Презентація для 8 класу на тему "Вища нервова діяльність"

Про матеріал
Повчальна презентація, для проведення уроку, для 7 класу. Детально розповідається про тему, легко запам'ятовується дітям. Цікавий дизайн і формат.
Перегляд файлу

image

image

image

image

imageВищий рвень аналзу в чутливих зонах кори пвкуль головного мозку виявляється у психц , яка характеризує особливост сприйняття свту людиною.

В основ поведнки лежить певна система реакцй на подразники зовншнього та внутршнього середовища — рефлексв.

Вони забезпечують взаємодю цлсного органзму з навколишнм середовищем.

Форми поведнки людського органзму

умовно подляють на вроджен й набут .

image

image

За своєю сутнстю вища

imageнервова дяльнсть — 01 Вона забезпечує переб г повед нкових сукупнсть умовних реакц й орган зму завдяки складних безумовних найдосконал шим пристосуванням рефлексв, що виробляються орган зму до умов снування. в кор та пдкркових

                                    структурах головного мозку.                                        02            В основ цих пристосувань лежить

здатн сть кори головного мозку швидко утворювати нов рефлекси  пригн чувати стар у в дпов дь на зм ни в середовищ .

03 Вища нервова д яльн сть є основою псих чних процес в.

image

Ц процеси виникають у кор головного мозку п д час д ї р зних подразник в.

П сля багаторазових повторень рух стає ч тким.

imageЦе можна пояснити концентрац єю збудження в нервових центрах, як в дпов дають за узгоджене скорочення необх дних м’яз в.

imageКонцентрац я збудження в одн й д лянц кори викликає пригн чення д яльност нших д лянок (гальмування).

З часом у збудлив й д лянц розвивається

imageгальмування, а навколо ц єї д лянки — збудження.

Наприклад, якщо людина зац кавлена розпов ддю

imageсп вбес дника, у кор великих п вкуль розвивається тимчасова д лянка сильного збудження

Сторонн подразники внасл док гальмування, що розвинулося навколо збудження, не

сприймаються.

imageІ, навпаки, якщо розпов дь нец кава, у центрах сприйняття нформац ї виникає гальмування.

imageА в д лянках кори, як оточують ц центри, виникає збудження. Людина легко в двол кається в д зм сту сторонн ми подразниками.

image

Наукове обґрунтування тип в вищої нервової д яльност зробив І. Павлов. В н виявив три

основн показники збудження та гальмування.

Сила нервових процес в — здатн сть кл тин кори мозку збер гати адекватн реакц ї на сильн подразники.

imageРухлив сть нервових процес в — це швидк сть переходу процесу збудження в гальмування, навпаки.

 Ур вноважен сть виявляється у сп вв дношенн сил процес в збудження та гальмування.

 

Так, залежно в д сили процес в збудження  гальмування можна вид лити два типи вищої нервової д яльност — сильний  слабкий

image

image

image

1)   Сильний невр вно-важений тип характеризується тим, що збудження кл тин кори головного мозку сильн ше, н ж

гальмування. Формування збуджувальних рефлекс в в дбувається швидко, а гальм вних — пов льно.

2)   imageСильний ур вноважений тип характеризується оптимальним сп вв дношенням сили процес в збудження  гальмування. В н може бути рухливим та нерухливим (нертним), що в др зняються швидк стю зм ни нервових процес в. На основ вивчення

взаємозв’язк в збудження  гальмування та поєднання їхн х

властивостей І. Павлов вид лив чотири основн типи вищої нервової д яльност .


image


image

image

image

imageТипи ВНД збгаються з чотирма типами темпераменту, як виявив у людей Гппократ.

image Перший тип ВНД — сангвнк — сильний, ур вноважений, рухливий. Так люди життєрад сн та працелюбн , дисципл нован , допитлив , емоц йно вр вноважен , з великим самовладанням  стриман стю характеру. image Другий тип — флегматик — сильний, ур вноважений, нертний. У людей цього типу збудження зм нюється гальмуванням пов льно, перех д в д одного виду д яльност до ншого утруднений. Вони емоц йно стриман , спок йн , наполеглив , пост йн у звичках схильностях

imageimageОсновн типи вищої нервової д яльност трапляються в «чистому» вигляд довол р дко. У б льшост людей спостер гають ознаки вс х тип в з перевагою одного з них.

imageАле в процес ндив дуального розвитку людини п д впливом умов навколишнього середовища в н може зм нюватися.

Отже, властивост нервової системи не є незм нними, вони можуть зм нюватися п д впливом виховання. Тому вчинки людей у життєвих

ситуац ях визначаються, головним чином, здатн стю стримувати себе

imageреагувати в дпов дно до норм, установлених сусп льством. З огляду на це повед нка вихованої людини майже н коли не в дпов дає запрограмованому типу вищої нервової д яльност .

image

image

image

image

image

pdf
Пов’язані теми
Біологія, 8 клас, Презентації
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
24 лютого 2023
Переглядів
225
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку