Презентація до інтерактивної гри "Розумники і розумниці"

Про матеріал

Презентацію можна використати для проведення інтерактивної гри для одинадцятикласників "Розумники і розумниці". Завдання розроблені для трьох турів гри "Фонетика. Орфографія", "Морфологія", "Синтаксис" (у кожному турі 3 учасники) та фіналу " Граматика. Лексика. Фразеологія". Невикористані питання можна розігради серед вболівальників. Усі завдання дібрані у форматі ЗНО.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Нації вмирають не від інфаркту. Спочатку їм відбирає мову. Ліна Костенко

Номер слайду 2

Конкурс знавців української мови“У форматі ЗНО”

Номер слайду 3

ФОНЕТИКА ОРФОГРАФІЯ

Номер слайду 4

А генерал/майор, кіловат/година, міні/комп’ютер. Б південно/бережний, південно/східний, північно/західний. В військово/транспортний, військово/зобов’язаний, військово/юридичний. Г ясно/зелений, ясно/окий, ясно/золотистий. Д вогне/гасник, хліб/сіль, зліт/посадка. Через дефіс пишуться всі слова в рядку:

Номер слайду 5

А езопова мова, бульвар Академіка Вернадського. Б Декларація прав людини, сузір'я Великий Віз. В Національна опера України, Нобелівська премія. Г гора Ай-Петрі, кінофільм «Поводир»Д День соборності, Шекспірівський стиль. Правил уживання великої літери дотримано в усіх рядках, ОКРІМ

Номер слайду 6

А і..раціональний, груп..а, Гол..андія. Б ас..иміляція, і..новація, священ..ий. В Пікас..о, примадон..а, рот..ердамець. Г годин..ик, інтел..ект, га..льський. Д дік..енсівський, буд..ист, ал..ея. Подвоєння літер відбувається в усіх словах рядка

Номер слайду 7

А заїжджати, щирість, їстоньки. Б дзвонити, п’ятниць, український. В йодистий, з’єднування, сьогодення. Г підйомний, щебечуть, джміль. Д висаджують, зозулястий, перемивають. Однакова кількість звуків і букв у всіх словах рядка

Номер слайду 8

А фужер, левкой, марафон, симфонія. Б пишеться, тюлень, стіл, тьмяний. В хибний, хвалько, схопити, мох. Г просьба, сім’я, прихильність, сяйво. Д колесо, мокрий, вокзал, скупість. Підкреслена буква позначає той самий звук в усіх словах рядка

Номер слайду 9

А [..]еатральний, турис[..]ський, лауреа[..]Б каш[..]ан, [..]вірний, боро[..]ьба. В журя[..]ься, зіпсу[..]ий, [..]ихенький. Г факульта[..]ив, моло[..]ьба, субо[..]а. Д лісниц[..]во, розпи[..]ати, [..]ретій. Звук [т] треба вимовляти на місці пропуску в усіх словах рядка

Номер слайду 10

А ..війшли до хати, переконана ... цьому. Б ... свободу віримо, прочитала ... афішіВ зайшла ... ранці, пішли ... світлицю. Г була ... Сваляві, дивився ... віконечко. Д приходила ... формі, квіти ... руках. Літеру у на місці всіх пропусків треба писати в рядку

Номер слайду 11

А пр..людія, пр..краса, пр..зирливий. Б пр..зидія, пр..зентація, пр..брати. В пр..стиж, пр..парат, пр..м'єрний. Г пр..тензія, пр..вілей, пр..мудрий. Д пр..рогатива, пр..стол, пр..горнути. Літеру е на місці пропуску потрібно писати в усіх словах рядка

Номер слайду 12

А пристрас..ний, щас..ливий, шіс..надцять, об’їз..ний. Б захис..ник, студен..ський, корис..но, облас..ний. В водоочис..ний, свис..нути, перс..ні, корис..ливий. Г зліс..ний, аген..ство, особистіс..ний, перехрес..ний. Д капос..ний, контрас..ний, доблес..ний, тиж..невик. Спрощення приголосних позначається на письмі в усіх словах рядка

Номер слайду 13

А відв..язати, п..юре, Лук..яненко, м..ята. Б верф..ю, транс..європейський, кон..юнктура, дзв..якати. В к..юрі, інтерв..ю, пів..Єгипту, з..явитися. Г тім..я, пів..ягняти, возз..єднання, ін..єкція. Д М..юнхен, під..юджувати, верб..я, подвір..я. Апостроф пишеться в усіх словах рядка

Номер слайду 14

А лял..чин, кін..чик, щас..тя. Б совіс..тю, близ..ко, американ..ський. В ковз..кий, камін..чик, сер..йозний. Г познач..мо, кин..мо, ріж..мо. Д л..лється, секретар.., пол..ський. М’який знак на місці пропуску НЕ треба писати в усіх словах рядка

Номер слайду 15

А викладацький, молотьба, вохкість. Б карпатський, дорожчати, робітництво. В криворізький, об’їжджати, французський. Г інтелігентський, сонячний, надхнення. Д тюркський, свідотство, соняшник. Усі слова написані правильно в рядку

Номер слайду 16

Рідна мова дається народові Богом, чужа – людьми, її приносять на вістрі ворожих списів. Василь Захарченко

Номер слайду 17

МОРФОЛОГІЯ

Номер слайду 18

З’ясуйте, якими частинами мови є виділені в реченні слова. Дика груша (1)облита  білим молоком, і в тому пахучому молоці, (2)що (3)стиха піниться, бджоли (4)неначе киплять.1облита2 що3 стиха4 неначе. А займенник. Б дієприкметник. В прислівник. Г сполучник. Д частка

Номер слайду 19

З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні Ти явилась мені — і здалося, (1)що світ помолодшав (2)навколо (3)на тисячу (4)літ. 1 що2 навколо3 на4 літ. А прислівник. Б іменник. В числівник. Г сполучник. Д прийменник

Номер слайду 20

З'ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченніНебо зоріло (1)мільйонами вогників, тільки на заході, (2)скраю обрію, темніла хмара, а на сході блимала зоря, (3)розливаючись кривавим (4)відблиском.1 мільйонами2 скраю3 розливаючись4 відблиском. А іменник. Б числівник. В дієприслівник. Г прийменник. Д прислівник

Номер слайду 21

Правильно утворені дієслівні форми в рядку. А лікувати – лічу, лікуєш, лікуйте. Б очолити – очолю, очолиш, очоліть. В пролити – проллю, проллєш, пролийте. Г полоскати – полощу, полоскаєш, полощіть. Д провести – проводжу, проводиш, проводьте

Номер слайду 22

Немає частки в рядку. А навряд чи це можливо. Б нехай кожен наведе приклад. В тільки не змушувати. Г синіти, наче море 

Номер слайду 23

Помилку у творенні ступенів порівняння прикметників допущено в рядку А смачніший, найдавніший, найменш густий. Б триваліший, найменш кмітливий, вищий. В найдобріший, завзятіший, найбільш меткий. Г щонайкращий, більш нижчий, міцніший. Д якнайбільш розумний, нижчий за всіх, дужчий

Номер слайду 24

Правильно поєднано іменники з числівниками в рядку. А двадцять два футболісти. Б три з половиною сантиметрів. В двадцять чотири учня. Г півтори літри. Д сім цілих і вісім десятих відсотків

Номер слайду 25

Числівник є в реченніА Лінивий двічі ходить, скупий двічі платить. Б Майнули в повітрі десятки крил – і голубина зграя знялась у блакить. В Дуб уже ріс кількадесят років. Г Стокілометрову відстань подолали дуже швидко. Д Сотня запорожців вирушила на ворога.

Номер слайду 26

Правильними відповідями на запитання «Котра година?» будуть усі, ОКРІМА шоста година п’ятнадцять хвилин. Б п’ятнадцять хвилин сьомоїВ п’ятнадцять хвилин по шостій. Г чверть на сьому. Д чверть по шостій 

Номер слайду 27

Закінчення -а у формі родового відмінка мають усі іменники в рядку. А Крим, Львів, Миргород. Б десяток, нарцис, маневр. В Харків, вольт, язик. Г фонтан, кір, займенник. Д квартал, табун, хліб

Номер слайду 28

Правильно узгоджено прикметники з іменниками в усіх словах рядка. А красиве панно, багатолюдний Делі, широка МіссуріБ маленьке какаду, змістовне лібрето, високе Кіліманджаро. В сонячна Перу, сіре кашне, дивакуватий маестро. Г ліричне інтермецо, козацький бароко, старе піаніно. Д новий фортепіано, далека Чилі, біле жабо

Номер слайду 29

Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченніА Вибач мені за/те, що була неввічлива. Б Ранні птахи сповістили про/те, що займається новий день. В То/ж не дівчина, а справжнісінький вихор. Г Як/би не переймався, балачками визнання не здобудеш. Д Як/би знали, не те б заспівали.

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Яке прекрасне рідне слово!Воно — не світ, а всі світи. Володимир Сосюра.

Номер слайду 32

СИНТАКСИС ПУНКТУАЦІЯ

Номер слайду 33

А Явори й долини залила імла і несміливі й кволі встали зорі. Б Тихий сон стуляє вії розігнавши давні мрії і втопивши їх в журбі. В Нависло хмар глухе склепіння  і  шурхаючи крилами об них летять чайки. Г Я кличу сонце і припале сріблястим порохом з долин воно пливе. Д Сивим туманом оповило велетні-дерева і навіває сум така картина. Перед виділеним сполучником і після нього НЕ треба ставити коми в реченні

Номер слайду 34

А Я принаймні знаю правила поведінки в громадських місцях. Б Хлопці про наші плани на це літо навіть не здогадувалися. В Бали хризантем проводять традиційно наприкінці листопада. Г Інколи найщиріша правда здається такою неправдоподібною. Д Ви зараз звичайно можете передумати їхати в це відрядження. Виділене слово є вставним у реченні

Номер слайду 35

А А тим часом місяць пливе оглядать небо й зорі та землю й море. Б У моїй душі бриніли людські голоси і ні вдень ні вночі не давали спокою. В Підемо до лісу або в гай погуляти чи на річку порибалити. Г Жовтороте ластів’ятко силилося вилетіти з гнізда та ще не змогло. Д Пізньої осені на зритій землі поплуталась гарбузова огудина. Кому (коми) треба ставити в реченні

Номер слайду 36

Установіть відповідність між видом односкладного речення та його прикладом. А Сьогодні відзначають День українського козацтва. Б Ліворуч вузесенька стежка через густий чагарник. В Як гарно в дивовижних степах Слобожанщини!Г Журливе звучання дудука – вірменської флейти…Д Надішли другові привітання з перемогою в конкурсі 1 означено-особове2 неозначено-особове3 безособове4 називне

Номер слайду 37

З’ясуйте, яким членом речення є виділене слово. А Як кажуть в народі, життя прожити – не поле перейти. Б Орест затримався перевірити квитки на потяг. В Як виховує людину сама можливість зробити добро!Г Батьки повинні навчити  долати життєві перешкоди. Д Відчувати радість за успіхи ближнього – ознака альтруїзму.

Номер слайду 38

З’ясуйте, яким компонентом ускладнено просте речення 1 Знала я дочко за ними принаймні три чесноти.2 Зовні однак ніщо не віщувало рясної травневої грози.3 Під вечір годині о сьомій самотній блукав я в саду.4 Де він там зачепився старий бурлака. А уточнювальна обставина. Б звертання. В вставне слово. Г однорідні означення. Д відокремлена прикладка

Номер слайду 39

А Не піймавши не кажи що злодій. Б Рушниця в його руках стріляла не хиблячи. В Посеред плеса вода мов сказившись починала хлюпати й кружляти. Г Хлопці прокинувшись нагодували й напоїли коней. Д Не зрозумівши студентка запитала ще раз. Непоширену обставину НЕ треба відокремлювати комами в реченні

Номер слайду 40

А Хай кожен із вас заспіває. Б Гостям весело. В Дідусь буде відпочивати. Г Хлопець виявився не ликом шитий. Д Край неба жеврів. Поширеним є речення

Номер слайду 41

А так що настрій зіпсувався на цілий день. Б бо кожен з нас почувався досить невпевнено. В проте погода посприяла нам і цього разу. Г й обговорювати можливі перешкоди. Д передчуваючи серйозні ускладнення. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Зранку ми почали непокоїтися…» обрати

Номер слайду 42

А І грає, і піниться синєє море. Б Сонечко зійшло і світить нам, і гріє. В Ні світ ні зоря соловей щебече. Г Ні мені, ні тобі не випала така нагода. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

Номер слайду 43

А Отже, сполучники поділяємо на сурядні й підрядні. Б Кожна наукова теза, безперечно, вимагає доказів. В Такі експерименти, очевидно, необхідно продовжувати. Г Зміст цього поняття, на мою думку, треба уточнити. Д Вирішити проблему допоміг би, мабуть, такий експеримент. Вставне слово, що вказує на послідовність і зв’язок думок, ужито в реченні

Номер слайду 44

А На подвір’ї голосно сміються діти і пурхають горобці. Б І жмуриться вікнами наша хатина і шепче задумливий сад. В День був сонячним і небо здавалося ще більшим. Г Жайворонок заспівав для своєї жіночки і їй теж захотілося в небо. Д Мені потрібне слово а не слава. Кома НЕ СТАВИТЬСЯ в реченні

Номер слайду 45

Номер слайду 46

Дорожи українською мовою,Рідна мова – основа життя. Хіба мати бува примусовою?Непутящим бува дитя!Дмитро Білоус

Номер слайду 47

ГРАМАТИКА ЛЕКСИКА ФРАЗЕОЛОГІЯ

Номер слайду 48

Правильним є тлумачення фразеологізму 1 Золота молодь2 Сім п’ятниць на тиждень3 Хоч греблю гати4 Честь мундира А розбещені діти багатих батьків. Б часта й легка зміна своїх рішень. В дуже багато. Г гідність особи як представника певної організаціїД обдаровані молоді діячі культури

Номер слайду 49

Доберіть до кожного фразеологізму антонім. Фразеологізм1 тримати в чорному тілі2 розкрити карти3 викинути з голови4 мозолити руки. Антонім. А ставати дибки. Б гладити по головіВ ходити довкола. Г не йти з думки. Д ганяти собак

Номер слайду 50

Доберіть антонім до кожного фразеологізму. Фразеологізм1 співати дифірамби2 задирати голову3 купатися в золоті4 вискочити на сухе. Антонім. А тримати хвіст бубликом. Б сухий хліб їсти. В вичитувати мораль. Г гнути коліна. Д потрапити в тенета

Номер слайду 51

А На березі річки стояли припнуті човни, рибалки й дітлахи. Б Ми з друзями їли та насолоджувалися ягодами лісової малини. В Остап, підійшовши до села, почув ґелґотання гусей та стріхи хат. Г Дрібні краплі дощу билися об шибку й повільно стікали донизу. Д Діти купалися не тільки в басейні, а й каталися на каруселях. Потребують редагування всі речення, ОКРІМ

Номер слайду 52

А збагачується ваше мовлення. Б ви збагачуєте своє мовлення. В звертається увага на багатство мови. Г вас зацікавлять багато епізодів. Д перед нами постає світ дитинства. Граматично правильне закінчення речення «Читаючи «Зачаровану Десну» О. Довженка…»

Номер слайду 53

А Олесь, який плив поруч, допоміг мені вийти на берег. Б Подвір’я затінює крислата яблуня, що росте під хатою. В Огірок, що зжовк на сонці, був дуже несмачний. Г Думки, які роїлися в хлопцевій голові, не давали заснути. Д Пасічник дав скуштувати меду, що пахнув липою. Відокремленим означенням можна замінити підрядне речення в рядку

Номер слайду 54

Доберіть синоніми. Слово1 превентивний2 тотальний3 фіктивний4 кардинальний. Синонім. А істотний. Б всеосяжний. В передовий. Г підроблений. Д запобіжний

Номер слайду 55

Доберіть синоніми. Слово1 абсолютний2 автентичний3 автономний4 аналогічний. Синонім. А цілковитий. Б самостійний. В сучасний. Г схожий. Д справжній

Номер слайду 56

Доберіть антоніми до поданих слів. Слово1 альтруїстичний2 огидний3 шкідливий4 недалекий. Антонім. А принадний. Б свійський. В тямущий. Г корисний. Д корисливий

Номер слайду 57

А програміст по професіїБ відправити по поштіВ виплатити по сто гривень. Г дбайливий по відношенню до майна. Д подорожувати по європейським країнам. Граматично правильно утворено словосполучення

Номер слайду 58

А працювати щосереди. Б вищий мене. В зошит з математики. Г вірний собака. Д розповідати про іспит. Граматичний зв’язок порушений у словосполученні

Номер слайду 59

А Квартет утворюють чотири виконавці. Б До редакції надійшло два сценарія. В Концерт тривав майже півтора години. Г Для вистави слід використати чотирьох прожекторів. Д Батальні сцени фільму знімали два з половиною місяців. Правильно узгоджений числівник з іменником у реченні

Номер слайду 60

Не бійтесь заглядати у словник: Це пишний яр, а не сумне провалля;Збирайте, як розумний садівник,Достиглий овоч у Грінченка й Даля. Максим Рильський

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, Сценарії
До підручника
Українська мова (академічний та профільний рівень) 11 клас (Глазова О.П., Кузнєцов Ю.Б.)
Додано
21 жовтня 2020
Переглядів
1503
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку