Виклики часу, що зумовили реформування освітньої галузі, призвели до змін у світогляді та роботі вчителя початкових класів. А саме вчитель НУШ:- має більшу свободу творчості та свободу методів, прийомів навчання;- мотивацію розвиватися професійно під час різноманітних тренінгів, семінарів, онлайн-курсів тощо;- має можливість створювати власні програми та курси з предметів на основі Державного стандарту початкової загальної освіти або за зразками Модельних навчальних програм;
- умотивований систематично займатися самоосвітою;- змінює своє мислення та світогляд щодо освітнього процесу;- більше часу виділяє на підготовку уроків, моніторинг продуктів навчальної діяльності учнів;- використовує аудентичне оцінювання;- відходить від стилю авториторизму й дотримується принципів партнерства.