Презентація "Атмосфера і процеси Землі"

Про матеріал
Презентацію можна використовувати як коучинг-проєкт у дистанційному режимі, або у режимі оф-лайн
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Атмосфера і процеси землі Відкрите заняття з географії

Номер слайду 2

ЗАВДАННЯ ДЛЯ НАЛАШТУВАННЯ НА ЗАНЯТТЯЯК ВИ ДУМАЄТЕ,ЯК НАЗИВАЄТЬСЯ ЦЯ КАРТИНА?

Номер слайду 3

Картина Андре Анрі Даргеласа «Навколосвітня подорож»ЗАПРОШУЄМО ВСІХ ХТО ДО НАС ПРИЄДНАВСЯ, ПОДОРОЖУВАТИ РАЗОМВ КООРДИНАТАХ НАШОГО ЗАНЯТТЯ

Номер слайду 4

Емоційне налаштування на заняття Вправа «Пейзаж – дзеркало настрою» : Виберіть із пейзажів чотирьох сезонів ту пору року, яка найбільше передає ваш емоційний стан зараз. Зима: холод, зосередженість, спокій. Весна: тепло, піднесення, працездатність. Літо: спека, азарт, розумова питливість. Осінь: прохолодно, рівновага, прагматизм. Який би сезон року ви б не обрали, ні що не здатне заборонити нам провести заняття на позитивному налаштуванні.

Номер слайду 5

Методичнезабезпечення заняття. Методика проведення заняття : Коучинг Коучинг – навчання в якому спеціальна людина, «коуч», допомагає іншим людям досягнути певної цілі в професії чи в особистому житті. На відміну від наставництва, коучинг зосереджується на досягненні конкретної цілі способом, який людині належить зрозуміти самотужки. Заняття також буде передбачати : роботи з картами , роботу з підручником , отримання літератури , інформації і умов завдань за допомогою новітніх способів ( QR кодів й засобів інтернет-посилань) , роботу у групах , заповнення опорного конспекту під час заняття . Опорний конспект теми. Гаджети для проведення заняття на платформі «Класрум» і «Мит»Доступ до електронних версій підручників. Атдас «Географія» 9 клас. Конспект лекцій, ручки, олівці

Номер слайду 6

Тематичний план заняття. АТМОСФЕРА ТА ЇЇ ФУНКЦІЇКЛІМАТ ТА КЛІМАТИЧНІ ЗОНИ ФУНКЦІЇ КЛІМАТУ КЛІМАТОУТВОРЮЮЧІ ЧИННИКИ КЛАСИФІКАЦІЇ КЛІМАТИЧНИХ ПОЯСІВКЛІМАТИЧНЕ РАЙОНУВАННЯКЛІМАТОГРАМИ, ЇХ ІНФОРАТИВНІСТЬ КЛІМАТИЧНІ РЕСУРСИАГРОКЛІМАТОЛОГІЯВІДКРИТЕ ПИТАННЯ

Номер слайду 7

АКТУЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ Згадайте ,що ми вже вивчили про Природнє середовище і Географічне середовище. Географічне середовище – географічна оболонка що містить у собі результати діяльності людини Воно обіймає гідросферу , літосферу , біосферу зі всіма рослинним і тваринним світом. Таким чином географічне середовище сягає від 200 – 300 км у висоту і до 12 км у глибину Усі сфери взаємно впливають одне на одну і утворюють певні ПАГС ( природні антропогенні геосистеми ) На сьогоднішньому занятті ми розглянемо атмосферу та її процеси , як вектори впливу на географічне середовище Землі .

Номер слайду 8

АКТУАЛІЗАЦІЯ ТЕМИЯк влаштована Земля? Щоб дізнатися задлячіткої справжньої уявипро будову , вплив , появувсіх умов та набуття їхніх функцій для життя, Земля створена хитро все що міститься в ній то все пов’язано зв’язкомміж собою і Творцем Три основи для життя : літо-, гідросфера вся ну і третя необхідна:здогадайся , про що я ?Вона ніжна й красива хмарам і вітрам манлива,Змін погод метаморфози. С півночі несуть морози. А синоптиків прогнози. Обіцяють дощ і грози. То, раптово, грім і злива. Ледве світло прогляда!То одразу в різні боки. Свої вітри поверта. Бунтівна й гонорова Не скоряється ніколи!Бо потрібна всім навколо Атмосферою зоветься й про неї далі йдеться

Номер слайду 9

БАЗОВІ ВИЗНАЧЕННЯ І ПОНЯТТЯ (ПРАЦЮЄМО З ОПОРНИМ КОНСПЕКТОМ) 1. АТМОСФЕРА ТА ЇЇ ФУНКЦІЇАтмосфера - Це суміш газів, що оточують Землю, та утримуються завдяки силі тяжіння. Склад атмосфери : В основному складається з азоту (N2, 78,08 % об.) і кисню (O2, 20,95 % об.). Решта це аргон (0,93 % об.) та вуглекислий газ (CO2,0,03 % об.) із неоном, гелієм, метаном, криптоном, воднем(разом до 0,01%)Будова атмосфери : Тропосфера Стратосфера. Мезосфера. Термосфера Екзосфера Функції атмосфери : Захист від негативних впливів Дихальна Кліматоутворююча(переніс вологи і тепла)

Номер слайду 10

ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ Атмосфера і процеси Землі {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Це суміш газів, що оточують Землю, та утримуються завдяки силі тяжіння{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}В основному складається з азоту (N2, 78,08 % об.) і кисню (O2, 20,95 % об.). Решта це аргон (0,93 % об.) та вуглекислий газ (CO2,0,03 % об.) із неоном, гелієм, метаном, криптоном, воднем, озоном(разом до 0,01%){5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Захист від негативних впливів Газова Кліматоутворююча(переніс вологи і тепла){5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Тропосфера Стратосфера. Мезосфера. Термосфера Екзосфера Атмосфера Склад. Функції Будова {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Кліматоутворюючі чинники : 1.2.3.4. Кліматичні пояси : 1. 4. 2. 5.3. 6.7.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Енергетичний(сонячна і вітрова енергія)Газова (фотосинтез) Рекреаційний процес. Процес утворення агрокліматичних ресурсів Клімат Процеси які забезпечує клімат{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Багаторічний режим погоди на певній місцевості у конкретний визначений цикл часу Кліматичні чинники і пояси{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Співвідношення теплоти , вологи , світла яке для вирощування сільськогосподарських культур . Вони визначаються географічним положенням території в межах кліматичних поясів і природних зон.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}∑∑ tt° >10°С (сума активних температур)Період забезпечення t°C >10°∑∑ сонячної радіації Коефіцієнт зволоження {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Рослини можуть бути індикаторами кліматичних поясів чи конкретних агрокліматичних ресурсів. На цьому принципі побудована система кліматичного районування М. Будико  Агрокліматичні ресурси Індикатори агроклім.ресурсів. Показники агроклім.ресусрів

Номер слайду 11

2. КЛІМАТ– БАГАТОРІЧНИЙ РЕЖИМ ПОГОДИПогода - — стан нижнього шару атмосфери ( тропосфери) у певній місцевості в конкретний час або протягом тривалого часу. У свою чергу багаторічний режим погоди на певній місцевості називають кліматом Від чого залежить погода? Від місця в якому знаходишся ти Його висоти , широти , довготи Від часу доби та періоду року. Від тиску , від вітру , від Сонця потоку Від близкості моря , від близкості гір. Вологості вітра , рельєфу і схил. Від променню Сонця , прикритого хмарою А також від нашого з вами настрою

Номер слайду 12

3. ФУНКЦІЇ КЛІМАТУГАЗОВАЕНЕРГЕТИЧНААГРОКЛІМАТИЧНА

Номер слайду 13

4. КЛІМАТОУТВОРЮЮЧІ ЧИННИКИРозрізняють такі кліматоутворюючі чинники : 1 Кут падіння сонячних променів падіння променів під прямим кутом дає більше енергії2 Кількість сонячної радіації В залежності від орієнтації підстилаючої поверхні на місцевості буде зосереджуватись більше чи менше енергії ( радіації)3 Підстилаюча поверхня Від альбедо підстилаючої поверхні буде залежати кількість відбитої радіації 4 Віддаленість від морів і океанів. В залежності від відстані від моря чи океану виділяють : континентальний (вглиб) тип клімату чи морський ( на узбережжі)5 Морські течіїТеплі течії переносять більшу кількість вологи і температур, ніж холодні

Номер слайду 14

5. Класифікації клімату за різними підходами. Класифікація Алісова – за показником температур на місцевості Класифікація Кеппена – за росповсюдження типових представників рослинного світу у кліматичних зонах. Класифікація Будико – Григор’єва – за індексом посушливості Класифікація Воейкова – за різновидами грунтів та їх зволоження Класифікація Гумбольдта – за типами грунтів Класифікація Берга – за ландшафтом місцевості

Номер слайду 15

6. КЛІМАТИЧНЕ РАЙОНУВАННЯ Кліматичні пояси - великі смуги земної поверхні, які виділяють за кліматичними умовами і які мають характер широтних поясів. Як може бути зрозумілим , клімат позначають на карті . Процес позначення клімату на мапі називають – кліматичним районуванням .

Номер слайду 16

КЛІМАТИЧНА КАРТА ЗА В. АЛІСОВИМ

Номер слайду 17

КЛІМАТИЧНЕ РАЙОНУВАННЯ ЗА В. АЛІСОВИМ Виділяють 7 загальних типів клімату ( на карті – кліматичний пояс) : Екваторіальний Субекваторіальний Тропічний Субтропічний Помірний. Субарктичний Арктичний Тільки що ми описали кліматичне районування за працею радянського географа-кліматолога Вадима Алісова , яку теж використовують у нашій країні

Номер слайду 18

КЛІМАТИЧНА КАРТА ЗА В. КЕППЕНОМ

Номер слайду 19

КЛІМАТИЧНЕ РАЙОНУВАННЯ ЗА В. КЕППЕНОМ У той же час у світі використовують і іншу систему кліматичного районування – Систему російського вченого Володимира Кеппена В основі такого районування лежать рослини , які ростуть на певній території за певними кліматичними умовами . В. Кеппен виділяє 5 типів клімату : А - волога тропічна зона без змін В – дві сухі зони , по одній в кожній півкулі С – дві помірні теплі зони без регулярного снігу D – дві зони клімату на материках з різко вираженими відмінностями зими і літа E - дві полярні області снігового клімату Межі між зонами проводять за певними ізотермами від холоднішого та найтеплішого місяців і за співвідношенням середньої річної температури і річною кількістю опадів .

Номер слайду 20

КЛІМАТОГРАМИ

Номер слайду 21

ЗАВДАННЯ НА ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬЗавдання : Проаналізувати наданні кліматограми і доповісти про ті характеристики клімату , які вони показують. Географія 11 клас Довгань , Стадник . Сторінка 71 (мал 1 а – д , мал 2 а – г ) Підручник : Географія 11 клас рівень стандарту Довгань Г. Д Стадник О. ГПосилання : https://lib.imzo.gov.ua/wa-data/public/site/books2/pidruchnyky-11-klas-2019/17-geografiya-11-klas/heohrafiia-riven-standartu-pidruchnyk-dlia-11-klasu-zzso-dovgan-g-d-stadnyk-o-g.pdf

Номер слайду 22

7. КЛІМАТИЧНІ ФУНКЦІЇ а) Газова функція Забезпечення організмів киснем і процесами фотосинтезу б) Енергетична функція : Застосування енергії Сонця і вітру в) Рекреаційна функція : Забезпечення потреб людини у відпочинку , відновлення здоров’я і забезпечення естетичних якостей. Г) Агрокліматична функція : Забезпечення рослин сумами температур за вегетаційний період , а також сумою опадів і самою тривалістю вегетаційного періоду

Номер слайду 23

8. АГРОКЛІМАТОЛОГІЯНа основі агрокліматичних ресурсів побудована наука про них – Агрокліматологія Далі про агрокліматологію буде оповідатись у формі посилання на відповідну статтю і прослухування її аудіоверсії . Агрокліматологія Посилання на статтю : https://vue.gov.ua/Агрокліматологія

Номер слайду 24

АГРОКЛІМАТИЧНІ РЕСУРСИ Агрокліматичні ресурси – це співвідношення теплоти , вологи , світла яке необхідне для забезпечування себе їжею , тобто для вирощування сільськогосподарських культур . Вони визначаються географічним положенням території в межах кліматичних поясів і природних зон.

Номер слайду 25

ПОКАЗНИКИ АГРОКЛІМАТИЧНИХ РЕСУРСІВ∑∑ tt° >10°С (сума активних температур)Активна температура – температура яка потрібна для початку росту і розвитку рослин Період забезпечення сталої t°C >10°∑∑ сонячної радіації Коефіцієнт зволоження Таким чином для кожної культури наявні різні потреби у зволоженні і температурі . У кожній кліматичній області коефіцієнт зволоження буде різним

Номер слайду 26

АГРОКЛІМАТИЧНЕ РАЙОНУВАННЯ ЗА БУДИКО – ГРИГОР’ЄВИМ Агрокліматичне районування Будико – Григор’єва полягає у розрахунку балансу радіації , вологи , хмарності за даної широти місця і відповідного його рельєфу . Будико Михаїл Іванович. Григор’єв Андрій Олександрович

Номер слайду 27

АГРОКЛІМАТИЧНА КАРТА БУДИКО-ГРИГОР’ЄВА

Номер слайду 28

АГРОКЛІМАТИЧНА КАРТА

Номер слайду 29

РОБОТА З КАРТОЮ а) Робота з картою світу Завдання : Проаналізуйте агрокліматичну карту світу та позначте в таблиці назви кліматичних зон в яких можна вирощувати сільськогосподарські культури : пшениця , рис , кукурудза , гречка, ячмінь , овес , просо , виноград , чай , каву , бавовник , шпинат відповідно їх потребам у сумах активних температур (сума активних температур кожної культури вказана в таблиці ) :{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Назва кліматичної зони Характерні суми активних температур Коєфіцієнт зволоження Назва сільськогосподарської культури 1200 —17000,55 – 1 Пшениця 2000-3200 >1 Рис 1100 —29000,33 – 1 Кукурудза 1000 —16000,55 – 1 Овес 960 —14500,55 – 1 Ячмінь 2500-33000,55 - 1 Виноград  1200 —1400> 1 Гречка 4000 - 8000 > 1 Чайний кущ  >8000 > 1 Кавовий кущ  2900-4000 0,55 – 1 Бавовник 400 - 1000 > 1 Шпинат  1410 —19500,55 – 1 Просо

Номер слайду 30

АГРОКЛІМАТИЧНА КАРТА УКРАЇНА

Номер слайду 31

РОБОТА З КАРТОЮб) Робота з картою України. Завдання : Проаналізуйте агрокліматичну карту України та позначте в таблиці чи можна в теренах України вирощувати такі сільськогосподарські культури : пшениця , рис , кукурудза , гречка, ячмінь , овес , просо , виноград , чай , каву , бавовник , шпинат відповідно їх потребам у сумах активних температур (сума активних температур кожної культури вказана в таблиці ) :{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Можна чи ні ?Характерні суми активних температур Коєфіцієнт зволоження Назва сільськогосподарської культури 1200 —17000,55 – 1 Пшениця 2000-3200 >1 Рис 1100 —29000,33 – 1 Кукурудза 1000 —16000,55 – 1 Овес 960 —14500,55 – 1 Ячмінь 2500-33000,55 - 1 Виноград  1200 —1400> 1 Гречка 4000 - 8000 > 1 Чайний кущ  >8000 > 1 Кавовий кущ  2900-4000 0,55 – 1 Бавовник 400 - 1000 > 1 Шпинат  1410 —19500,55 – 1 Просо

Номер слайду 32

РОСЛИНИ ЯК ІНДИКАТОРИ КЛІМАТИЧНИХ ЗМІНКлімат не постійний , тому , як вже нам довів Будико і Григор’єв , рослини можуть буди індикаторами кліматичних зон , а із тим і їх змін у географічному просторі . Міграція кліматичних зон на північ Назва статті : «Під ударом стихії»Посилання на статтю : https://landlord.ua/wp-content/page/pid-udarom-stykhii-iak-mihruiut-klimatychni-zony-v-ukraini/

Номер слайду 33

9. ВІДКРИТЕ ПИТАННЯ : «ГЛОБАЛЬНЕ ПОТЕПЛІННЯ» Зміна (міграція) кліматичних поясів свідчить про підвищення температури , що називається Глобальним потеплінням. На сьогодні переважна більшість науковців вважає, що причиною глобального потепління є діяльність людини. Також треба розуміти, що потепління — це загальна усереднена тенденція: зміна температур відбувається нерівномірно залежно від сезону та місцевості. Більше того, інколи в деякі сезони клімат навіть стає холоднішим. Наприклад, в зміна клімату в Україні позначилась на значному рості температури у зимовий період, ніж в літній. Питання глобального потепління та його причин , наслідки , способи подолання буде розглядатись на навчальному процесі дисципліни «Основи екології» А поки , що студенти можуть надати свої думки щодо Глобального потепління , його наслідків і способів його подолання .

Номер слайду 34

Кліматичних зон закони. Змінюють свої кордони: Полишають звиклі межіІ утворюють пожежі!Теплі маси і циклони,Геть, не зная заборони,Зневажають всі сезони-Створюють армагедони!Разом з тим в шкільній програміЗміни є в кліматограмі. Вивергаються вулканиІ повзуть лавини з гір. Намагаються лимани. Вижити наперекір. А на півночі шамани. Розганяють десь тумани. Закликають всіх птахів. Залишатися у них. З Аравійської пустелі,Міражів чудних пастеліНаче чарівний туман Вводить хитрий всіх в обман: Бачим будь-то каравани,А на справді як паркани,У Олешківських пісках,У субтропіків в руках,Перненосять грунт пісчаний,Й створюють у нас бархани. Землетруси б`ють Балкани,А в Техасі урагани,Нас вражають океани,Мов космічні талісмани.

Номер слайду 35

Під водою є вулкани – Знані в світі піромани: Розгоняють стримко хвиліПотім раптом стають штиліМов в шальній кардіограмміПіднімають бунт цунамі. Біля шельфів, в глибиніВ мовчазливій тишині, Рухаються риб загони –Бережуть свої кордони. Розростаються пустелі,Тануть десь льодовики,У високих у широтах. Всіх порядків стражники. Всім студентам знати вчасно. Де є дощ, а де є ясно. Кліматичних зон погоди. Теж зазнають змін природи. Тут тропічний, субтропічний,Два помірних й субарктичний-Їх в природі також два(На макушках у півкулях така шапка снігова). А на пузі у Землі – талія широка,І на північ і на південь, товста і двобока,Екваторіальна, жарка зона, зовсім одинока.

Номер слайду 36

Так, про клімат йшла історія. Зон тут вісім - це теорія,А по факту на городіБачим зміни у природі. В нашій милій УкраїніІ на південь, і на схід. Вже ростуть інжир і фінік –Субтропічний представник. Ми вивчаємо погоду. Кліматичних змін природу ЗНО є план складати. Універи підкоряти,Знань отримав результат,Прокричим: Віват! Віват!!!

Номер слайду 37

ВИСНОВОКИ З ТЕМИ ЗАНЯТТЯ 1. На занятті ми навчилися користуватися кліматограмами і студентам вже не страшно здавати ЗНО з географії і зможемо розв’язувати задачі на кліматограми 2 Дізналися про реальне значення агрокліматичних ресурсів для вирощування рослин у сільськогосподарських цілях 3. Дали змогу студентам замислитися над проблемою глобального потепління

Номер слайду 38

РЕФЛЕКСІЯЯке питання для мене має практичне значення ?, - Що мене вразило з того, чого я раніше не знала?, - Що б я хотів\ла дізнатися більш глибше в подальшому?

Номер слайду 39

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Заповнити опорний конспект і відповісти на питання рефлексії

Номер слайду 40

ЗАВДАННЯ НА ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ Тести на платформі NAUROK : https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3346754

Номер слайду 41

Номер слайду 42

ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ Сьогодні ми мали змогу здійснити навколосвітню подорож кліматичними зонами Земної кулі Але ще багато цікавого та незнайомого для нас є в курсі географії Запрошуємо вас на подальше вивчення

pptx
Додано
20 лютого 2022
Переглядів
698
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку