Розробка уроку. Нестандартний урок математики в 5 класі «Ділення натуральних чисел»

Про матеріал
Нестандартний урок математики в 5 класі «Ділення натуральних чисел», урок - зустріч з прислів’ям.
Перегляд файлу

 

 

Тема. Ділення натуральних чисел. Слайд1

 

Мета. Формування розуміння означення ділення через множення, повторення назв компонентів ділення, формування навичок ділення багатоцифрових чисел, розкриття властивостей нуля й одиниці при діленні.

Розвивати вміння виконувати ділення в стовпчик на двохзначні та трьохзначні числа, навички роботи з книгою, швидкості обчислення, розумову діяльність, логічне й асоціативне мислення, ерудицію.

Виховувати працьовитість, самостійність, уміння  в парах, любов до історії свого народу, поважне ставлення до культури України. 

Тип уроку: Комбінований.

Форма проведення: урок-зустріч з прислів’ями.

Методи: підготовка до свідомої навчальної праці: постановка мети, актуалізація опорних знань, умінь;використання ключових слів, методи мотивації, збудження інтересу; робота з роздавальним матеріалом; комп’ютерна презентація.

 

Хід уроку

1. Організаційний момент. Слайд 2

Доброго дня діти. А які асоціації у вас викликає слово «урок»?Давайте розкладемо його по літерах:

У- успіх, Р- радість, О- обдарованість, К – кмітливість.

Чого чекати від уроку? Сподіваюсь, що сьогодні на уроці вас чекає і успіх, і радість. Ви зможете продемонструвати свою обдарованість, кмітливість.

Ще в 2400 років тому китайський педагог Конфуцій сказав:  

Те, що я чую я забуваю.                                                                Те, що я бачу і чую, я трохи пам’ятаю.

Те, що я бачу, чую й обговорюю, я починаю розуміти.

Коли я чую, бачу, обговорюю і роблю, я набуваю знань і навичок.

Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром.

 

Я вмію

Я зможу

 

 

 

Тому наше завдання піднятись сходинками:

Я знаю

 

Тож закликаю вас до активної співпраці. Тому що тільки взаємна зацікавленість учня та вчителя, їх співпраця дають очікувані результати.

2. Вступне слово вчителя з метою визначення мети та мотивації.

-         Дорогі діти, сьогодні ми з вами проведемо незвичайний урок - урок-зустріч з прислів’ями. Кожний етап нашої роботи на уроці буде пов’язаний зі змістом прислів’я. 

-         Скажіть, ви знаєте, що таке прислів’я? (вид фольклору (усної народної творчості), у якому сконцентрована народна мудрість.

3. Тренувальна вправа.

Отже, перший етап «Знайко біжить, а Незнайко лежить». Слайд 3.

- Що означає це прислів’я?

Отак і серед вас, Незнайки залишаться без роботи, а Знайки, виконавши завдання, підуть далі.

 

Розв’язуючи задачу, ви виконали арифметичну дію другого ступеня - ділення, яку ви вивчали разом із дією множення у початковій школі. Тому темою нашого уроку буде: «Ділення натуральних чисел». Метою уроку стане повторити назви компонентів ділення, закріпити ділення багатоцифрових чисел, та пригадати властивості нуля та одиниці при діленні.Записуємо в зошит число та тему уроку.Слайд5.

4. Вивчення нового матеріалу: (метод обговорення проблеми в загальному колі)

Повертаємось до задачі: 

 

Робота з підручником.

Добре, переходимо до наступного етапу.

Другий етап «Знання – сонце, книга – віконце». Слайд6.

- Скажіть, що означає це прислів’я?

Самостійна робота учнів з підручником.

Через те, що з поняттям «ділення» учні знайомі з початкової школи, то вони будуть у змозі вивчити §13 самостійно. Після роботи над текстом параграфу учні повинні вміти відповісти на питання:

 

«Мозковий штурм» за слайдами презентації, слайд 6-15

Записуємо в зошит опорний конспект

 5. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКАСлайд 15.

6.Вправи на закріплення.

Третій етап «Не кажи «не вмію», а кажи «навчусь». Слайд 16.

Що означає це прислів’я?

Цей етап відповідає виконанню письмових вправ з метою закріплення одержаних знань. Слайд 17. Вправи на закріплення:

Усно № 460, 461, 462, 463

Письмово: №469 

Робота в малих групах

Четвертий етап «Одна розумна голова добре, а дві ще краще».Слайд 18.

Кожній       парі   дається       картка,        на      котрій         записані      завдання. Розв’язавшизавдання, учні розшифрують слово. Для кожного ряду – своє. Слова утворюють прислів’я , що треба відгадати.Слайд 19,20,21.

Картка №1

Виконай ділення:

891808 : 124 5712:28                       2567:2567              14400:900

Задача. У Наталки 18 цукерок, а у Сергійка  6 цукерок. У скільки разів більше цукерок у Оксанки, ніж у Сергійка?

Серед відповідей знайдіть правильні, та складіть слово: 

р- 1;  в - 34;  0 – 16; н-65; з - 204; к – 345;  у – 7192; ш – 765;  п – 2134; м – 3.

Картка №2

Виконай ділення:

698412 :132                                  94423 : 47 56789:1            13300:700 

Задача. Морозиво коштує 24 грн, а цукерка у 4 раза дешевша від морозива. Скільки коштує цукерка?

Серед відповідей знайдіть правильні, та складіть слово: 

С – 56789; т – 567;  у- 45; к – 5291; а – 2009;п – 12; м – 34; р – 19; л – 6789, б – 6.

 

 Картка №3

Виконай ділення:

250731 : 117                            31720 : 52                              0: 34566                 25600 : 800 

Задача. За дванадцять зошитів у клітинку Ганнуся заплатила 14грн40коп. Скільки коштує один такий зошит? Серед відповідей знайдіть правильні, та складіть слово:  А – 456; л – 0; к – 567; ю – 610; м – 435; и – 32; р – 89; д – 1грн20

Прислів’я, яке повинні були скласти діти: « Розум – скарб людини».Слайд 22.

П’ятий етап «По роботі пізнати майстра»Слайд 23.

 

Бліцопрос Слайд 24.

1  варіант

1.      Число а , яке ми ділимо, називаєтьсяділене(1 б)

2.      Число b, на яке ми ділимо, називається  дільник(1 б)

3.      Результат ділення називається часткою(1 б)

4.      Щоб знайти невідомий множник, треба добуток поділити на відомий множник(1 б)

5.      Щоб знайти невідоме ділене, треба часткупомножити на дільник(1 б)

6.      0 : а = __ ;         а : __ = 1; а : __= а. (1 б)

7.      Обчисліть 103275 : 243=___(1 б)

8.      Обчисліть : (2 б)

1)  124 : 31 =__             2) 1000 : 200 + 1 = __

 3) 39 : 13 – 3000 : 1000 =__      4) 48 : 16 + 0 : 1000 = __

2  варіант

1.      Число а , яке ми ділимо, називаєтьсяділеним

2.      Число b, на яке ми ділимо, називається дільником

3.      Результат ділення називається  часткою

4.      Щоб знайти невідомий множник, треба треба добуток поділити на відомий множник(1 б)

5.      Щоб знайти невідомий дільник, требачасткупомножити на дільник(1 б)

6.      _: а = 0 ;         а : а = __;          а : __ = а.

7.      Обчисліть 103275 : 42=__ (1 б)

8.      Обчисліть : (2 б)

1)  126 : 21 =_________         2) 1000 : 500 + 1 = ________

3) 36 : 12 – 3000 : 1000 =______6) 42 : 14 + 0 : 100 = _______

Учні обмінюються  роботами , оцінюють і виставляють бали.

7.Підсумок уроку . Слайд 25.

 

8.Самоаналіз уроку учнями. Рефлексія. Оцінювання роботи учнів.Слайд 26.

На початку уроку діти отримали заготовки для заповнення та прикрашання дерева

– знань, пропонується заповнити та поставити собі оцінку на листочку і прикрасити дерево.

 

 

9.   Домашнє завдання: Д.З. Розділ ІІІ,§13 № 468, 470 Слово вчителя. Слайд 27.

Думаю, самоаналіз ситуації ще не раз вам стане у пригоді. 

Свій урок я хочу закінчити такими словами:«Усі людські вміння - це суміш терпіння і часу».

О. Бальзака  

Мені б дуже хотілося, щоб ви, долаючи етап за етапом народної мудрості, зрозуміли, що людина повинна бути працьовитою, розумною, грамотною. Цьому нас вчить історія нашого народу, його культура, творчість. Цьому вас вчили й сьогоднішні прислів’я. Сподіваюсь, що ви зрозуміли їх значення, запам’ятаєте їх.

Література

1. Н.А. Тарасенкова, І.М. Богатирьова, О. П. Бочко, О.М. Коломієць, З.О. Сердюк - підручник для 5 класу, Київ, «Освіта»,2013 р.

2.Журнал «Математика в школах України», № 1 – 14, 2009.

3.А.В. Спивак, «Математичний празник», МЦНМО, ТОО ,«ТЕИС», 1995р.

4.А.Г Мерзляк, В. Б. Полонський, Математика,«Збірник задач і контрольних робіт», Харків, «Гімназія», 2015р.

5.В.М.Андрєєва, В.В.Григораш, «Настільна книга педагога», Харків,   «Основа», 2006р. 

6.Л. Гураш, «Вшдгадай», Київ, «Радянська школа», 1981.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кушніренко ольга Федосіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Додано
13 лютого 2019
Переглядів
4035
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку