Історія архітектури та культури Стародавньої Греції поділяється на три періоди: Цей період закінчився в тридцятому році до нашої ери при завоюванні Стародавнього Єгипту римлянами, який знаходився під грецьким впливом. Відбивши навалу персів, звільнивши свої землі, греки отримали можливість вільно творити (600-480 роки до нашої ери). Олександр Македонський підкорив величезні території з різними культурами, знайомство з ними й було причиною занепаду грецького класичного мистецтва. Період розквіту настав після смерті Македонського (480-323 роки до нашої ери). Пізній період – еллінізм. Період розквіту – класика. Стародавній період – архаїка. Р.т
Храм Артеміди. Заснування храму Артеміди (Артемісіону) належить до 7 сторіччя до н. е., сама споруда була побудована у 450 році до н. е. Будівництво субсидував лідійський цар Крез (Кросус), а проект розробив грецький архітектор Персіфон (Херсіфрон) із Кносса, який почав будівництво, але після його смерті будівництво продовжували його син Метаген, а потім архітектори Пеоніт та Деметрій. Будівлю прикрашали бронзові статуї, створені такими скульпторами, як Фідій, Поліклет, Кресилус і Фрадмон. Р.т
Статуя Зевса єдине з Семи чудес світу, яке розташовувалося в материковій частині Європи (в місті Олімпія). Статуя Зевса в Олімпії - третя чудо світу Стародавнього світу. Була споруджена в V столітті до нашої ери. Мармуровий Зевс перевершував за розмірами всі існуючі на той момент храми. Масивну дах будівлі розміром 27 на 64 м підтримували колони, виконані з вапняку. На мармурових фронтонах храму були зображені подвиги Зевса. Статую Зевса звів Фідій. Р.т
Колос Родоський величезна статуя грецького бога Сонця Геліоса, споруджена між 292 та 280 роками до н. е. на вході до гавані острова Родос, Греція, учнем Лісіппа, Харесом із Ліндоса. Статуя вважалася одним із Семи Чудес Античного Світу: за час свого існування була вона найвищою статуєю світу, висотою 70 ліктів (31,5 м). Р.т
Р.т. Греція – країна з великим архітектурним минулим , в якій приділялося багато уваги будівництву храмів. Греки в будівництві найдавніших храмів ще в епоху архаїки замінили дерево білим мармуром і вапняком. Такий матеріал не тільки виглядав благородно, але і відрізнявся своєю багатовіковою міцністю. Греція
Р.т. Грецьку архітектуру відрізняє чистота і єдність стилю. Було вироблено три основних архітектурних ордери («ордер» — в перекладі з грецького «порядок») — вони розрізняються типами колон і перекриттів, пропорціями, декоративним оздобленням. Доричний та іонічний стилі виникли у полісний період. Найчепурніший коринфський ордер з’являється у добу еллінізму.
Іоничний ордер Іоничний ордер розвинувся в острівній і малоазійської Греції. Іонічні колони , більш тонкі і витягнуті, спираються на базу і завершуються капітеллю, висіченою з прямокутного блоку. Капітель утворена двома завитками (волютами). У більшості дійшовших до нас храмів застосовані доричний і Іонічний ордера. Р.т
Храми. Планування кожного храму було індивідуальним. Аледеякі особливості залишилися однаковими. Наприклад, у всіх храмів була ступінчаста основа. Храмявляв собою приміщення без вікон, які оточували вкілька рядів колони, а всередині будівлі стояла статуябожества. Колони підтримували двосхилий дах і балкиперекриття. Народу не дозволялося входити в храм,тут мали право бути присутніми тільки жреці, тому всіінші милувалися його красою зовні. Р.т
Парфенон. Р.т. Парфенон розташований на найвищій точці Акрополя й відомий як найкращий приклад доричного стилю. Храм збудований із місцевого мармуру, який при добуванні білий, а з часом набуває жовтого відтінку. Храм оточений 50 колонами. У центральному сховищі храму, яке називали "целла " розміщувалася статуя Афіни, виконана із золота та слонової кістки. Навколо целли - ланцюг красивого барельєфу, що зображує Панафінейську процесію – головне свято стародавніх Афін.
Театри. Театр Епідавра найкраще зберігся серед іншихдавньогрецьких театрів та є типовим прикладомелліністичної архітектури. Будівництво театру Епідаврапочалося в 4 ст. до нашої ери й закінчилося десь усередині другого століття до нашої ери. Спроектувавантичний театр архітектор Поліклет Молодший із міста. Аргос. Театр збудували, щоб розважати пацієнтівасклепіона (храм медицини) в Епідаврі, оскільки давнігреки вважали, що театр позитивно впливає нафізичний та психічний стан пацієнтів. Театр Епідавраміг умістити 14 тисяч глядачів. Р.т