Презентацію можна використати для проведення інтерактивної гри для одинадцятикласників "Розумники і розумниці". Завдання розроблені для трьох турів гри "Фонетика. Орфографія", "Морфологія", "Синтаксис" (у кожному турі 3 учасники) та фіналу " Граматика. Лексика. Фразеологія". Невикористані питання можна розігради серед вболівальників. Усі завдання дібрані у форматі ЗНО.
А генерал/майор, кіловат/година, міні/комп’ютер. Б південно/бережний, південно/східний, північно/західний. В військово/транспортний, військово/зобов’язаний, військово/юридичний. Г ясно/зелений, ясно/окий, ясно/золотистий. Д вогне/гасник, хліб/сіль, зліт/посадка. Через дефіс пишуться всі слова в рядку:
А пристрас..ний, щас..ливий, шіс..надцять, об’їз..ний. Б захис..ник, студен..ський, корис..но, облас..ний. В водоочис..ний, свис..нути, перс..ні, корис..ливий. Г зліс..ний, аген..ство, особистіс..ний, перехрес..ний. Д капос..ний, контрас..ний, доблес..ний, тиж..невик. Спрощення приголосних позначається на письмі в усіх словах рядка
З'ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченніНебо зоріло (1)мільйонами вогників, тільки на заході, (2)скраю обрію, темніла хмара, а на сході блимала зоря, (3)розливаючись кривавим (4)відблиском.1 мільйонами2 скраю3 розливаючись4 відблиском. А іменник. Б числівник. В дієприслівник. Г прийменник. Д прислівник
Правильно узгоджено прикметники з іменниками в усіх словах рядка. А красиве панно, багатолюдний Делі, широка МіссуріБ маленьке какаду, змістовне лібрето, високе Кіліманджаро. В сонячна Перу, сіре кашне, дивакуватий маестро. Г ліричне інтермецо, козацький бароко, старе піаніно. Д новий фортепіано, далека Чилі, біле жабо
Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченніА Вибач мені за/те, що була неввічлива. Б Ранні птахи сповістили про/те, що займається новий день. В То/ж не дівчина, а справжнісінький вихор. Г Як/би не переймався, балачками визнання не здобудеш. Д Як/би знали, не те б заспівали.
А Явори й долини залила імла і несміливі й кволі встали зорі. Б Тихий сон стуляє вії розігнавши давні мрії і втопивши їх в журбі. В Нависло хмар глухе склепіння і шурхаючи крилами об них летять чайки. Г Я кличу сонце і припале сріблястим порохом з долин воно пливе. Д Сивим туманом оповило велетні-дерева і навіває сум така картина. Перед виділеним сполучником і після нього НЕ треба ставити коми в реченні
А Я принаймні знаю правила поведінки в громадських місцях. Б Хлопці про наші плани на це літо навіть не здогадувалися. В Бали хризантем проводять традиційно наприкінці листопада. Г Інколи найщиріша правда здається такою неправдоподібною. Д Ви зараз звичайно можете передумати їхати в це відрядження. Виділене слово є вставним у реченні
А А тим часом місяць пливе оглядать небо й зорі та землю й море. Б У моїй душі бриніли людські голоси і ні вдень ні вночі не давали спокою. В Підемо до лісу або в гай погуляти чи на річку порибалити. Г Жовтороте ластів’ятко силилося вилетіти з гнізда та ще не змогло. Д Пізньої осені на зритій землі поплуталась гарбузова огудина. Кому (коми) треба ставити в реченні
Установіть відповідність між видом односкладного речення та його прикладом. А Сьогодні відзначають День українського козацтва. Б Ліворуч вузесенька стежка через густий чагарник. В Як гарно в дивовижних степах Слобожанщини!Г Журливе звучання дудука – вірменської флейти…Д Надішли другові привітання з перемогою в конкурсі 1 означено-особове2 неозначено-особове3 безособове4 називне
З’ясуйте, яким членом речення є виділене слово. А Як кажуть в народі, життя прожити – не поле перейти. Б Орест затримався перевірити квитки на потяг. В Як виховує людину сама можливість зробити добро!Г Батьки повинні навчити долати життєві перешкоди. Д Відчувати радість за успіхи ближнього – ознака альтруїзму.
З’ясуйте, яким компонентом ускладнено просте речення 1 Знала я дочко за ними принаймні три чесноти.2 Зовні однак ніщо не віщувало рясної травневої грози.3 Під вечір годині о сьомій самотній блукав я в саду.4 Де він там зачепився старий бурлака. А уточнювальна обставина. Б звертання. В вставне слово. Г однорідні означення. Д відокремлена прикладка
А Не піймавши не кажи що злодій. Б Рушниця в його руках стріляла не хиблячи. В Посеред плеса вода мов сказившись починала хлюпати й кружляти. Г Хлопці прокинувшись нагодували й напоїли коней. Д Не зрозумівши студентка запитала ще раз. Непоширену обставину НЕ треба відокремлювати комами в реченні
А так що настрій зіпсувався на цілий день. Б бо кожен з нас почувався досить невпевнено. В проте погода посприяла нам і цього разу. Г й обговорювати можливі перешкоди. Д передчуваючи серйозні ускладнення. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Зранку ми почали непокоїтися…» обрати
А Отже, сполучники поділяємо на сурядні й підрядні. Б Кожна наукова теза, безперечно, вимагає доказів. В Такі експерименти, очевидно, необхідно продовжувати. Г Зміст цього поняття, на мою думку, треба уточнити. Д Вирішити проблему допоміг би, мабуть, такий експеримент. Вставне слово, що вказує на послідовність і зв’язок думок, ужито в реченні
А На подвір’ї голосно сміються діти і пурхають горобці. Б І жмуриться вікнами наша хатина і шепче задумливий сад. В День був сонячним і небо здавалося ще більшим. Г Жайворонок заспівав для своєї жіночки і їй теж захотілося в небо. Д Мені потрібне слово а не слава. Кома НЕ СТАВИТЬСЯ в реченні
А На березі річки стояли припнуті човни, рибалки й дітлахи. Б Ми з друзями їли та насолоджувалися ягодами лісової малини. В Остап, підійшовши до села, почув ґелґотання гусей та стріхи хат. Г Дрібні краплі дощу билися об шибку й повільно стікали донизу. Д Діти купалися не тільки в басейні, а й каталися на каруселях. Потребують редагування всі речення, ОКРІМ
А Олесь, який плив поруч, допоміг мені вийти на берег. Б Подвір’я затінює крислата яблуня, що росте під хатою. В Огірок, що зжовк на сонці, був дуже несмачний. Г Думки, які роїлися в хлопцевій голові, не давали заснути. Д Пасічник дав скуштувати меду, що пахнув липою. Відокремленим означенням можна замінити підрядне речення в рядку