Презентація "Дієприслівник"

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів із дієприкметником як особливою формою дієслова; формувати загальнопізнавальні вміння розпізнавати дієприслівники в реченнях, визначати їх морфологічні ознаки та синтаксичну роль; розвивати в учнів спостережливість, увагу, пам'ять; виховувати наполегливість у роботі, культуру мовлення, спілкування, любов до природи. Обладнання: динамічні схеми, картки, підручник, мультимедійна дошка Тип року: урок-подорож (узагальнення знань) (формування мовної компетенції)
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Дієприслівник. Українська мова. 7 клас. Автор: учитель української мови та літератури Юлія Коростильова

Номер слайду 2

Інформаційна хвилинка Добрий день или доброго дня - экспресс-урок украинского языка (youtube.com)

Номер слайду 3

Урок-подорож. Цікава країна Мовознавство

Номер слайду 4

Двадцять перше березня Класна робота Дієприслівник

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Станція «Пригадай» Бліц-опитування- Що таке дієслово?

Номер слайду 7

Які форми дієслова ви знаєте?

Номер слайду 8

Мовний баскетбол 

Номер слайду 9

Станція «Прогнозуюча » навчимось розпізнавати дану форму в реченні, визначати морфологічні ознаки та синтаксичну роль дієприслівника, правильно використовувати їх у власному мовленні.

Номер слайду 10

Станція « Дослідницька» ДІЄПРИСЛІВНИКвід дієслова від прислівника вид (доконаний і недоконаний) незмінний час (теперішній і минулий) залежить від дієслова-присудка має залежні слова у реченні – обставинаособлива форма дієслова(що роблячи? що зробивши?)недоконаний вид - учи-, -ючи-, -ачи-, -ячи-, доконаний вид -вши-, -ши- Дієприслівник - це особлива незмінна форма дієслова, яка означає додаткову дію або стан основного дієслова-присудка. Відповідає на питання що роблячи? що зробивши?

Номер слайду 11

Станція «Експериментальна»Записати дієприслівники у дві колонки: 1) доконаного виду; 2) недоконаного виду. Купивши, оздоблюючи, здобуваючи, здолавши, командуючи, працюючи, змішавши, принісши, творячи, розірвавши, увійшовши, змішавши, ошукуючи, думаючи. I II

Номер слайду 12

Творче конструювання. Утворити від поданих у дужках дієслів дієприслівники і запишіть їх. I варіант (Знати) ремесло, старцювати не будеш. ( Згуртуватись), хоч наспіваємось. Не спечеш калачі, (лежати) на печі. II варіант (Упустити) з гачка рибу, за хвіст не впіймаєш. Краще скласти руки, ніж працювати, (опустити) рукава. Добре (попрацювати), краще відпочиватимеш.

Номер слайду 13

Перевіримо!Знаючи ремесло, старцювати не будеш. Згуртувавшись, хоч наспіваємось. Не спечеш калачі, лежачи на печі. Упустивши з гачка рибу, за хвіст не впіймаєш. Краще скласти руки, ніж працювати, опустивши рукава. Добре попрацювавши, краще відпочиватимеш.

Номер слайду 14

Фізхвилинка З Днем Народження | Руханка Для Дітей Роза Малдіва @maldivyruhanky (youtube.com)

Номер слайду 15

Творчий диктант. Від поданих дієслів утворити дієприслівники. Бажають, піклуються, дбають, несуть, сидять, сказав.

Номер слайду 16

Станція « Вершина знань»https://learningapps.org/28485824

Номер слайду 17

Домашні витребеньки https://learningapps.org/33459546

Номер слайду 18

Дякую за увагу!

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, Презентації
Інкл
Додано
23 березня
Переглядів
247
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку