Презентація "Цінність педагогічної спадщини Василя Сухомлинського".

Про матеріал

Педагогічна цінність спадщини Василя Сухомлинського.

Слайд 1

Василь Сухомлинський – видатний український педагог, публіцист, письменник, поет. Педагогічна спадщина В. Сухомлинського багатоаспектна, її пронизує проблема проектування людини, яка ґрунтується на ідеї всебічного розвитку особистості. Усі сторони виховання (розумове, моральне, естетичне, трудове, фізичне) він розглядав у єдності, вважаючи, що при упущенні чогось одного не розв'яжеться жодне виховне завдання.

Слайд 2

Зокрема, у Павлиській середній школі, якою керував педагог, виховна робота була спрямована на те, щоб дитині дати, перш за все, духовну повноту і насиченість життя.

Слайд 3

Як свідчить аналіз наукових джерел, фундаментальні ідеї Василя Сухомлинського щодо навчання і виховання дітей полягають у:

  • «любові до дитини;
  • розвитку творчих сил кожної особистості в умовах колективної
  • співдружності й на основі етико-естетичних цінностей, інтересів, потреб;
  • формуванні у дітей «культури бажань» і «культури потреб»;
  • розробці демократичних педагогічних засобів і методів навчання та звернення до внутрішнього світу дитини;
  • розвитку ідей «радості пізнання», тобто емоційного сприйняття процесу навчання;
  • демократизації структури управління навчально-виховним процесом у школі.

Василь Сухомлинський – людина з великим та добрим серцем. Автор

дуже любив дітей і більшість своїх праць присвятив саме їм.

Слайд 4

Цінний внесок В. Сухомлинський зробив у теорію навчання. Він приділяє багато уваги розвитку мислення учнів на уроці, вихованню їх творчого ставлення до навчання. Мислення, як справедливо вказує педагог, починається там, де у школярів з'являється потреба відповісти на запитання, і треба спеціальними педагогічними засобами викликати цю потребу, ставлячи перед учнями мету розумової праці.

«Щоб кожна дитина була палко зацікавлена навчанням,їй необхідне багате,різноманітне,приваблююче,інтелектуальне життя».

Слайд 5

У працях В. Сухомлинського провідне місце займає ідея гуманізму, людяності й доброчинності.Він вважав, що вихователь зобов'язаний уміти дорожити дитячою довірою, бути для дітей втіленням добра і справедливості. Без цих якостей не може бути вихователя. «Якщо вихователь став другом для дитини, якщо ця дружба осяяна шляхетним потягом, поривом до чогось світлого, розумного, у серці дитини ніколи не з'явиться зло».

Слайд 6,7,8

У центр виховного процесу В. Сухомлинський поставив особистість. Основою його концепції є повага і довіра до дитини, визнання її унікальності та права на власний вибір.Він радив педагогам і батькам вчити дітей добру, любові, милосердю. Для цього треба, щоб діти постійно бачили гуманістичний зміст вчинків і поведінки тих, хто їх оточує: рідних, близьких, учителів, дорослих.

Слайд 9

Дитина не повинна виростати байдужою, черствою, нечулою, вона має зростати у постійному піклуванні про оточуючий світ рослин, тварин, людей, доглядати і допомагати їм.

Слайд 10

Отже, спадщина Василя Сухомлинського – невичерпне джерело інноваційності, де найголовніше в його концепції – висока гуманність, любов до дитини, народність, демократичність.

Слайд 11

Сучасні педагоги, перегортаючи записні книжки Сухомлинського, які він вів усе своє життя, 3700 сторінок, відзначають, що кожна з них присвячена одній людині – його учневі: «Три тисячі сімсот людських доль... Кожна дитина була світом – цілком особливим, унікальним».

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Педагогічна цінність спадщини Василя Сухомлинського. Підготувалавчитель початкових класів. Рубіжанської спеціалізованої школи №7 Картамишева Альона Іванівна

Номер слайду 2

У Павлиській середній школі, якою керував педагог, виховна робота була спрямована на те, щоб дитині дати, перш за все, духовну повноту і насиченість життя.

Номер слайду 3

Фундаментальні ідеї Василя Сухомлинського полягають у: «любові до дитини; розвитку творчих сил кожної особистості в умовах колективної співдружності й на основі етико-естетичних цінностей, інтересів, потреб; формуванні у дітей «культури бажань» і «культури потреб»; розробці демократичних педагогічних засобів і методів навчання та звернення до внутрішнього світу дитини; розвитку ідей «радості пізнання», тобто емоційного сприйняття процесу навчання; демократизації структури управління навчально-виховним процесом у школі.

Номер слайду 4

Мислення, як справедливо вказує педагог, починається там, де у школярів з'являється потреба відповісти на запитання, і треба спеціальними педагогічними засобами викликати цю потребу, ставлячи перед учнями мету розумової праці.

Номер слайду 5

«Якщо вихователь став другом для дитини, якщо ця дружба осяяна шляхетним потягом, поривом до чогось світлого, розумного, у серці дитини ніколи не з’явиться зло»В. Сухомлинський

Номер слайду 6

У центр виховного процесу В. Сухомлинський поставив особистість. Основою його концепції є повага і довіра до дитини, визнання її унікальності та права на власний вибір.

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Дитина не повинна виростати байдужою, черствою, нечулою, вона має зростати у постійному піклуванні про оточуючий світ рослин, тварин, людей, доглядати і допомагати їм.

Номер слайду 10

Отже, спадщина Василя Сухомлинського – невичерпне джерело інноваційності, де найголовніше в його концепції – висока гуманність, любов до дитини, народність, демократичність.

Номер слайду 11

Сучасні педагоги, перегортаючи записні книжки Сухомлинського, які він вів усе своє життя, 3700 сторінок, відзначають, що кожна з них присвячена одній людині – його учневі: «Три тисячі сімсот людських доль... Кожна дитина була світом – цілком особливим, унікальним».

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
3 жовтня 2018
Переглядів
1884
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку