Відеоурок за посиланням https://youtu.be/_Nww1rhUm3k
У цьому відео для учнів 7 класу НУШ розглянемо цікаву тему біорізноманіття нашої планети. Вивчимо різноманітність живих організмів, їх класифікацію та важливість для екосистем. Розкриємо рівні організації біорізноманіття, від молекулярного до біосферного, розуміння яких допомагає зберігати та раціонально використовувати навколишнє середовище.
Ген – одиниця Вид – це сукупність особин, Є екосистеми з |
|
спадковості здебільшого подібних між організмів. Гени собою за будовою, що самостійно або мають подібний набір взаємодіючі з іншими спадкової інформації, генами, кодують усі характеризуються подібними ознаки кожного вимогами до умов організму мешкання і дають плодючих нащадків |
високим видовим різноманіттям (якот тропічні екосистеми) та з низьким (наприклад, екосистеми тундри) |
Структура екосистеми
Карл Лінней (1707–1778): видатний шведський
учений, ботанік, лікар, засновник наукової
систематики. Описав
тисячі видів рослин і тварин
Систематичні одиниці, які використовують у систематиці тварин (1) та у систематиці рослин і грибів (2)
Систематичні одиниці нижчого рангу входять до складу систематичних одиниць вищого
(наприклад, види об’єднують у роди, роди – у родини).
Сучасна систематика базується на таких принципах:
• У певну систематичнукатегорію включають усіх
нащадків спільного предка.
• Що подібніший набір генів двохвидів, то більша їхня спорідненість.
• Певна систематична одиницяповинна включати всіх нащадків спільного предка, незалежно від того існують вони сьогодні або мешкали колись.