План проведення батьківських зустрічей Здоров'я дитини. Поняття про здоров'я та його складові. Психолого-соціальна складова здоров'я (виступ соціального педагога про соціометричні дослідження у класі). Духовна складова здоров’я (аналіз навчання, поведінки на уроках, перерві, аналіз анкет). Фізична складова здоров’я (перегляд інтерв'ю з уповноваженим президента України з питань дітей, виступ вчителя фізичної культури). Роль батьків у збереженні та зміцненні здоров’я дитини (рекомендації, заповнення анкети № 1,2).
Складові здоров’я Фізичне здоров’я (нормальна робота всіх органів і систем організму). Психічне здоров’я (душевна рівновага, уміння володіти собою, позитивна налаштованість на потрібну справу). Духовне здоров'я (розуміння сенсу життя, почуття прекрасного, порядність, співчуття). Соціальне здоров’я (умови життя, праці та відпочинку, охорона здоров’я, відносини із суспільством).
Психологічна характеристика підліткового віку Це вік: допитливого розуму, прагнення до пізнання світу, пошуку свого призначення в ньому, бурхливої активності, ініціативності, потреби в кипучій діяльності та творчості; багатьох суперечок, психологічних змін; Відставання у психологічному і особливого соціальному розвитку
Основна суперечність підліткового віку зміна “почуття дитячості” (що раніше створювало атмосферу захищеності, комфорту) на “почуття дорослості” ( бажання бути скоріше дорослими породжує низку різноманітних проблем, але підлітки ні соціально, ні психологічно ще не готові правильно їх вирішувати)
Перелік запитань до анкети 1. Із ким бити хотів сидіти за однією партою? 2. Кого з однокласників ти запросив би на свій день народження? 3. Кому з однокласників ти довірив би таємницю? 4. Із ким з однокласників ти хотів би дружити? 5. До кого з однокласників ти б звернувся про допомогу? 6. Кого б ти не запросив до себе на день народження?
Аналіз анкети “Моя життєва мета” Здоров’я – це повноцінне життя. Життя – це праця, самоспрямованність, наявність мети. Цілі учнів: Здобути гарну роботу, освіту. Досягти успіхів у спорті, мистецтві, модельному бізнесі. Стати хорошою, вихованою людиною. Бути доброзичливими, жити дружньо.
Протиріччя власних цілей і вчинків 1. Учні хочуть бути освіченими, грамотними людьми, але для цього нічого не роблять (аналіз навчання). 2. Самовпевненість у своїх силах, хоча насправді це не так. Є учні, які вже зараз прекрасно розбираються у бізнесі, свої знання опанували самі, або будуть опановувати самостійно (для цього їм не потрібні вчителі, батьки та інші дорослі). 3. Деякі учні не мають сформованої мети життя. Живу і добре. Всім необхідним забезпечують батьки. 4. Не у всіх мета життя є реальною, т. я. вчаться нижче своїх можливостей, а мріють …
Роль батьків у збереженні та зміцненні здоров’я дитини Формування здорового способу життя (аналіз анкети) 400-480 б. – вміє вести здоровий спосіб життя - 5 учнів 280-400 б. – близький до мети, але ще на етапі її завершення - 19 учнів 160-280 б. – шанси прожити до пенсії у доброму здоров'ї дуже малі - 1 учень
Причини закріплення шкідливих звичок у дітей Копіювання поведінки батьків, дорослих, що оточують. Бажання бути дорослими. Незнання про вплив шкідливих на стан здоров’я, наслідки куріння, алкоголізму тощо (навчання у школі). Невміння керувати власними емоціями (вирішення конфліктних ситуацій). Неправильна самооцінка. Бездіяльність (байдужість) батьків, залишення дитина на самоті із своїми проблемами.
Шляхи вирішення складних побутових проблем Практична робота батьків Батьки об’єднаються у групи і разом вирішують конкретну ситуацію Дайте обґрунтовані відповіді на запитання: Куріння у квартирі – як часто таке буває? Що відчуває той, хто не курить (дорослі, діти) у такій ситуації? Хто і як може змінити ситуацію на краще? Чи може дитина самостійно змінити звичні сімейні норми, яку допомогу можуть їй надати дорослі-некурці? Курці іноді намагаються відходити від дітей на прогулянках, коли закурюють. Яку відстань Ви б назвали безпечною для здоров’я того, хто не курить? Чи знайома Вам ситуація, коли мама й тато курить чи випиває біля дитини? Які відчуття у вас викликає така картина? Чи були Ви в ситуації вимушеного вдихання тютюнового диму і пропозиції випити за чиєсь здоров’я? Яку школу Вашому здоров’ю може спричинити вживання спиртних напоїв і пасивне куріння?