Презентація до уроку біології "Мікроскопічні гриби" в 6 класі створена у відповідності до чинної програми з біології для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів з урахуванням змін. Може бути використана вчителем та учнями під час уроку.
Мета дослідження. Розглянути будову цвілевих грибів на прикладі мукора, визначити її особливості в зв’язку із способом життя. Проблема На прикладах і окремих представниках ознайомитися з розмаїтністю грибів
Номер слайду 3
Мукор на харчових продуктах (хліб), лупа, чашка Петрі, мікроскоп. Обладнання
Номер слайду 4
Вказівки до виконання роботи. Вислухай пояснення вчителя. Повтори правила безпеки при роботі з лабораторним обладнанням. Незрозумілі пункти завдань негайно з’ясуй з учителем. Малювати об’єкти обов’язково. Малюнок розташуй з лівого боку, а підписи – на правому. Зроби чіткі та стислі висновки. Після завершення роботи наведи лад на робочому місці
Номер слайду 5
Хід роботи Розглянь неозброєним оком та за допомогою лупи мукор на хлібі. Знайди нитки цвілі та голівки зі спорами. Завдання №1
Номер слайду 6
Хід роботи Приготуй мікропрепарат мукора: На сухе предметне скло поклади часточку цвілі (грибницю);Не накриваючи накривним скельцем, розглянь мікропрепарат при малому збільшенні;Знайди пучки гіф, спорангії (голівки чорного кольору зі спорами)Завдання №2
Номер слайду 7
Хід роботи Зроби схематичний малюнок мукора, підпиши його частини. Завдання №3
Номер слайду 8
Хід роботи Користуючись підручником та довідковою літературою порівняй два види пліснявих грибів. Поміркуй Мукор Пеніцил
Номер слайду 9
Хід роботи Дай відповідь на питання. Чому мукор називають білою цвіллю? Яку будову має мукор?Обери умови зберігання продуктів від цвілі: наявність вологи; наявність сонячного світла; відсутність вологи; відсутність сонячного світла; температура нижче 00 С; температура вище100 СЗроби висновки. Поміркуй (для олімпіадників)У чому проявляється подібність та чим відрізняються між собою цвілеві та шапинкові гриби?
Номер слайду 10
Використана література. Біологія: підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закл./ І. Ю. Костіков та ін. – К.: Освіта, 2014. Гамуля Ю. Г. Усі уроки біології 7 кл: навчально-метод. Посібник. _ Х.; Вид.група “Основа”, 2007. Матяш Н. Ю. та ін. Завдання для державної підсумкової атестації з біології за курс основної школи. – 2-е вид., перероб., доповн. – К.: Генеза, 2004 Розенштейн А. М. Самостоятельные работы учащихся по биологии: Растения: Пособие для учителя. – М.: Просвещение, 1988. Сухомлин М. М., Джаган В. В. Гриби України: Атлас-довідник. /К.: КМPublishinq, 2013.