Презентація "Арт-терапія у роботі з особливими освітніми потребами"

Про матеріал
У статті та презентації визначено актуальність проблеми використання арт-терапевтичних методів в умовах інклюзивного середовища. Висвітлено основні функції арт-терапії та розглянуто особливості застосування різних методик арт-терапії в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного середовища.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Арт-терапія у роботі з дітьми з ООП Підготувала: асистент вчителя Сушицька Юлія Віталіївна

Номер слайду 2

1. Інтеграція особистості в соціумі.2. Зняття емоціональної напруги.3. Зменшення агресивності у дітей.4. Розвиток креативності.5. Розвиток цілісної особистосі.6. Розвиток комунікативних навичок у дитини з ООП. Проблеми, які допомагає розв’язати арт-терапія:

Номер слайду 3

Види арт-терапії Ізотерапія. Музикотерапія. Казкотерапія. - Пісочна терапія.- Лялькотерапія. Орігамі. Драмотерапія

Номер слайду 4

Ізотерапія

Номер слайду 5

Ізотерапевничні прийоми у роботі з дітьми з ООПМалювання пальцями, долоньками, на склі, мокрому папері, піпеткою, предметами навколишнього середовища (м'ятим папером, кубиками, губками, зубними щітками, нитками, свічкою)Ліплення, декорування, аплікування

Номер слайду 6

«Чарівний клубок»Техніка «каракуль»«Продовж малюнок»Розмальовка – антистрес, по номерам«Знайди та обведи»«Дзеркальне малювання»Лабіринти. Малювання по опорним крапкам. Вправи з ізотерапії

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Музикотерапія Мета музикотерапіїПодолання бар'єрів у спілкуванні. Покращення розуміння себе та інших. Зняття психічного напруження. Створення можливостей для самовираження. Набуття навичок адекватної поведінки та соціалізації дитини з ООП. Прийоми. Вокальні вправи-співи. Танцювальні імпровізації. Музично-рухові ігри і вправи. Музичні перерви. Гімнастика для очей під музику. Музично-фізкультурна хвилинка. Пальчикові ігри.

Номер слайду 9

Казкотерапія. Це один із ефективних методів роботи з учнями початкових класів, які зазнають тих чи інших емоційних та поведінкових труднощів.

Номер слайду 10

В. Сухомлинський зазначив : «Казка для дітей- не просто розповідь про фантастичні події, це - цілий світ, в якому дитина живе, бореться, протиставляє злу свою добру волю. Без казок немислимийповноцінний розумовий розвиток дітей».

Номер слайду 11

Чому необхідно застосовувати казкотерапію в роботі з дітьми з ООП?Створює особливу атмосферу, яка робить мрію дитини дійсністю та дозволяє приймати правильні рішення надалі. Дозволяє дитині вступити у боротьбу зі своїми страхами, комплексами. Надає дитині почуття впевненості і захищеності. Використовується для розвитку мовлення . Знімає емоціональну напругу у дитини. Зменшує агресивність.

Номер слайду 12

Основні прийоми роботи з казкою з дітьми з ООПАналіз, розповідання, читання, переписування або дописування казок.- Складання казки за схемою. Інсценування епізодів казки. Демонстрація казок за допомогою мультимедійних засобів. Малювання за мотивами казки. Складання власних казок (терапевтична казка)

Номер слайду 13

Як створити терапевтичну казку1. Необхідно обрати героя, близького дитині за статтю, віком, характером, щоб навіть його ім’я було схожим.2. Описуємо життя героя у казці так, щоб дитина знайшла схожість зі своїм життям.3. Відтворюємо в оповіді проблемну ситуацію, відповідну до реальної, яку переживає дитина.4. Шукаємо з героєм способи розв’язання проблеми.

Номер слайду 14

Коли дитина "проживає " казку, утворюються зв'язки між казковими подіями і поведінкою у реальному житті. Якщо обговорювати з дитиною прочитані казки – життєві уроки швидше засвоюються, сприяють подальшому гармонійному розвитку дитини та її успішній самореалізації. Якщо казки не обговорюються, життєві уроки та цінності засвоюються пасивно. Усі казки мають щасливий кінець. Це дуже важливо для дитини з ООП – бути впевненою у тому, що у її житті все буде гаразд.

Номер слайду 15

Лялькотерапія

Номер слайду 16

Допомогти дитині з ООП ліквідувати хворобливі переживання, зміцнити її психічне здоров’я, покращити соціальну адаптацію, розвинути самосвідомість, навчити розв’язувати конфлікти в умовах колективної творчої діяльності. Мета лялькотерапії

Номер слайду 17

Функції лялькотерапіїРелаксаційна – зняття емоційної напруги, відчуття повної безпеки («це не я, це лялька»). Комунікативна – розвиток спілкування, встановлення атмосфери взаємної довіри. Навчальна – отримання інформації про оточуюче середовище. Розвиваюча – розвиток пам’яті, уваги, моторики, сприйняття, мовлення тощо. Виховна – корегування тих чи інших проявів поведінки, вироблення бажаної поведінки.

Номер слайду 18

Маріонетки. Рукавички. Пальчикові

Номер слайду 19

Застосування методів арт-терапії для різних вікових груп має свої особливості. Важливо використання універсальних і спеціальних методів, актуальних для певного сензетивного періоду . Але щоб ми не робили, які б новітні чи давно забуті технології, форми, методи та прийоми не використовували, головним і найважливішим завданням є підтримка дитини і розвиток її здібностей, а надто дитини «особливої», допомогти їй почуватися щасливою.

Номер слайду 20

Інклюзивна освіта – перспектива нова. Хоч різні можливості –рівні права!Кожна дитина – це цілий світ,Освіта, повага і рівність для всіх!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ткачук Тамара
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додав(-ла)
Сушицька Юлія
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Інкл
Додано
5 грудня 2021
Переглядів
5216
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку