Презентація "Бароко"

Про матеріал
Презентація може стати у допомозі педагогам, що викладають зарубіжну літературу і мистецтво. У ній надані матеріали теоретичні, а також практичні відомості про бароко. Презентація розкриває особливості бароко як літературного і загальнокультурного напряму. Показує багатство художніх надбань бароко. Допомагає пробудити у здобувачів освіти інтерес до мистецтва бароко, розкриває риси барокового світосприйняття та естетики в архітектурі, музиці, живописі, літературі.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Бароко

Номер слайду 2

Бароко (від португ. Perrola barroca – перлина неправильної форми) – метод, породжений кризою Відродження. Найважливіші теми забарвлені жахом муки і страждання людини. Ціль – викликати здивування. Герої – екзальтовані мученики, що перестали вірити в сенс і ціль життя.

Номер слайду 3

Бароко – стиль і напрям в мистецтві XVII—XVIII століть, який найбільше виявив себе в архітектурі і образотворчому мистецтві. Культура бароко розвинулася передовсім у католицьких країнах. Стиль бароко сформувався в кінці XVII ст. в Італії як наслідок кризи гуманізму.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Світогляд і філософія бароко:- «природний стан (state of nature) – анархія, війна всіх проти всіх» (Томас Гоббс);- ідея «облагородження», впорядкування природи на началах розуму;- ідея «сплячого Бога» – деїзм: Бог, створивши світ, не торкається справ Всесвіту. Томас Гоббс

Номер слайду 6

Бароко як культурна доба

Номер слайду 7

Бароко в живописі

Номер слайду 8

Караваджо «Лютніст»

Номер слайду 9

Рембрандт ван Рейн. Портрет Флори. Автопортретfillcolorfill.typefill.on

Номер слайду 10

Пітер Пауль Рубенс

Номер слайду 11

Антоніс ван Дейк. Автопортрет

Номер слайду 12

Портрет королеви Ізабелли Бурбонської Дієго Веласкес. Меніни

Номер слайду 13

Бароко в архітектурі

Номер слайду 14

Архітектура ХVІІ ст.Італія: Карло Мадерна (1556—1629) Джованні Лоренцо (1598-1680)Франческо Борроміні (1599-1667)

Номер слайду 15

Характерні ознаки архітектури епохи барокопростий і чіткий ритм, візуально відокремлені один від одного поверхи будівель, декоративна обробка зовнішньої поверхні стін

Номер слайду 16

Найбільш уславлена споруда, створена Берніні, площа Сан-П'єтро у Римі.

Номер слайду 17

Борроміні. Церква Сан-Карло алле Куатро Фонтане, Рим

Номер слайду 18

Строганівський палац

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Українське бароко. Собор Святого Юра (Львів)

Номер слайду 21

Андріївська церква (Київ)

Номер слайду 22

Скульптура ХVІІ ст.Італія: Стефано Мадерна (1571-1636) Пьетро Такка (ок. 1580-1640) Джованні Лоренцо Берніні (1598-1680) Алессандро Альгарді (1602-1654)Іспанія: Хуан де Арфес (1535-1603) Эстебан Іордан ( біля 1543-1600) Грегоріо Фернандес (1570 до 1636 г.) Хуан Мартінес Монтаньєс (ок. 1580 – 1649)Голландія: Гендрик де Кейзер (1565-1621)

Номер слайду 23

Берніні. Фонтан Чотирьох річок (1652)Берніні. Аполлон і Дафна (1622—1625)

Номер слайду 24

Бароко в інтер’єрі

Номер слайду 25

Парадна зала Версалю

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Літературабароко

Номер слайду 28

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Характерні риси літератури бароко. Поетика бароко. Поєднання релігійності та світськості в межах одного твору;наявність християнських та античних персонажів;продовження і заперечення традицій Відродження. Головний художній засіб Метафора як основа для вираження всіх явищ світу. Герой барокових творів. Яскрава особистість із розвиненим вольовим і ще більш розвиненим раціональним началом;художньо обдарована;шляхетна у своїх вчинках.   Синтез різних видів і жанрів творчості.

Номер слайду 29

Англія. Франція. Поль Скаррон (1610 – 1660) Німеччина. Ганс Якоб Крістоффель фон Гріммельсгаузен (1622 – 1676) Джон Донн1572 - 1631

Номер слайду 30

Іспанія: Педро Кальдерон де ла Барка (1600 – 1681)Луїс де Гонгора-і-Арготе (1561 – 1627)Франсіско де Кеведо (1580 – 1645)

Номер слайду 31

Барокові традиції знайшли подальший розвиток у європейських літературах ХІХ-ХХ ст. У XX ст. з'явилася літературна течія необароко, яку пов'язують із авангардною літературою початку XX ст. та постмодерною кінця XX ст.

Номер слайду 32

Розвиток науки Рене Декарт Ісаак Ньютон Галілео Галілей Карл Лінней Антоні ван Левенгук

Номер слайду 33

Музика бароко Музика періоду бароко відзначається грандіозністю, пафосним піднесенням, театральністю, синтезом мистецтв. Ведучі жанри – опера, ораторія, кантата. Музичні інструменти: клавішні (орган, клавесин), струнні та смичкові (скрипка, віола, контрабас, віолончель), струнні щипкові (лютня, мандоліна, барочна гітара), мідні і дерев*яні духові, ударні (літаври). Головними напрямами творчості залишаються духовна і світська музика.

Номер слайду 34

Антоніо Вівальді

Номер слайду 35

Людина доби бароко Світосприйняття в період бароко змінює ренесансне уявлення про людину. Італійська культура нового часу уявляє людину зернятком у світі великої природи. Бог – це Великий Архітектор. Люди повинні вчитися у вищого розуму.

Номер слайду 36

Мода доби бароко Модним стає скромність, бліда шкіра, одяг, прикрашений стрічками і прикраси із стрічок та шнурів.

Номер слайду 37

Нове у житті суспільства:- виделки, серветки;- дуелі;- променад (прогулянки у парку), каруселі, гойдалки;- картярські ігри;- маскаради;- феєрверки;- уніформа в арміях.

Номер слайду 38

Вікторина1. У перекладі з італійської бароко означає… 2. Назвіть представників бароко.     А) Дж. Мільтон, Дж. Донн,  П. Кальдерон;Б) Мікеланджело, Дж. Боккаччо,  Веласкес;В) П. Корнель,  Ж. Расін,  Ж. Ларошфуко? В) веселий. А) примхливий. Б) сумирний Примхливий А) Дж. Мільтон, Дж. Донн,  П. Кальдерон;

Номер слайду 39

3. Підґрунтям доби Бароко були. А) Античність і Середньовіччя. Б) Середньовіччя і Ренесанс. В) Античність. Г) Середньовіччя. Д) Античність, Середньовіччя і Ренесанс4. Провідною темою літератури бароко єА) людина і світ. Б) людина і влада. В) людина і суспільство. Г) людина і Бог. Д) людина і кохання. Б Середньовіччя і Ренесанс. А людина і світ

Номер слайду 40

А. Дотримання «правила трьох єдностей»Б. Схильність до наукового аналізу закономірностей розвитку суспільства. В. Прагнення до неясності вислову, навіювання певного настрою. Г. Ігнорування усіх літературних канонів, змішування жанрів. Д. Протиставлення реальності та ілюзії5. Ознакою літератури бароко єД. Протиставлення реальності та ілюзії

Номер слайду 41

6. Дайте визначення афоризму. Узагальнене судження у стислій формі, в основі якого нерідко лежить логічно несподіваний поворот думки. 7. Майстром афоризму доби  бароко є  .... А) Ларошфуко;         Б) Мольєр;              В) Расін. Ларошфуко

Номер слайду 42

Вкажіть відповідність між представниками доби Бароко і видом мистецтва, яке вони представляли.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}1. Луїс де Гонгора, Педро Кальдерон, Торквато Тассо, Джон Донн. А живопис2. Іоганн Бах, Фрідріх Гендель, Антоніо Вівальді. Б скульптура2 Караваджо, Веласкес, Хосе Рібера, Пауль Рубенс. В музика4 Лоренцо Берніні, Бартоломео Растреллі, Франческо БорромініГ література. Відповідь: 1 - Г, 2 - В, 3 – А, ; 4 - Б.

Номер слайду 43

Рубенс «Портрет камеристки»Дієго Веласкес «Портрет інфанти Маргарити в білому платті»Визначте автора картини та за можливістю назву. Рембрандт «Повернення блудного сина»

Номер слайду 44

pptx
Додано
17 грудня 2021
Переглядів
1396
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку