Формування компетентностей: Формування предметних компетентностей:сформувати уявлення про діаграми; будувати діаграми, що відповідають умовам задачі; вчити використовувати здобуті знання у нестандартних ситуаціях; Формування ключових компетентностей:сприяти формуванню життєвої компетентності здобувачів освіти;розвивати графічну культуру, пам'ять, логічне мислення, пізнавальний інтерес;виховувати наполегливість, працьовитість, зосередженість.
Побудова кругової діаграми№ 2. (Розв’яжіть різними способами)Побудувати кругову діаграму розподілу учнів 6 класу. Всього в класі – 30 учнів, з них – 16 хлопців, 14 – дівчат.І спосіб. Поділимо круг на сектори пропорційно до кількості учнів. Нехай k – коефіцієнт пропорційності, 16k –хлопці, 14k - дівчата:16k + 14k=360⁰30k=360⁰k=12⁰, отже16·12⁰=192⁰ - хлопці14·12⁰=168⁰ - дівчата2
Побудова кругової діаграми№ 2 Побудувати кругову діаграму розподілу учнів 6 класу. Всього в класі – 30 учнів, з них – 16 хлопців, 14 – дівчат. ІІ спосіб. 1) 360⁰ : 30 = 12⁰ - на 1 учня2) 16 ·12⁰ = 192⁰ - хлопці3) 14 ·12⁰ = 168⁰ - дівчатаІІІ спосіб.1) 30 учнів – 100% 16 хл. - х % х = (16 · 100) : 30 ≈ 53 % 2) 100% - 53% = 47% - дівчат
Побудова стовпчастої діаграми У листопаді кількість сонячних, хмарних і дощових днів відносяться, як 6 : 5 : 4 відповідно. Скільки було сонячних, хмарних і дощових днів у листопаді. За цими даними побудуйте стовпчасту діаграму . Нехай х – коефіцієнт пропорційності, тоді сонячні дні – 6х, дощові – 4х, хмарні – 5х. Так як у листопаді 30 днів, то маємо рівняння:6х + 5х + 4х = 3015х = 30х = 2, отже6 · 2 = 12(дн.) – сонячних5 · 2 = 10 (дн.) – похмурих4 · 2 = 8 (дн.) - дощових4
Підсумок уроку. Які діаграми найчастіше використовуються? З чого зазвичай складається лінійна діаграма? Як ще іншими словами можна назвати кругову діаграму? За допомогою кругової діаграми треба порівняти 5 частин цілого. На скільки секторів треба поділити круг? Стовпчасті та кругові з відрізків секторна на п’ять