Природа так про все подбала, що всюди знаходиш, чого вчитися. Леонардо да Вінчі, італійський художник і вчений, письменник, музикант. Чому комар пищить
Номер слайду 2
ПригадайтеІз чого складаються всі тіла і речовини?Назви стани речовини. Пригадай властивості рідин, газів і твердих тіл. Які органи чуття ти знаєш?
Номер слайду 3
Як утворюється звук. Ми живемо у світі, наповненому різними звуками. Від пташиного співу до гуркоту землетрусу; від тихого шуму кімнатного вентилятора до гучного звуку ракети, що стартує. Звуки в навколишньому середовищі допомагають нам уникнути небезпеки, звуки лікують, гучні звуки - шкодять нам. Зробіть вправу за QR-кодом
Номер слайду 4
Коли ми розмовляємо, коливаються наші голосові зв’язки в гортані – так виникає звук. Рухаючи губами, зубами, язиком, людина промовляє звуки, складає з них слова, розмовляє пошепки. Наш голос залежить від двох маленьких складок у гортані — голосових зв’язок. Звуки утворюються у гортані, коли людина видихає повітря. ЩО Є ДЖЕРЕЛОМ ЗВУКУ.
Номер слайду 5
Що, на твою думку, об’єднує музичні інструменти, дзвінок, людину, що співає, та колонки? Вони утворюють різні звуки. Але в них є спільне. Тіло або його частини коливаються і змушують коливатися молекули повітря біля себе. Ці шари молекул передають коливання наступним і так далі. Так коливання молекул повітря перетворюються на хвилю, яка поширюється в повітрі у всіх напрямках і доходить до нашого органа слуху.
Номер слайду 6
Звукце коливання частинок середовища, в якому цей звук поширюється у вигляді хвиль і сприймається слухом. Тіла, предмети, що коливаються й породжують звукову хвилю, яку ми можемо чути, називають джерелами звуку. Органи чуття, пристрої, які вловлюють ці звукові хвилі, називають приймачами звуку. Людина може чути звуки, створені джерелами, що здійснюють від 20 до 20 000 коливань за секунду. Є звуки, які людина не чує. Якщо джерело звукової хвилі здійснює понад 20 000 коливань за секунду, то виникає ультразвук, який людина не сприймає. Менше 20 коливань за секунду - інфразвук, що також не сприймається органами слуху людини.
Номер слайду 7
Звук – це механічна хвиля, яку ми не бачимо. Ми чуємо звуки, навіть якщо джерело звуків далеко від нас. Це тому, що коливання від джерела звуку передається повітрю й поширюються в усіх напрямках. Поширення звуку в повітрі — це переміщення згущень і розріджень частинок повітря. ЯК ПОШИРЮЄТЬСЯ ЗВУК.
Номер слайду 8
Тіла, що коливаються і породжують звукову хвилю, яку ми можемо чути, називають джерелами звуку. Джерелами звуків є тіла, що коливаються: крила комахи, струни гітари, мембрана барабана…Наведіть свої приклади джерел звуку. ЩО Є ДЖЕРЕЛОМ ЗВУКУ.
Номер слайду 9
Джерела звуку. Якщо джерелом звуку є тварини, комахи, людина, природні явища, - такі джерела називають природними. Якщо ми чуємо звук від джерел, які створила людина, їх називають штучними
Номер слайду 10
Цікаво. Найгучніший природний звук виникає під час виверження вулкана. У 1600 році у Південній Америці вибухнув вулкан Уайнапутіна, вибух було чути на відстані 1000 км. Виверження вулкана призвело до похолодання клімату на всій Землі на декілька років.
Номер слайду 11
Чи всі звуки однакові. Ти добре знаєш з уроків мистецтва, що звук може бути тихий і голосний, чоловічий голос вважають низьким, жіночий - високим. Звук має свої характеристики
Номер слайду 12
Звук може бути тихим і голосним. Гучність звуку – це сприйняття сили звуку. Тихі звуки виникають за невеликих коливань. Що більше коливання, то гучніший звук. Наприклад, звук який видає корова гучніший за дзижчання комаря. ЯКІ ХАРАКТЕРИСТИКИ МАЄ ЗВУК.
Номер слайду 13
Звуки можуть бути високими і низькими. Висота звуку – характеристика, що залежить від частоти звукових коливань. Чим більше частота коливань, тим вище звук. Давайте послухаємо, звуки, які видають комар і джміль та порівняємо ці звуки за висотою. У кого звук буде вищий?ЯКІ ХАРАКТЕРИСТИКИ МАЄ ЗВУК.
Номер слайду 14
Звуки поширюються не лише в повітрі, а й у рідинах і твердих тілах. Найшвидше звуки поширюються у твердих тілах, бо частинки твердих тіл розташовані найщільніше. У рідинах звуки поширюються повільніше, ніж у твердих тілах, і ще повільніше — у газах. Швидкість поширення звуку у повітрі 343 м/с. ЯК ПОШИРЮЄТЬСЯ ЗВУК.
Номер слайду 15
Цікаво. У 390 році до н. е. гуси врятували Рим. Ворог намагався захопити місто вночі. Втомлені воїни-римляни заснули. І коли ворог підібрався до верхньої частини міста, гуси, почувши його наближення, заґелґотали і заплескали крилами. Вони розбудили сплячих римлян, і нічний напад було відбито.
Номер слайду 16
Вухо людини, наче локатор, фокусує всі звуки. Воно має складну будову. Вушним каналом звук досягає барабанної перетинки, яка коливається під впливом звуків. Завитка перетворює ці коливання, підсилені слуховими кісточками, на електричні імпульси, а слуховий нерв передає їх у мозок. Мозок аналізує інформацію і ми чуємо різні звуки. Як почути звуки
Номер слайду 17
Як почути тихі звуки.
Номер слайду 18
як сприймають звуки зображені тварини.
Номер слайду 19
Коротко про головне. Звук - це коливання частинок середовища, в якому цей звук поширюється у вигляді хвиль і сприймається слухом. Тіла і предмети, що в процесі коливання створюють звукову хвилю, називають «джерелами» звуку. Пристрої, органи слуху, які отримують звук, називають «приймачами». Звук характеризується гучністю, висотою тону і швидкістю поширення звукових хвиль, що залежить від густини цього середовища. Людина сприймає звук від джерела, яке здійснює від 20 до 20 000 коливань за секунду.Є звуки, які людина не чує, це ультразвук та інфразвук.
Номер слайду 20
Перевіряємо себе1. Чи всі тіла, що коливаються, є джерелами звуку?2. Чи всі звуки сприймає людське вухо?3. Чим відрізняється чоловічий голос від жіночого?4. Як можна «зібрати» розсіяні звуки?5. Поділися враженнями від уроку, закінчи речення: На уроці мене найбільше здивувало...; Невпевнено себе почував/-ла, коли...; Мені цей урок дав ... .
Номер слайду 21
Домашнє завдання 1. Вивчити параграф172. Домашній експеримент «Звук - це хвиля». Прочитайте за QR-кодом інструкцію, як провести дослід, який підтверджує, що звук - це хвиля.http://surl.li/esicj