1.Що таке числвник?
2.Що означає?
3.На як питання вдповдає?
4.Як є розряди числвника?
5. За чим змнюється?
6.Як є числвники за будовою?
7.Яка синтаксична роль?
Числ в́ник - самост йна частина мови, що позначає к льк сть
предмет в або їхн й порядок при л чб та в дпов дає на питання
ск льки?, котрий?котра ?котре?
котрв? Числ вники за значенням под ляються на к льк сн та порядков .
Синтаксична роль числ вника
П дмет Два гор хи росли б ля хати.
Присудок Десять п’ять - п’ятнадцять. Додаток Семеро одного не чекають. Означення Моя сестра навчається у другому клас .
Обставина Ми виконували завдання дв години.
Зауважте!
Не плутайте числ вники з ншими частинами мови.ІМЕННИКИ: дв йка, десяток, сотня, половина, третина, чверть. ПРИКМЕТНИКИ: чотирьохповерховий, поодинокий, парний. ПРИСЛІВНИКИ: утроє, дв ч , по-перше. ДІЄСЛОВА: подвоїти, розполовинити.
Н.-д: 5 - п’ять, п’ятий. 8, 10, 15,25,42,105.
Перевр себе !
8- всм, восьмий.
10- десять, десятий.
15- п’ятнадцять, п’ятнадцятий.
25- двадцять п’ять,двадцять п’ятий.
42- сорок два, сорок другий.
105- сто п’ять, сто п’ятий.
Вправа 2. Записати числвники у 2 колонки (кльксн / порядков ): см, одинадцять, сьомий, три,смнадцятий, тринадцятий, семеро,двадцять один, третй,сорок п‘ятий, сто один, п‘ятсот, сто перший.
Перев р себе !
К льк сн : с м, одинадцять, три, семеро, двадцять один,сто один, п‘ятсот.
Порядков : сьомий, с мнадцятий, тринадцятий,трет й,сорок п‘ятий, сто перший.
Вправа 3.Перепиш ть присл в’я, числ вники запиш ть словами.
1.За 2 зайцями не гонись, бо й 1 не п ймаєш.
2. Краще на 5 хвилин ран ше, н ж на 1 хвилину п зн ше.
3. 1 у пол не воїн.
4. 7 одного не ждуть.
5. Хто з 2 кепкує, той 1 заплаче.
6. 7 п’ятниць на тиждень.
Перев р себе !
1.За двома зайцями не гонись, бо й одного не п ймаєш.
2. Краще на п’ять хвилин ран ше, н ж на одну хвилину п зн ше.
3. Один у пол не воїн.
4. Семеро одного не ждуть.
5. Хто з других кепкує, той перший заплаче.
6. С м п’ятниць на тиждень.
Дякую за увагу !