"Колись малою я любила читати, сидячи на горісі. Гілля навколо було мов зелене шатро, я опинялася мовби в інакшому, таємничому світі. А ще, правду кажучи, я ховалася. Батьки не схвалювали мого читання-всього-підряд. Тепер розумію чому. Книжки — як друзі. Є серед них надійні і справжні. Є й такі, на які просто марнуєш час." (Зірка Мензатюк)
Аналіз змісту з вибірковим читанням.- Хто є головним героєм твору?- Про кого ще йдеться в тексті?- Що було дивним для двірнички Фросини?- Як називалася наука, про яку говорив професор Петро Петрович?- Хто сказав: «Рукавиці літають, наче птиці»?(Зачитати)- Що вирішила зробити дівчинка наступної зими?- Що трапилося з рукавичними деревами навесні?- Про які дивні дерева йдеться мова у тексті?- Що вас здивувало в поведінці професора?- Як и розумієте останній абзац твору «Щоправда, чарівних дерев і так вистачає. Дерев, що вміють осяяти місто, засвітившись, мов люстри).
Стратегія «6 капелюхів»У вас на партах є рукавички 6 кольорів. Напишіть на білій – яка інформація була для вас корисна на уроці, на жовтій - які переваги у рукавичного дерева, на чорній- в якій ситуації, описаній у творі, потрібно бути обережним, червоній – чому не можна зустріти рукавичного дерева наших садках, зеленій – яке чарівне дерево посадили б ви в своєму саду , синій – чи отримали ви задоволення від роботи на уроці.