західний світ, і можливо доведе що елементи японської анімації давно частина вашого глядацького досвіду, навіть якщо ви впевнені, що на дух не переносите мультфільми з Японії.
Спіді Гонщик був один з перших хто домчався з Японії до Америки за рахунок поширення телебачення. Це були 60-ті завдяки каналам АВС та NBC Америка відкривала для себе Астробоя, Імператора джунглів та інших персонажів. Через 30 років із цих зерен виникне так званий аніме-бум. Вачовскі надихнувшись Привидом У Обладунках знімуть Матрицю, а Левеня Кімба з Імператора джунглів допоможе народженню Короля Лева, головного героя якого зватимуть Сімба. Звісно Привид У Обладунках надихнув не тільки на створення Матриці, елементи цього аніме-фільму можна побачити і в інших творах (детальніше у відео)
Так завдяки чому аніме стало самостійним жанром, який регулярно протиставляють звичайній мультиплікації? Сьогодні аніме прийнято називати все, що намальовано в Японії та рухається. Але спочатку цей термін закріпився за японською дешевою та потоковою анімацією, натхненням для котрої стали американські мультфільми завезені до Японії союзними військами після закінчення Другої світової війни
Ще одним художнім прийомом, який використовується в анімі, але залишається менш помітним – це динамічні лінії, придумані Осаму Тедзуку. Вигадав він їх ще для манги, але в аніме прийом розкрився на повну силу, адже мультиплікація – це мистецтво руху. І що як не вітер чи інші вектори здатні підкреслити переміщення у просторі.
Через 35 років Хаяо Міядзакі користуватиметься тими ж прийомами у Вітер дужчає. Щоправда ресурси та стандарти Гіблі вже диктуватимуть більш ретельний підхід. Становлення Міядзакі як Самостійного автора відбувалося у опорі економічності Тедзукі. Для його стилю вже характерні докладне середовище та ретельно виписаний другий план.
Для манги та аніме також характерні типові особи маски, які дозволяють глядачам легше асоціювати себе з персонажами, в той же час на великому плані обличчя та будь-який предмет можуть бути ретельно намальовані. Ця зміна розмальовок дозволяє художникам розподіляти сили та бюджет у стислих умовах.
Сюди ж можна віднести великі очі, які чомусь викликають відторгнення у більшості противників аніме. Хоча завдання такого графічного рішення очевидне, зачарувати глядача і розкрити перед ним дзеркала душі прекрасних героїв. Очі негідників противагу виділяють прищуром або зловісним блиском окулярів. Ці прийоми теж вигадав Тадзука, надивившись диснеївським мультфільмом з їхніми непропорційними обличчями, тварин і принцес
Тепер детальніше зупинимося на аниме бумі кінця вісімдесятих-дев'яностих коли японські мультфільми стали крутити в обраних кінотеатрах США. Даррен Ароновськи із завмиранням серця дивився фільм Сато Сікона і просив Дженніфер Коннеллі в Реквіємі за мрією пірнати у ванну як героїня Ідеального смутку. Американський ринок касет підкорювали готичний Манускрипт ніндзя та Місто чудовиськ.
Саме в цей період у США показали все те, що перелопатило світосприйняття сьогоднішніх лідерів розважальної індустрії від Могили Світлячків, Відьминої Служби Доставки, і Акіри, якого цитують Джордан Піл (у своєму фільмі Ні), Каньє Вест (у кліпі Stronger можна знайти декілька відсилок на легендарне аніме)і багато інших.
Аніме змусило західну публіку сприймати японську індустрію серйозно, причому не тільки з точки зору якості анімації, гострих тем і дорослого контенту. Коли Голлівуд зіткнувся з кризою ідей жанрова гнучкість аніме справила особливо освіжаючий ефект. Найкращий ефект наприкінці 80-тих показував Мазингер, один з перших зразків жанру Меха.
Ноу-хау японців про гігантських роботів якими керує людина, як правило підліток, багатьом припало до душі. Відлуння Гриндайзера, Гандаму та Євангеліону, які розповідають як дітей кидають у пекло війни можна побачити і в Аватарії Джеймса Кэмерона (бойові костюми людей явно надихалися мехами з аніме) і в Тихоокеанському рубежі Гільєрмо дель Торо.
Нехай прабатьками японської анімації і є американські мультфільми, аніме взяло дуже багато культури Японії. Дизайн хоррор-альманаху Мононоке переносить глядачів в епоху Едо.. Зверху картина Кітагави Утамаро "Есівара-но-хана" і в дизайні аніме (картина знизу), очевидно можна побачити сліди впливу цього твору. Аніме фільм "Помпоко: Війна тануки в період Хейсей" режисера Ісау Такахати оживляє картини зі збірки "Парад 100 демонів"А "Літні війни" Мамору Хосоди, вдаються до стилю художника Такасі Муракамі
Крім того, скандальна класика Сумна Белладонна спирається на експресію Європейського модерну і артнуво. Гравіті Фолз Звичайне шоу або Всесвіт Стівена і багато інших західних мультсеріалів використовують спрощене анімешні форми замкнувши кругообіг запозичень. Спеціальний епізод Рік та морті стилізують під аніме. Асаки Юасу запрошують зрежисерувати епізод Часу пригод.
Ірландець Том Мур режисер Пісні Моря і Легенда про Вовків віддає належне студії Гіблі особливо фільму Оповіді про принцесу Кагуя.канал Nickelodeon у нульові вигадав культовий мультсеріал Аватар Легенда об Аангу американську спробу зробити аніме вдома. Сьогодні медіа-гігант Netflix переробляє Ковбоя Бібопа і Зошит Смерті з живими артистами пропонуючи новим глядачам спірні рімейки легендарних японських шоу.
Сумуюче усе сказане, аніме вчить нас що якщо відмовитися від упереджень можна знайти друзів, сенс життя і сили рухатися далі. Це прекрасний посил від індустрії яка виникла на попелищі японських політичних амбіцій. Аніме хотіло загладити історичні рани цілої країни, але зрештою підкорила весь світ