Виступ "Педагогіка партнерства – ключовий компонент формули Нової школи"

Про матеріал
Виступ на засіданні районної методичної комісії вчителів початкової школи "Педагогіка партнерства – ключовий компонент формули Нової школи"
Перегляд файлу

Педагогіка партнерства – ключовий компонент формули

Нової школи

https://3.bp.blogspot.com/-WsM24NaS2_4/Wfq9X-INasI/AAAAAAAABHM/6OHpIzVoHwAXUqyqb0ZWd6m7eKVa-XDQACLcBGAs/s1600/%25D0%25A0%25D0%25B8%25D1%2581%25D1%2583%25D0%25BD%25D0%25BE%25D0%25BA1.jpg

Якщо твої наміри на рік – сій жито,

на десятиліття – саджай дерево,

на віки – виховуй дітей

Народна мудрість

 

Останнім часом дуже багато дискусій точиться щодо новітніх підходів до педагогічної співпраці вчителя з батьками, так званої педагогіки партнерства, та й, зрештою, щодо його вагомого впливу й значимості у вихованні учнівської молоді, правильності вибору самої методики діяльності.

Бо, часами буває так, що учні закінчують школу, а класного колективу так і немає. Мабуть тому, що вчитель, ставлячи перед собою якусь наднову, креативну проблему в роботі з дітьми, забув навчити елементарного:

-         вміння співіснувати з іншими людьми;

-         допомагати одне одному;

-         дбати про імідж класу, а не тільки свій зокрема;

-         ставити спільне завдання і дбати про успішне його вирішення;

-         мати чітку особисту позицію тощо.

Ми мусимо розуміти, що випускник повинен завершувати навчання у школі не лише з відповідним багажем знань, але й бути готовим дати собі раду в суспільному житті.

Випускник Нової школи, - це:

-         цілісна особистість, усебічно розвинена, здатна до критичного мислення;

-         патріот з активною позицією, який діє згідно з морально-етичними принципами і здатний приймати відповідальні рішення;

-         інноватор, спроможний змінювати навколишній світ, розвивати економіку, конкурувати на ринку праці, вчитися впродовж життя.

Отже, можна стверджувати, що саме освічені українці, всебічно розвинені, відповідальні громадяни і патріоти, здатні до інновацій поведуть вітчизняну економіку вперед у XXI столітті.

«Якщо вчитель став другом дитини, якщо ця дружба осяяна благородним захопленням, поривом до чогось світлого, розумного, у серці дитини ніколи не з’явиться зло», – писав Василь Сухомлинський.

Та слід пам’ятати, що кожна дитина неповторна, наділена від природи унікальнимиздібностями, талантами та можливостями. А місія школи  загалом й учителя зокрема –допомогти розкрити та розвинути ці здібності, таланти і можливості на основі партнерства між учителем, учнем і батьками.

Специфіка освітянської праці базується на тому, що вчителі постійно проектують прогнозований результат, орієнтуються на перспективу, адже виховують майбутнє держави.

Через те надзвичайно важливо, що Нова школа працюватиме на засадах «педагогіки партнерства».

Головні аспекти цього підходу:

-         В основі педагогіки партнерства – спілкування, взаємодія та співпраця між учителем, учнем і батьками.

-         Учні, батьки та вчителі, об’єднані спільними цілями та прагненнями, є добровільними й зацікавленими спільниками, рівноправними учасниками освітнього процесу, відповідальними за результат.

-         Школа має ініціювати нову, глибшу залученість родини до побудови освітньої траєкторії дитини.

-         Діалог і багатостороння комунікація між учнями, учителями та батьками змінить односторонню авторитарну комунікацію вчитель – учень.

Досягнення ефекту від співпраці гарантоване, якщо з першого дня роботи з дитячим колективом і колективом батьків учитель буде:

-         домагатися того, щоб і діти і батьки розуміли значення тих вимог, які школа ставить перед сім'єю;

-         дбати про  розумність та посильність завдань, які педагог  пропонує для виконання батькам і дітям.

Треба пам’ятати, що сучасні батьки, готуючи дитину до школи, перш за все, роблять ставку не на навчальний заклад, а на конкретного класовода, а в старшій школі – на класного керівника.

 

docx
Додано
11 червня 2020
Переглядів
454
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку