Музикотерапія Мета музикотерапіїПодолання бар'єрів у спілкуванні. Покращення розуміння себе та інших. Зняття психічного напруження. Створення можливостей для самовираження. Набуття навичок адекватної поведінки та соціалізації дитини з ООП. Прийоми. Вокальні вправи-співи. Танцювальні імпровізації. Музично-рухові ігри і вправи. Музичні перерви. Гімнастика для очей під музику. Музично-фізкультурна хвилинка. Пальчикові ігри.
Чому необхідно застосовувати казкотерапію в роботі з дітьми з ООП?Створює особливу атмосферу, яка робить мрію дитини дійсністю та дозволяє приймати правильні рішення надалі. Дозволяє дитині вступити у боротьбу зі своїми страхами, комплексами. Надає дитині почуття впевненості і захищеності. Використовується для розвитку мовлення . Знімає емоціональну напругу у дитини. Зменшує агресивність.
Основні прийоми роботи з казкою з дітьми з ООПАналіз, розповідання, читання, переписування або дописування казок.- Складання казки за схемою. Інсценування епізодів казки. Демонстрація казок за допомогою мультимедійних засобів. Малювання за мотивами казки. Складання власних казок (терапевтична казка)
Як створити терапевтичну казку1. Необхідно обрати героя, близького дитині за статтю, віком, характером, щоб навіть його ім’я було схожим.2. Описуємо життя героя у казці так, щоб дитина знайшла схожість зі своїм життям.3. Відтворюємо в оповіді проблемну ситуацію, відповідну до реальної, яку переживає дитина.4. Шукаємо з героєм способи розв’язання проблеми.
Коли дитина "проживає " казку, утворюються зв'язки між казковими подіями і поведінкою у реальному житті. Якщо обговорювати з дитиною прочитані казки – життєві уроки швидше засвоюються, сприяють подальшому гармонійному розвитку дитини та її успішній самореалізації. Якщо казки не обговорюються, життєві уроки та цінності засвоюються пасивно. Усі казки мають щасливий кінець. Це дуже важливо для дитини з ООП – бути впевненою у тому, що у її житті все буде гаразд.
Функції лялькотерапіїРелаксаційна – зняття емоційної напруги, відчуття повної безпеки («це не я, це лялька»). Комунікативна – розвиток спілкування, встановлення атмосфери взаємної довіри. Навчальна – отримання інформації про оточуюче середовище. Розвиваюча – розвиток пам’яті, уваги, моторики, сприйняття, мовлення тощо. Виховна – корегування тих чи інших проявів поведінки, вироблення бажаної поведінки.
Застосування методів арт-терапії для різних вікових груп має свої особливості. Важливо використання універсальних і спеціальних методів, актуальних для певного сензетивного періоду . Але щоб ми не робили, які б новітні чи давно забуті технології, форми, методи та прийоми не використовували, головним і найважливішим завданням є підтримка дитини і розвиток її здібностей, а надто дитини «особливої», допомогти їй почуватися щасливою.