Характерний стиль японської архітектури полягає в широкому використанні дерев'яних конструкцій, з масивними скатами дахів і тонкими стінами. Це все пов'язано з особливими умовами погоди Японії, з теплим кліматом частими дощами.
Дерев’яні храми Японії, їх особливості. Підготувала Вчитель історіїПанькевич Тетяна Анатоліївна
Номер слайду 2
Характерний стиль японської архітектури полягає в широкому використанні дерев'яних конструкцій, з масивними скатами дахів і тонкими стінами. Це все пов'язано з особливими умовами погоди Японії, з теплим кліматом частими дощами. Ще враховувалася і сейсмічність архіпелагу, яка актуальна і зараз
Номер слайду 3
Найдавнішими спорудами, що збереглися до нашого сьогодення, є синтоїстські храми Ідзумо та Ісе. Обидва храми дерев'яні, мають практично плоскі двосхилі дахи, захищаючи будівлю від усякої негоди.
Номер слайду 4
Пам'ятники Японської старовинної архітектури завжди будувалися з дерева. Така індивідуальність далекосхідної архітектури цілком залежна від ряду особливих причин. І однією з них є сейсмічна динамічність. Дерево дозволяє оптимально злити творіння людських рук і природне творіння воєдино – в ландшафт навколишніх споруд, який створює ландшафтний архітектор
Номер слайду 5
Найдавнішою буддійської будівництвом у Японії є ансамбль Хорюдзи в місті Нара (столиця держави з 710 по 784 р.), споруджений у 607 р Щоправда, в старовинній історичній хроніці "Ніхонгі" є повідомлення про велику пожежу в 670 р., але японські історики вважають , що кондо і пагода монастиря Хорюдзі вціліли від вогню і зберегли своє обличчя початку VII ст.
Номер слайду 6
Чудовим прикладом японської архітектури другої половини I тисячоліття н. е.. є: храмовий комплекс Тодайдзі, побудований в 743-752 рр.. Важко повірити, але храм має висоту сучасного шістнадцятиповерхового будинку (48 м) при заснуванні 60 м в довжину і 55 м в ширину. Будували храм років. Розміри його визначалися зростанням головного "мешканця": храм повинен був стати земним будинком легендарного Великого Будди - унікального пам'ятника середньовічної японської скульптури. Зовні на будівництво здається двоповерховій через двох величних, що підносяться одна над іншою дахів. Але насправді у храму єдиний внутрішній простір, де й сидить вже більше 12 століть замислений велетень Дайбуцу.
Номер слайду 7
Своєрідна в архітектурному відношенні пагода Якусидзи, єдина у своєму роді, побудована в 680 р.і також перебуває близько древньої Нари. Пагода Якусидзи має як традиційні для пагоди архітектурні особливості, так і значні відмінності. Своєрідність цієї, дуже високою (35 м) башти полягає в тому, що, будучи триповерхової, вона здається шестиповерхової. Так, у неї шість дахів, але три даху меншого розміру мають суто декоративний характер. Чергування їх з великими конструктивними дахами повідомляє вежі своєрідний, тільки їй властивий зубчастий силует.
Номер слайду 8
Синтоїстське святилище Тосегу – головний архітектурний пам’ятник в Нікко. Присвячено святилище Сьогуну Токугава Іеясу. Це найяскравіша постать в японській історії, оскільки при ньому фактично завершилося об’єднання Японії в єдину державу Храм Тосегу вражає красою ліній і пишною різьбою, авторство якої приписують відомому скульптору Хідарі Дзінгоро.
Номер слайду 9
Кумано Наті Тайся. Це одне з святилищ Кумано. Розташоване воно неподалік від термального джерела Кацуура. До храму ведуть численні доріжки. Вони оточені величезними деревами і тягнуться на 600 метрів. Одна з головних принад Кумано Наті Тайся – найвищий водоспад в Японії. Його висота 113 метрів і для японців він має релігійне значення. Його міць і краса дивує навіть бувалих мандрівників.
Номер слайду 10
Найстаріший замок Японії – Хімедзі, або Замок Білої Чаплі. У комплекс входить 83 споруди, і майже всі будівлі дерев’яні. Хімедзі розташований біля підніжжя гори Хіме. Мальовнича місцевість доповнює прекрасний білий замок. Вік замку обчислюється з чотирнадцятого століття. Зараз він входить до списку спадщини ЮНЕСКО.
Номер слайду 11
Буддійські храмові комплекси розрізнялися по плануванню в залежності від того, будувалися вони у горах чи на рівнині. Для храмових ансамблів, побудованих на рівнині, характерно симетричне розташування будинків. У гірських умовах з самого характеру місцевості симетричне розташування будівель зазвичай просто неможливо, і архітекторам доводилося кожного разу знаходити конкретне вирішення завдання зручного розташування споруд храмового комплексу.
Номер слайду 12
Інтернет джерела :https://dom.ukr.bio/ua/articles/5899/ https://odisej2012.com/10-maikrasyvishyh-mists-v-yaponii/https://project-japan-spl.jimdofree.com