Дана презентація "Діаграми" дасть можливість вчителю познайомити учнів з різними видами діаграм, як стандартними
так і з нестандартними; подані зразки побудови стовпчастих і кругових діаграм.
Діаграми 6 клас вчитель математики Криворучко Тетяна Вікторівна Базаліївський ліцей
Номер слайду 2
Сьогодні на уроці: Подання інформації у вигляді діаграм. Види діаграм.«Читання» діаграм. Побудова стовпчастих і кругових діаграм.
Номер слайду 3
Формування компетентностей: Формування предметних компетентностей:сформувати уявлення про діаграми; будувати діаграми, що відповідають умовам задачі; вчити використовувати здобуті знання у нестандартних ситуаціях; Формування ключових компетентностей:сприяти формуванню життєвої компетентності здобувачів освіти;розвивати графічну культуру, пам'ять, логічне мислення, пізнавальний інтерес;виховувати наполегливість, працьовитість, зосередженість.
Номер слайду 4
Діаграма – це символічний рисунок, який наочно відображає співвідношення між величинами( в перекладі з грецької – рисунок, креслення)
Номер слайду 5
лінійнастовпчастакругова. Види діаграмr
Номер слайду 6
Лінійна діаграма. Складається з кількох відрізків;Більшому значенню величини відповідає довший відрізок;Відрізки можуть розташовуватись вертикально або горизонтально. Значення величин підписуються
Номер слайду 7
Стовпчаста діаграма. Складається з кількох прямокутників однакової ширини;Більшому значенню величини відповідає довший прямокутник;Прямокутники можуть розташовуватись вертикально або горизонтально на однаковій відстані один від одного;Значення величин підписуються.
Номер слайду 8
Кругова діаграма. Складається з круга, поділеного радіусами на частини;Більшому значенню величини відповідає більший сектор;Може розташовува-тись вертикально або горизонтально. Значення величин підписуються
Номер слайду 9
Нестандартні діаграми -- для наочного зображення числових співвідношень використовуються різні фігури та предмети.
Номер слайду 10
“Мозковий штурм”На якому рисунку зображено 75%, 50% 25%?
Який відсоток поля засіяли ячменем?Чого засіяли більше вівса чи жита?Чого засіяли найбільше? Скільки?Чого засіяли найменше? Скільки?За діаграмою визнач: Працюємо усно
Номер слайду 13
За діаграмами визначте чого більше на нашій планеті – суші чи світового океану?Працюємо усно
Номер слайду 14
За діаграмою визначте вміст вітаміну С в продуктах харчування (мг/100г)
Номер слайду 15
Прочитай діаграму: Працюємо усно
Номер слайду 16
За діаграмою визначте: 1. Скільки було соняч-них днів у місяці?2. Скільки було хмар-них днів? 3. Скільки було днів, коли йшов дощ?4. Яких днів було більше? менше?Працюємо усно
Номер слайду 17
Серед дерев, що ростуть у парку, берези становлять 55%, дуби 10%, решта – дерева інших порід. Яка з діаграм відповідає цим даним?Відповідь: В). Працюємо усно
Номер слайду 18
Працюємо разом”Ми навчаємось, кили ми щось робимо самі ” Джордж Херберт
Номер слайду 19
Побудова кругової діаграми. В одному саду ростуть фруктові дерева, серед яких – 50 яблунь, 30 груш і 40 слив. Побудувати кругову діаграму50 +30 + 40 = 120 (дерев)360⁰ : 120 = 3⁰ - на 1 дерево50 · 3⁰ = 150⁰ -яблуні30 · 3⁰ = 90⁰ - груші40 · 3⁰ = 120⁰ - сливи1
Номер слайду 20
Побудова кругової діаграми№ 2. (Розв’яжіть різними способами)Побудувати кругову діаграму розподілу учнів 6 класу. Всього в класі – 30 учнів, з них – 16 хлопців, 14 – дівчат.І спосіб. Поділимо круг на сектори пропорційно до кількості учнів. Нехай k – коефіцієнт пропорційності, 16k –хлопці, 14k - дівчата:16k + 14k=360⁰30k=360⁰k=12⁰, отже16·12⁰=192⁰ - хлопці14·12⁰=168⁰ - дівчата2
Номер слайду 21
Побудова кругової діаграми№ 2 Побудувати кругову діаграму розподілу учнів 6 класу. Всього в класі – 30 учнів, з них – 16 хлопців, 14 – дівчат. ІІ спосіб. 1) 360⁰ : 30 = 12⁰ - на 1 учня2) 16 ·12⁰ = 192⁰ - хлопці3) 14 ·12⁰ = 168⁰ - дівчатаІІІ спосіб.1) 30 учнів – 100% 16 хл. - х % х = (16 · 100) : 30 ≈ 53 % 2) 100% - 53% = 47% - дівчат
Номер слайду 22
Побудова стовпчастої діаграми. У 6-А класі після уроків 12 учнів відвідують спортивну секцію, 6 учнів – музичну школу, 5 учнів – художню школу, 8 учнів – танцювальний гурток, а 3 учні проводять час удома. За цими даними побудуйте стовпчасту діаграму.3
Номер слайду 23
Номер слайду 24
Побудова стовпчастої діаграми У листопаді кількість сонячних, хмарних і дощових днів відносяться, як 6 : 5 : 4 відповідно. Скільки було сонячних, хмарних і дощових днів у листопаді. За цими даними побудуйте стовпчасту діаграму . Нехай х – коефіцієнт пропорційності, тоді сонячні дні – 6х, дощові – 4х, хмарні – 5х. Так як у листопаді 30 днів, то маємо рівняння:6х + 5х + 4х = 3015х = 30х = 2, отже6 · 2 = 12(дн.) – сонячних5 · 2 = 10 (дн.) – похмурих4 · 2 = 8 (дн.) - дощових4
Номер слайду 25
Підсумок уроку. Які діаграми найчастіше використовуються? З чого зазвичай складається лінійна діаграма? Як ще іншими словами можна назвати кругову діаграму? За допомогою кругової діаграми треба порівняти 5 частин цілого. На скільки секторів треба поділити круг? Стовпчасті та кругові з відрізків секторна на п’ять
Номер слайду 26
Якою фігурою на круговій діаграмі зображають:ціле;частину цілого?Якими фігурами на стовпчастій діаграмі зображають величини, що порівнюються? За допомогою стовпчастої діаграми треба порівняти 6 величин. Скільки стовпчиків треба зобразити? кругом секторами круга стовпчиками шість
Номер слайду 27
Рефлексія. Метод ”незакінчених речень”:”На початку уроку я поставив перед собою мету і досягнув її…””Цей урок мені запам’ятався …””На уроці мені сподобалося…”