На думку Б. Шоу, людина, яка не знає літературної мови, не може грамотно висловлювати думки, ніколи не досягне успіху в житті та кар’єрі. П’єса «Пігмаліон» показує читачеві, як завдяки освіті може кардинально змінитися життя людини. Утім, розпочавши з проблем фонетики, автор вивів читача на проблему особистості, її духовного розвитку. Він показав, що навіть освічена, розумна людина навряд чи змогла б вийти за межі свого соціального стану. А якщо вона і знайшла б у собі сили для цього, то цей процес був би непростим і болісним.
Номер слайду 3
Номер слайду 4
Літературний диктант. З яким давньогрецьким міфом перегукується і назва, і зміст п’єси Бернарда Шоу?Де відбувається зустріч квіткарки і професора?Чому присвятив своє життя професор Хіггінс?
Номер слайду 5
Літературний диктант. Визначте жанрову специфіку твору «Пігмаліон»Хто і з ким укладає парі?Яким є фінал п’єси Б. Шоу «Пігмаліон»? Як можна назвати урок, який у книжці п’єси дає Еліза професорові?Що Еліза говорить про себе, дискутуючи з Хіггінсом, і в чому вона бачить сенс свого життя?
Номер слайду 6
Номер слайду 7
портрет головної героїні на початку п’єси«Її ніяк не можна назвати привабливою. Волосся її якогось мишачого кольору, який не зустрічається в природі: тут явно необхідні вода й мило. Без сумніву, вона по-своєму охайна, проте поряд із дамами рішуче здається замазурою. Риси обличчя у неї непогані, але стан шкіри залишає бажати кращого; крім того, помітно, що вона потребує послуг дантиста»
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Номер слайду 12
героїня у ІІІ дії«Еліза, вишукано вбрана, справляє, увійшовши до кімнати, враження такої непересічної шляхетності та вроди, що всі присутні мимоволі встають. Уловивши гіггінсові вказівки, вона із завченою грацією підходить до місіс Гіггінс. Еліза вимовляє слова з педантичною правильністю й дуже милою інтонацією»
Номер слайду 13
Номер слайду 14
Номер слайду 15
Номер слайду 16
Еволюція Елізи: від квіткарки до ледіЕліза-квіткарка. Що було?Бідна,неохайна,неосвічена,її вимова далека від літературної,вона робить помилки у вимові звуків, використовує просторіччя, має вульгарні манери.
Номер слайду 17
Еволюція Елізи: від квіткарки до ледіЧарівна ледіЩо стало?Уміння спілкуватися,грамотно говорити, елегантність та чарівність зовнішнього вигляду, вишуканість та невимушеність манер, познайомилася з музикою, літературою, мистецтвом.
Номер слайду 18
Еволюція Елізи: від квіткарки до ледіЩо залишилось незмінним?Почуття власної гідності, незалежність, рішуче бажання змінити своє життя, прагматичність, доброта.
Номер слайду 19
Номер слайду 20
Номер слайду 21
Виведення формули успіху Елізи-ГалатеїЛітературна мова + бездоганні манери + велике бажання змінитися + наполегливість+ самоповага = справжня леді
Номер слайду 22
Номер слайду 23
Номер слайду 24
Б. Шоу показує еволюцію Елізи-Галатеї. Безграмотна квіткарка → «майже леді» → справжня леді. Хоча зовні головна героїня змінюється кардинально, проте вона зберігає позитивні людські якості.
Номер слайду 25
«Асоціативне гроно» Еліза зовсім не мармур, а особистість, характер, якої відшліфовується й удосконалюється під час експерименту, перевершує свого «Творця»
Номер слайду 26
«Асоціативне гроно» наполегливий упертий егоїстичнийсамовпевнений Хіггінс фанатично відданий роботі байдужий до людей
Номер слайду 27
Номер слайду 28
Номер слайду 29
Висновок. Б. Шоу створив драму не про кохання, а про силу творчості, про духовне пробудження людини під впливом мистецтва, про можливість здобуття особистістю внутрішньої краси й свободи.