Графіки рівноприскореного прямолінійного руху. Розробка вчителя фізики. КЗ “Гімназія № 2 м. Приморськ”Горбачової І. М.
Номер слайду 2
Мета уроку:з'ясувати, наскільки можливе застосовування табличного процесора для вирішення нескладних фізичних задачперевірити свої знання та вміння з ІКТ для практичного використання при розв'язуванні фізичних задач на побудову графіків
Номер слайду 3
Вносимо дані у табличний процесор, вставляємо графік і бачимо, хто дійсно йшов до напрямку школи. Кут нахилу графіка ʋ(t) до осі часу говорить про величину швидкості тіла: чим більше нахил, тим більше швидкість. Тупий кут з віссю часу відповідає проекції прискорення ax < 0. Через 2,5 хв Незнайка пішов у напрямку, протилежному від школи. Знайка та Незнайка поспішали до “науки”. За рівняннями їх швидкості: побудувати графіки швидкості і з'ясувати, хто дійсно з них хотів вчитися. Аркуш 1 Задача № 1
Номер слайду 4
Швидкість потяга за 20 с зменшилась з 72 до 54 км/год. Записати формули залежності швидкості від часу, переміщення від часу. Побудувати графіки цих залежностей. Побудувати графік залежності шляху від часу. Знайти шлях і переміщення в будь який момент часу. Для побудови математичної моделі задачі використовуємо такі формули: проекція прискорення, рівняння швидкості і рівняння переміщання: Задача № 2
Номер слайду 5
Запишемо умову цієї задачі та реалізуємо її за допомогою табличного процесора Microsoft Office Excel. Час руху встановлюємо за допомогою арифметичної прогресії. Дано: Аркуш 2
Номер слайду 6
Задача № 3 Знайдіть час і місце зустрічі двох друзів, які рухалися по шосе на автомобілях . Рівняння руху задані формулами:
Номер слайду 7
З'ясуємо, які величини нам відомі з графіків руху. Рівняння руху має такий вигляд отже маємо такі дані: Занесемо дані у табличний процесор Microsoft Office Excel, він сам побудує графіки руху і ми побачимо, коли і де зустрілися друзі. Аркуш 3
Номер слайду 8
Висновки. Результати уроку, як один із шляхів розв'язування задач, можна використовувати при розв'язуванні задач з кінематики для рівноприскореного і рівномірного руху Спасибо!