Стиль бароко в архітектурі. Особливості синтезу мистецтв в італійському бароко. Тема уроку
Номер слайду 13
Стиль бароко в архітектурі
Номер слайду 14
З кінця ХVІ ст. до середини ХVІІІ ст. в європейському мистецтві панував стиль бароко. Порівняно з мистецтвом Ренесансу, яке тяжіло до гармонійності й урівноваженості в усьому, орієнтуючись на ідеали античності, новий стиль характеризують грандіозність, динамічність, урочистість, контрастність, синтез мистецтв
Номер слайду 15
В архітектурі стиль бароко успадкував форми італійського Відродження, проте, перевершив його за складністю і різноманіттям. Це проявилося уже у спорудах засновника нового стилю Франческо Борроміні
Номер слайду 16
Сан Карло алле Кваттро Фонтане. Сант Іво алла Сапієнца. Сан Джованні деї ФіорентініФранче́ско Борромі́ні (Borromini Francesco, справжнє ім'я Francesco Castelli)
Номер слайду 17
Завдання! Порівняльний аналіз стилів в архітектурі
Номер слайду 18
Архітектура Ренесансу. Антична архітектура
Номер слайду 19
Архітектура Ренесансу. Архітектура бароко
Номер слайду 20
Бароковій архітектурі притаманно багато кривих, пластично-вигнутих ліній і поверхонь, що порушують статичність і викликають відчуття руху
Номер слайду 21
Пишні інтер'єри барокових церков, як місця театралізованих обрядів католицької служби, сповнені несподіваних просторових і світлових ефектів
Номер слайду 22
Використовують велику кількість пілястр, колон, і напівколон, зокрема завитих, розкішних скульптурних деталей, ліпнини, позолоти
Номер слайду 23
Номер слайду 24
З архітектурою тісно пов'язана скульптура, що прикрашає фасади й інтер'єри церков, вілл, палаців, а також сади, парки, фонтани
Номер слайду 25
Особливості синтезу мистецтв в італійському бароко
Номер слайду 26
У мистецтві бароко важко розділити творіння архітектора, скульптора й живописця
Номер слайду 27
До художників-універсалів, який поєднував талант архітектора і скульптора, належав Джованні Лоренцо Берніні
Номер слайду 28
Головне творінні Берніні – грандіозна колонада собору Святого Петра в Римі, яка утворює площу перед ним
Номер слайду 29
Колонада з чоритьох рядів колон (висотою 19м) нагадує, за словами автора, “розкриті обійми”
Номер слайду 30
Берніні, подібно до титанів Відродження, блискуче проявив себе не тільки в архітектурі, а й у пластичному мистецтві, створюючи статуї, рельєфи, фонтани, яким притаманна нестримна художня фантазія
Номер слайду 31
Скульптурна композиція Берніні “Екстаз Святої Терези” з церкви Санта Марія делла Вітторіа сповнена надзвичайної експресії, вираженої мовою барокової пластики
Номер слайду 32
Аполлон і Дафна
Номер слайду 33
Викрадення Персефони
Номер слайду 34
Нептун і Плутон. Скульптура річкового бога Гангу
Номер слайду 35
Яскравим зразком барокового синтезу мистецтв є багатофігурна композиція фонтана Фіумі (Чотирьох рік). Гігантські скульптури символізують чотири ріки в чотирьох частинах світу: Дунай (Європа), Ганг (Азія), Ніл (Африка), Ла-Плату (Америка)
Номер слайду 36
Скульптура річкового бога Гангу
Номер слайду 37
Скульптура річкового бога Ла-Плати
Номер слайду 38
Скульптура річкового бога Нілу
Номер слайду 39
Скульптура річкового бога Дунаю
Номер слайду 40
У розкішних парадних інтер'єрах бароко все підпорядковувалося основним рисам стилю – динамічності й декоративності
Номер слайду 41
Зали палаців прикрашали скульптурою, розписними стінами і плафонами, чудернацькою ліпниною, пишною орнаментикою, численними дзеркалами та світильниками
Номер слайду 42
Інтер'єри храмів також сповнені розписів і скульптур, різьблення і ліпнини
Номер слайду 43
Барокові меблі за формою мали складні обриси
Номер слайду 44
Блискучим прикладом німецького бароко, втіленням ідеї синтезу архітектури, скульптури, живопису й монументально-декоративного мистецтва є Цвінгер
Номер слайду 45
Це комплекс із чотирьох споруд, розташований у центрі Дрездена. Архітектором якого був Маттеус Пеппельманн
Номер слайду 46
Світ розкішно декорованої архітектури та скульптури зливається з музикою фонтанів і гротів у неповторному ритмічному багатоголоссі. У палацовому комплексі Цвінгер знаходиться знаменита Дрезденська картинна галерея
Номер слайду 47
Домашнє завдання: Опрацювати сторінки 88-92;Намалювати натюрморт з атрибутами мистецтва (ст.96, варіант 1).