Мета уроку:навчальна: Систематизувати знання учнів про десяткові дроби,а саме:читати,записувати,порівнювати. Навчити виконувати дії додавання та віднімання. розвивальна: розвивати інтерес учнів до задач практичного спрямування, навички усної лічби, логічне мислення, уяву,сприяти активізації розумової та пізнавальної діяльності. виховна : виховувати інтерес до предмету, колективізм, почуття відповідальності, впевненості в собі, вміння працювати в колективі, самостійність, прищеплювати бажання займатися улюбленою справою.
Які дроби ви знаєте?Що таке десятковий дріб? Як відрізнити десятковий дріб від звичайного? З яких частин складається десятковий дріб?Який розряд є першим після коми?Який розряд є останнім перед комою?Прочитай дріб 1,056. Як додати два десяткових дроби?Як відняти два десяткових дроби?Повторення
1. Запишіть у вигляді дробу:а) дві десятих: _________ ', в) сто сім тисячних: ______;б) три цілих дев’ять сотих: _____ ; г) дванадцять сотих: _____ .1. Запишіть частку у вигляді дробу:а) 5:10=____ ; 6)32:100=_____; в) 24:10 =______. г) 132:10=____ ; д)312:100=_____; е) 1024:100 =______. Гра «Пошта»
Мандрівка в минуле. Від виникнення звичайних дробів до винаходу десяткових пройшли тисячоліття. Відкриття десяткових дробів вважається одним з найважливіших досягнень математичної думки епохи Відродження. Вперше вчення про десяткові дроби виклав у 15 столітті самаркандський математик і астроном Джемшид ібн Масу даль- Каші . Щоправда ,замість коми він використовував вертикальну риску або дробову і цілу частини записував різними чорнилами.
У 1585 році фламандський вчений Сімон Стевін видав невелику книжку(сім сторінок) під назвою « Десята.»,в якій виклав правила дій з десятковими дробами. У 1592 році цілу і дробову частини почали відокремлювати комою. Нині в деяких країнах,наприклад у США,замість коми використовують крапку. У зв’язку з розвитком програмування використання крапки стає все популярнішим.
Сільське господарство. З однієї ділянки зібрали 90,21т зерна, з другої – на 5,65т більше,ніж з першої, а з третьої – на16,08 т більше,ніж з другої. Скільки тонн зерна зібрали з трьох ділянок разом?З одного поля зібрали 12т800кг картоплі,а з другого – на 3т 400кг більше,коли з кожного поля вивезли частину картоплі, то на першому полі залишилось5т 600кг, а на другому – 8т 300кг. З якого поля вивезли картоплі більше і на скільки?
Спорт. Власна швидкість теплохода 20.4км/год. швидкість течії річки 3,7км/год. Яка швидкість теплохода за течією і проти течії?Змагання велосипедистів проходило на трасі,яка складається з трьох етапів. Довжина першого етапу37,84км, другого на 3,8км менша,ніж першого,а третього на9.98км більша,ніж другого. Обчислити довжину траси.
Розв’яжіть рівняння: х + 5,74 = 7; 5,4 – х = 3,837; 3) х – 5,257 = 19,743; 4) (29,3 – х) + 45 = 69,351. 2. Запишіть у метрах і обчисліть: 23,4 м – 62 см; в) 5,4 км + 370 м.3. Напишіть три числа, кожне з яких менше 2,63 і більше за 2,61. ДОМАШНЯ РОБОТАТворче завдання . Написати повідомлення. Чим ви хочете займатися у майбутньому?