Урок з математики в 6 класі
Тема. Властивості додавання.
Мета: сформувати вміння застосовувати властивості до додавання раціональних чисел; розвивати вміння застосовувати набуті знання в нових ситуаціях, вміння слухати та висловлювати думку; виховувати ініціативність, відповідальність, впевненість в собі.
Очікувані результати: учні повинні вміти застосовувати властивості додавання до додавання раціональних чисел.
Обладнання: комп’ютер, презентація, картки з завданнями, сигнальні картки.
Тип уроку: застосування знань і вмінь.
Розум полягає не тільки в знаннях,
а й у вмінні використовувати
ці знання на практиці.
Арістотель
Хід уроку.
1. Перевірка домашнього завдання.
2. Актуалізація опорних знань учнів.
а) Колективне складання кластеру з ключовим словом «Раціональні числа»
(Запропонувати учням протягом 2хв виписати якомога більше слів або висловів, пов’язаних, на їхню думку, із запропонованим поняттям. Нагадати , щоб учні виписували абсолютно усі асоціації, що приходять їм на думку. Після цього складається кластер. В ході згадуються відповідні правила, наводяться приклади їх застосування.)
б) Знайти значення виразів: (Робота в парах, кожний з рядів виконує свій стовпчик)
-4,5 + 5,7; 5,7 + (-4,5);
-2,5 + 2 ; -4 +4,4;
-7,6 + (-5,4 +3); (-7,6 + (-5,4)) + 3;
(-9,5 + 2,5) + 9,5. (-9,5 + 9,5) + 2,5.
Після цього встановлюється відповідність між прикладами та їх значеннями. Діти доходять висновків, що:
1)сума протилежних чисел дорівнює нулю;
2) для раціональних чисел виконуються властивості додавання.
3.Формулювання теми, мети й завдань уроку.
4. Застосування знань і вмінь.
1. Задача.
На складі було 450 банок з фарбою. Протягом дні комірник кілька разів приймав і видавав банки з фарбою та робив такі записи: 120 банок; -186 банок; 70 банок; - -80 банок; - 110 банок. Скільки банок з фарбою стало на складі в кінці дня? ( познайомити з професією комірника)
2. Обчислити зручним способом:
а) -2,8 + (-3,2) + 2,8 + (-5,8);
б) -3,63 + 4,28 + 2,72 + (-7,4);
в) -3,37 + (-4,84) + 6,51 + (-2,63) + 7,65.
3. Знайти суму всіх цілих чисел:
а) що розміщені на координатній прямій між числами -5,1 та 3,8;
б) що задовольняють нерівність -3,27 .
4. Спростити вираз і знайти його значення:
4,28 + (-6,8) +а + (-2,28) + b + (-5,2) при а=2,8; b=-11,4.
Самостійна робота (Двоє учнів виконують завдання за дошкою. Після закінчення виконання завдань всіма учнями здійснюється перевірка робіти «способом взаємоперевірки»).
1.Виконати додавання, обираючи зручний спосіб обчислення:
І варіант ІІ варіант
1) -9 + (-16) + 14 + (-5) +6; 1) -9 + (-23) + 16 + (-7) + 8;
2) -3,54 + 9,77 + (-5,77) + 3,54. 2) -8,34 + (-6,88) + 8,34 + 10,88.
2. Спростити вираз та знайти його значення:
І варіант: -1,9 + х + 3,24 + (-7,1) + у + (-5,24), при х = -14,8; у = 2,6.
ІІ варіант: -3,6 + у + 6,51 + (-2,4) + х + (-4,51), при х = 12,4; у = -7,6.
5. Підсумок уроку. Рефлексія.
6. Домашнє завдання.