Очікувані результати навчання: упізнає героїв казок, знає авторські казки, "збирає і пояснює прислів'я", театралізує, розвиває навички діалогічного та монологічного мовлення, представляє ілюстрацію до казки, розуміє, що кожна прочитана казка виховує, поповнює свої знання, вивчаючи творчість українських письменників.
Хід уроку:
1. Організаційний момент.
2. Повідомлення теми та мети уроку.
- Сьогодні ми вирушаємо у подорож до Країни Казок українських письменників.
Казка - це чарівна країна, де добро завжди перемагає зло.
Казок країна чарівна, -
У гості вас чека вона.
Отож часу не гайте,
У подорож рушайте!
- Увага! Увага! Наш казковий потяг вирушає зі станції "Школа" до станції "Країна Казок". У мандрівці нас чекають цікаві зустрічі, пригоди. Щоб проїхати всю країну, вам треба пригадати все, що ви знаєте та вмієте, бути уважними та спостережливими. Отже, вирушаємо у дорогу.
3. Подорож Країною Казок (робота у групах).
Станція перша "Упізнай героя".
Група 1. Нещира, підступна, хитра, улеслива - Лисичка.
Група 2. Допитливе, старанне, наполегливе - Зайчатко.
Група 3. Добрий, довірливий, щирий, ввічливий - Журавель.
Група 4. Злий, сірий, хижий - Вовчик.
Станція два "Авторська" (назвати автора казки).
Група 1. "Безконечні казочки" М. Підгірянка.
Група 2. "Лисичка і Журавель" І. Франко.
Група 3. "Бузиновий цар" Л. Костенко.
Група 4. "Зайчаткова казочка" Ю. Ярмиш.
Станція три "Будь уважним" (знайти і виправити помилку у змісті казки".
Група 1. Ой, як сподобались йому малюнки! І яскрава морквинка, і білий кролик, і веселий їжачок. Слово "яскрава" замінили словом "оранджева".
Група 2. У садочку-зеленочку
Ходить дівка у віночку.
Хтось їй грає на дуду,
Подивлюся я піду. Слово "вишня" замінили словом "дівка".
Група 3. Скажу, діти, вам казку:
Приніс Вовчик дров в'язку
Поколов їх дрібненько,
Зварив кашку швиденько.
Слово "зайчик" замінили словом "вовчик".
Група 4. Журавель стук, стук дзьобом - нічого не спіймав. А Лисичка між тим лиже та й лиже кашку, аж поки сама всієї не злизала. Слово "з'їла" замінили словом "злизала".
Станція 4 "Збери прислів'я".
Група 1. Так, посолиш, і, їстимеш, як. (Як посолиш, та і їстимеш).
Група 2. Пригодиться, потрібно, завжди, вчиться. (Потрібно вчиться - завжди пригодиться).
Група 3. Таке, дякування, яке, й, частування. (Яке частування, таке й дякування).
Група 4. Читає, хто, знає, багато, той, багато. (Хто багато читає, той багато знає).
Станція 5 "Художня".
Учні демонструють ілюстрації до казок, називають зображений епізод казки.
Станція 6 "Театральна".
Учні інсценізують казку Ю. Ярмиша "Зайчаткова казочка".
4. Підсумок уроку.
- Час повертатися додому. Для того, щоб допомогти машиністові швидше нас довести, відновимо прислів'я, в яких загублено кінцівки. Це додасть швидкості потягу.
Казка вчить, як...(на світі жить).
Без труда...(нема плода).
Де сила не візьме, там розум...(допоможе).
Вірш.
Їхав потяг наш невпинно,
Із казкової країни.
Там живуть герої чемні,
Добрі, ввічливі" Напевно,
Ви такими будете,
Поради не забудете.
- Як же самим потрапити до Країни казок? Читати! Під шелест сторінок ви перенесетесь у казковий світ. Вивчайте казки! Нехай вони ідуть по світу і завжди живуть серед нас.