Презентація "Цікаве мовознавство. Числівник"

Про матеріал
Додатковий матеріал, що зацікавить учнів при вивченні теми "Числівник". Поглибить знання з народної творчості.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Цікаве мовознавство. Числівник

Номер слайду 2

Приказки та прислів’я з числівниками. Цілі числа. Сім п’ятниць на тиждень.  Без п’яти хвилин хто. Сім потів зійде. Знати, як свої п’ять пальців. Збірні числівники Двоє третього не чекають. Двоє братів через дорогу живуть, а один одного не бачать. Один із сошкою, а семеро з ложкою. Порядкові числівники Мати однією рукою б’є, а другою гладить. За двома зайцями поженешся – ні одного не спіймаєш. Працювати до сьомого поту. Обходити десятою дорогою. Хто перший приходить, тому першому і подають.

Номер слайду 3

Приказки та прислів’я з числівниками. За двома зайцями не гонись, бо й одного не піймаєш. За одного вченого дають десять невчених. Заробив в пана плату: з чотирьох дощок хату.Ідеш на день – бери хліба на три дні. Краще на п’ять хвилин раніше, ніж на хвилину пізніше. Надувся, як півтора нещастя. Один у полі не воїн.

Номер слайду 4

Числівники у фразеологізмах. На одній ноті – одноманітно, монотонно. Перша скрипка – основна, найважливіша роль у чому-небудь, у якійсь справі. Два чоботи на одну ногу – бути схожим між собою світоглядом. Дві сторони однієї медалі – невід’ємні складові частини чогось єдиного. По три шкури дерти – експлуатувати. На всі чотири – куди тільки хто забажає, у всіх напрямках; навколо, кругом. П’ята колона – зайва допомога.

Номер слайду 5

Числівники у фразеологізмах. Намолоти сім мішків гречаної вовни – нісенітниця. Аж за сьомим морем – далеко. Сім п’ятниць на тиждень – непостійність. На сьомому небі – замріяність, наївність. Без сьомої клепки – несповна розуму. П’яте через десяте – абияк. Десята спиця в колесі – той, хто відіграє незначну роль у чомусь. На одинадцятий номер – свої ноги як засіб пересування.

Номер слайду 6

Наголос у числівниках. Назвемо числа по порядку,Від одного аж до десятка. Вперед й назад – усі відразуІ не збиваємось ні разу!А з десяти до двадцяти. Як наголос поставиш ти?Казати треба – одина́дцять!Скажу так само – чотирна́дцять!Вимова в числах цих одна –Скрізь на́голос над складом на́! Н. Красоткіна

Номер слайду 7

Українські загадки з числівниками. Що то за птах, що на вісьмох ногах? Сімсот соколят на одній подушці сплять. Як за допомогою п’яти одиниць одержати 100? Чотири братики під одним дахом стоять. Живе між камінням голова з чотирма ногами. Хто за рік чотири рази перевдягається? Уздовж алеї ростуть 10 дерев. Між ними стоять лавки. Скільки є лавок? У родині п’ять братів. Кожен із них має сестру. Скільки дітей у цій родині?

Номер слайду 8

Числівники в назвах народних казок«Про сімох гайворів та сестрицю Галю»; «Дванадцять місяців»; «Вовк і семеро козенят»;«Троє поросят»;«Три ведмеді»; «Два півники»;«Білосніжка і семеро гномів»;«Алі-баба і сорок розбійників»;«Три бажання»;«Дарунки з трьох зернин».

Номер слайду 9

Магічне число в народних казках. Три брати;три дороги;три випробування;три загадки;триголовий змій;три горішки для Попелюшки;у тридев’ятому царстві.

Номер слайду 10

Знайди продовження. Дощ у жнива,Одне літо краще,Сім разів відміряй – От погода: За двома зайцями поженешся – Де сім господинь,За одного вченого. Всім по сім, Лінивий двічі робить,Брехень багато, один раз відріж.один день блисне, а сім кисне.як п’яте колесо до воза.там хата не метена.дають десять невчених.а мені таки вісім.як сто зим.а скупий два рази платить.а правда одна.жодного не спіймаєш.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Уколова Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Юрченко Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
7 грудня 2020
Переглядів
2521
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку