Презентація. Ділення натуральних чисел. Урок-зустріч з прислів’ями. 5 клас

Про матеріал
Урок - зустріч з прислів’ям в 5 класі «Ділення натуральних чисел» презентація. Формування розуміння означення ділення через множення, повторення назв компонентів ділення, формування навичок ділення багатоцифрових чисел, розкриття властивостей нуля й одиниці при діленні.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок-зустріч з прислів'ям. Тема : «Ділення натуральних чисел» Колесник Світлана Миколаївна вчитель математики та інформатики

Номер слайду 2

* У- успіх, Р- радість, О - обдарованість, К – кмітливість. “ Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу й чую, я трохи пам’ятаю. Те, що я чую, бачу й обговорюю, я починаю розуміти. Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю знань і навичок. ” Китайський філософ Конфуцій Я вмію Я зможу Я знаю

Номер слайду 3

І етап “Знайко біжить, а Незнайко лежить” *

Номер слайду 4

Усний рахунок 64 : 2 = 84 : 3 = 65 : 5 = 46 : 2 = * 4∙17∙25= 5 ∙612 ∙2= 8 ∙475 ∙125= 93 ∙5 ∙4 = Розкрийте дужки: 2∙ (х+3)= (5+а)∙4= 7∙(3у-4)= 8∙(а+в+7)= ЗАДАЧА. У коробці 24 цукерки.Малюк і Карлсон поділили їх порівну. По скільки цукерок отримав кожний? 32 28 13 23 1700 6120 475000 1860 2х+6 21у-28 20+4а 8а+8в+56

Номер слайду 5

Тема уроку: «Ділення натуральних чисел» * ЗАДАЧА. У коробці 24 цукерки. Малюк і Карлсон поділили їх порівну. По скільки цукерок отримав кожний? Нехай кількість цукерок х. Кількість цукерок у повній коробці х ∙2 = 24 Отже, в задачі шуканим є невідомий множник. Щоб знайти його, треба добуток поділити на відомий множник: х=24:2 х =12, тобто Малюк і Карлсон отримали по 12 цукерок.

Номер слайду 6

ІІ етап *

Номер слайду 7

Назвіть компоненти дії ділення * ділене дільник частка а : в = с 24 : 3 = 8

Номер слайду 8

Що означає поділити число а на число в ? * Поділити одне число на інше – означає знайти таке третє число, яке в добутку з другим дає перше або поділити число а на в - це означає знайти таке число с, що с·в=а.

Номер слайду 9

Чи завжди одне натуральне число можна поділити на інше націло? * Не завжди

Номер слайду 10

* Як називається результат дії ділення? Називається ЧАСТКОЮ Що буде результатом ділення, якщо ділене дорівнює 0? А якщо дільник дорівнює 0? Що буде результатом ділення, якщо дільник дорівнює діленому? Що буде результатом ділення, якщо дільник дорівнює 1?

Номер слайду 11

* Опорний конспект: а:а=1; а:1=а; 0:а=0, якщо а≠0 Ділити на нуль не можна!

Номер слайду 12

Як поділити натуральні числа, що закінчуються нулями? * Спочатку відкидають однакову кількість нулів у кінці діленого і дільника, а потім виконують ділення. 2500 : 50 = 250 : 5 = 50 2400 : 400 = 24:4 = 6 72000 : 800 = 720 : 8 = 90 5600 : 700 = 56 : 7 = 8

Номер слайду 13

Ділення багатоцифрових чисел зручніше виконувати кутом та дотримуватися такого правила: ”Виконуючи ділення, знось по одній цифрі ”

Номер слайду 14

Які задачі можна розв'язувати за допомогою дії ділення? * За допомогою ділення: за відомим добутком і одним із множників знаходять інший множник; дане число зменшують у вказану кількість разів; з'ясовують, у скільки разів одне число більше за друге або менше від нього.

Номер слайду 15

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА Встали рівно біля парт. Починаємо наш старт. Руки вгору, руки вниз, Подивились пильно скрізь. Головою покрутили,  Потім разом всі присіли.  Піднялись, понагинались  І здоровими зостались. 

Номер слайду 16

ІІІ етап “ Не кажи “не вмію”, а кажи “навчусь”. *

Номер слайду 17

* Вправи на закріплення: Усно № 460, 461, 462, 463, 464, 465, 466 Письмово: №469

Номер слайду 18

ІV етап “ Одна розумна голова добре, а дві ще краще ” *

Номер слайду 19

* Картка №1 Виконай ділення: 891808 : 124=7192 5712:28 = 204 2567:2567 =1 14400:900=16 Задача. У Наталки 18 цукерок, а у Сергійка 6 цукерок. У скільки разів більше цукерок у Оксанки, ніж у Сергійка? ( у 3 р) Серед відповідей знайдіть правильні, та складіть слово: р- 1; в - 34; 0 – 16; н-65; з - 204; к – 345; у – 7192; ш – 765; п – 2134; м – 3. Відповідь: “РОЗУМ”

Номер слайду 20

* Картка №2 Виконай ділення: 698412 :132 = 5291 94423 : 47= 2009 56789:1 =56789 13300:700 =19 Задача. Морозиво коштує 24 грн, а цукерка у 4 раза дешевша від морозива. Скільки коштує цукерка? ( 6 грн) Серед відповідей знайдіть правильні, та складіть слово: С – 56789; т – 567; у- 45; к – 5291; а – 2009;п – 12; м – 34; р – 19; л – 6789, б – 6. Відповідь: “СКАРБ”

Номер слайду 21

* Картка №3 Виконай ділення: 250731 : 117= 2143 31720 : 52=610 0: 34566=0 25600 : 800=32 Задача. За дванадцять зошитів у клітинку Ганнуся заплатила 14грн40коп. Скільки коштує один такий зошит? (1грн20коп) Серед відповідей знайдіть правильні, та складіть слово: а – 456; л – 0; к – 567; ю – 610; м – 435; и – 32; р – 89; д – 1грн20коп; я – 123; н – 2грн15коп. Відповідь: “ЛЮДИНИ”

Номер слайду 22

* “Розум – скарб людини”

Номер слайду 23

* V етап “ По роботі пізнати майстра ”

Номер слайду 24

БЛІЦОПРОС 1 варіант Число а , яке ми ділимо, називається__ділене_ (1 б) Число b, на яке ми ділимо, називається дільник (1 б) Результат ділення називається _часткою (1 б) Щоб знайти невідомий множник, треба добуток поділити на відомий множник (1 б) Щоб знайти невідоме ділене, треба частку помножити на дільник (1 б) 0 : а = _0__ ; а : _а_ = 1; а : 1= а. (1 б) Обчисліть 103275 : 243=425 (1 б) Обчисліть : (2 б) 124 : 31 =_4_ 2) 1000 : 200 + 1 = _6_ 3) 39 : 13 – 3000 : 1000 =_0_ 4) 48 : 16 + 0 : 1000 = _3_ 2 варіант Число а , яке ми ділимо, називається_діленим (1 б) Число b, на яке ми ділимо, називається _дільником(1 б) Результат ділення називається _ часткою(1 б) Щоб знайти невідомий множник, треба треба добуток поділити на відомий множник (1 б) Щоб знайти невідомий дільник, треба_ ділене поділити на частку (1 б) _а: а = 0 ; а : а = _1_; а : 1 = а. (1б) Обчисліть 103275 : 425=243 (1б) Обчисліть : (2 б) 1) 126 : 21 =6 2) 1000 : 500 + 1 = 3 3) 36 : 12 – 3000 : 1000 =0 4) 42 : 14 + 0 : 100 = 3 1 варіант Число а , яке ми ділимо, називається_____________ Число b, на яке ми ділимо, називається __________ Результат ділення називається _______________ Щоб знайти невідомий множник, треба _________ Щоб знайти невідоме ділене, треба _____________ 0 : а = _____ ; а : ____ = 1; а : _____ = а. Обчисліть 103275 : 243 Обчисліть : 1) 124 : 31 =_________ 2) 1000 : 200 + 1 = _____ 3) 39 : 13 – 3000 : 1000 =______ 4) 48 : 16 + 0 : 1000 = _____ 2 варіант Число а , яке ми ділимо, називається_______ Число b, на яке ми ділимо, називається ______ Результат ділення називається _________ Щоб знайти невідомий множник, треба _______ Щоб знайти невідомий дільник, треба______ ____ : а = 0 ; а : а = _____; а : _____ = а. Обчисліть 103275 : 425 Обчисліть : 1) 126 : 21 =___ 2) 1000 : 500 + 1 = ______ 3) 36 : 12 – 3000 : 1000 =__________ 6) 42 : 14 + 0 : 100 = _____

Номер слайду 25

Підсумок уроку Фронтальне опитування Що означає поділити число а на число в ? Назвіть компоненти дії ділення. Що буде результатом ділення, якщо дільник дорівнює діленому? Що буде результатом ділення, якщо дільник дорівнює 1? Чи можна яке-небудь число ділити на 0 ? Чому? * Д.З. Розділ ІІІ,§13 № 468, 470

Номер слайду 26

* Самоаналіз уроку учнями. Рефлексія 1. Сьогодні на уроці я навчився… 2. Сьогодні на уроці я зрозумів… 3. Сьогодні на уроці мені було важко…

Номер слайду 27

Думаю, самоаналіз ситуації ще не раз вам стане у пригоді. «Усі людські вміння - це суміш терпіння і часу». О. Бальзака   * Дякую за урок!

ppt
Додано
13 лютого 2019
Переглядів
5335
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку