5 клас. Математика. ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ ДЕСЯТКОВИХ ДРОБІВПрезентацію підготувала:вчитель математики Чернівського НВК ім. Т. Г. Шевченка. Федевич М. П
Номер слайду 2
Кп. Класна робота. Розв’язування вправ на використання десяткових дробів. Цікава бізнес-ідея – запорука успіху.
Номер слайду 3
Мета уроку:навчальна: Систематизувати знання учнів про десяткові дроби,а саме:читати,записувати,порівнювати. Навчити виконувати дії додавання та віднімання. розвивальна: розвивати інтерес учнів до задач практичного спрямування, навички усної лічби, логічне мислення, уяву,сприяти активізації розумової та пізнавальної діяльності. виховна : виховувати інтерес до предмету, колективізм, почуття відповідальності, впевненості в собі, вміння працювати в колективі, самостійність, прищеплювати бажання займатися улюбленою справою.
Номер слайду 4
Епіграф «Якщо відразу немає успіху, то спробуй ще і ще» (І. Хіксон) Девіз Обчислюй та міркуй раціонально !
Номер слайду 5
Пам’ятка для учнів. Будьте наполегливими і не бійтеся помилятися. Міркуйте,творіть і будьте наполегливими. Мисліть активно ,дійте оперативно. Продемонструйте найкращі здібності Успіху Вам !
Номер слайду 6
Які дроби ви знаєте?Що таке десятковий дріб? Як відрізнити десятковий дріб від звичайного? З яких частин складається десятковий дріб?Який розряд є першим після коми?Який розряд є останнім перед комою?Прочитай дріб 1,056. Як додати два десяткових дроби?Як відняти два десяткових дроби?Повторення
Номер слайду 7
Знайдіть та виправте помилку
Номер слайду 8
Прочитати дроби:
Номер слайду 9
Чи знаєш ти : Який дріб найбільший 4,300; 4,3000; 4,30; 4,30000; чи 4,3?
Номер слайду 10
Логічні запитання №1 Який знак слід поставити між числами 4 і 5, щоб вийшло число більше за 4 і менше за 5?
Номер слайду 11
Подумайте:№2 Хлібина коштує 14,80грн. Скільки коштує1)півхлібини;2)Чверть хлібини.
Номер слайду 12
1. Запишіть у вигляді дробу:а) дві десятих: _________ ', в) сто сім тисячних: ______;б) три цілих дев’ять сотих: _____ ; г) дванадцять сотих: _____ .1. Запишіть частку у вигляді дробу:а) 5:10=____ ; 6)32:100=_____; в) 24:10 =______. г) 132:10=____ ; д)312:100=_____; е) 1024:100 =______. Гра «Пошта»
Номер слайду 13
Мандрівка в минуле. Від виникнення звичайних дробів до винаходу десяткових пройшли тисячоліття. Відкриття десяткових дробів вважається одним з найважливіших досягнень математичної думки епохи Відродження. Вперше вчення про десяткові дроби виклав у 15 столітті самаркандський математик і астроном Джемшид ібн Масу даль- Каші . Щоправда ,замість коми він використовував вертикальну риску або дробову і цілу частини записував різними чорнилами.
Номер слайду 14
У 1585 році фламандський вчений Сімон Стевін видав невелику книжку(сім сторінок) під назвою « Десята.»,в якій виклав правила дій з десятковими дробами. У 1592 році цілу і дробову частини почали відокремлювати комою. Нині в деяких країнах,наприклад у США,замість коми використовують крапку. У зв’язку з розвитком програмування використання крапки стає все популярнішим.
Номер слайду 15
Завдання. Яке число потрібно додати до 0,3, щоб отримати 1 ? Вирази в гривнях і запиши десятковим дробом: 50 коп; 1грн25коп;3грн5коп;257коп. Господиня мала 400гривень,2/5 цих грошей вона витратила на покупки. Скільки грошей в неї залишилось?
Номер слайду 16
Торгівля. Один кавун на 2,37кг важчий,ніж другий. Знайди масу кожного кавуна,якщо разом вони важать10,2кг. Із сувою тканини першого дня продали 12,52 м тканини, другого – ще 26,7м, а третього дня 19м. Після цього залишилося ще2,48м. Скільки метрів тканини було в сувої?
Номер слайду 17
Промисловість. Завод виробив126,7 т цукру. На кондитерську фабрику відвантажили104,45т цукру. Решту цукру відправили на торговельну базу. Скільки тонн цукру відправили на торговельну базу?
Номер слайду 18
Сільське господарство. З однієї ділянки зібрали 90,21т зерна, з другої – на 5,65т більше,ніж з першої, а з третьої – на16,08 т більше,ніж з другої. Скільки тонн зерна зібрали з трьох ділянок разом?З одного поля зібрали 12т800кг картоплі,а з другого – на 3т 400кг більше,коли з кожного поля вивезли частину картоплі, то на першому полі залишилось5т 600кг, а на другому – 8т 300кг. З якого поля вивезли картоплі більше і на скільки?
Номер слайду 19
Спорт. Власна швидкість теплохода 20.4км/год. швидкість течії річки 3,7км/год. Яка швидкість теплохода за течією і проти течії?Змагання велосипедистів проходило на трасі,яка складається з трьох етапів. Довжина першого етапу37,84км, другого на 3,8км менша,ніж першого,а третього на9.98км більша,ніж другого. Обчислити довжину траси.
Номер слайду 20
Підсумок уроку «Незакінчене речення»Щоб записати звичайний дріб у вигляді десяткового,потрібно … . Щоб порівняти десяткові дроби,потрібно … . Щоб додати(відняти) десяткові дроби, потрібно ….
Номер слайду 21
Що спільного між деревом і рівнянням?Розв’язати рівняння: Х-6,4=5,28;8,26+х=10,5;16,09-у=12,31;3,2+(14,29-у)=5,68;(2-х)-0,5=1,27;52,341-(х-5,32)=14,031.
Номер слайду 22
Розв’яжіть рівняння: х + 5,74 = 7; 5,4 – х = 3,837; 3) х – 5,257 = 19,743; 4) (29,3 – х) + 45 = 69,351. 2. Запишіть у метрах і обчисліть: 23,4 м – 62 см; в) 5,4 км + 370 м.3. Напишіть три числа, кожне з яких менше 2,63 і більше за 2,61. ДОМАШНЯ РОБОТАТворче завдання . Написати повідомлення. Чим ви хочете займатися у майбутньому?
Оформлення слайдів чудове. Наповнюваність їх завданнями строго логічне, послідовне, цікаве і різноманітне. Така форма роботи дуже сприятлива для учнів 5 - 6 класів, бо для них важлива яскравість викладу. В методичних рекомендаціях, думаю, треба було б написати, які форми роботи запропоновані учням з кожним слайдом. Дякую за презентацію!!!