Дослідницька робота Роботу виконав: Кузнецов Тимур учень 6 класу Деснянського НВК Керівник роботи: Коваль Наталія Петрівна, вчитель вищої категорії, вчитель математики Деснянського НВК «Аліквотні дроби»
Номер слайду 2
«Без знання дробів ніхто не може вважати себе знаючим арифметику! » Цицерон
Номер слайду 3
Актуальність роботи Актуальність роботи полягає в тому, що аліквотні дроби складають великий клас нестандартних завдань. Їх вивчення підвищує успішність у навчанні, сприяє розвитку математичних здібностей, уваги, підвищенню пізнавального інтересу до математики.
Номер слайду 4
Об’єкт дослідження Аліквотні дроби. Предмет дослідження Формули для розкладання аліквотних дробів
Номер слайду 5
Номер слайду 6
Аліквотний дріб — звичайний дріб, в чисельнику якого стоїть одиниця.
Номер слайду 7
Математики стародавнього Єгипту «справжніми» вважали тільки одиничні дроби, дроби в чисельнику яких стоїть одиниця.
Номер слайду 8
Мета дослідження
Номер слайду 9
Гіпотеза Звичайну дріб можна представити у вигляді суми або різниці аліквотних дробів з різними знаменниками.
Номер слайду 10
Завдання дослідження
Номер слайду 11
«Папірус Ахмеса» Приблизно 1650 років до нашої ери
Номер слайду 12
«Папірус Ахмеса» Деякі дані, які містить таблиця з папірусу
Номер слайду 13
Формула для розкладання аліквотної дробі у вигляді суми менших аліквотних дробів з різними знаменниками
Номер слайду 14
Формула для розкладання аліквотних дробів у вигляді різниці аліквотних дробів Аліквотну дріб можна представити різницею двох аліквотних дробів, знаменник якої є добутком послідовних чисел.
Номер слайду 15
Приклади застосування формули для розкладання дробів:
Номер слайду 16
Приклади застосування формули для розкладання дробів:
Номер слайду 17
Дослідження
Номер слайду 18
Обчислити значення виразу:
Номер слайду 19
Перший спосіб. Застосуємо правило додавання дробів з різними знаменниками.
Номер слайду 20
Другий спосіб. Скористаємося формулою для розкладання аліквотної дробі у вигляді різниці = =
Номер слайду 21
Використання формул для розкладання аліквотних дробів при розв’язання олімпіадних задач.