Презентація до лекції "Конфлікт"

Про матеріал
Дана презентація використовується як ілюстративний матеріал до лекції викладача.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

конфлікти. ПОНЯТТЯ, ТИПИ І ВИДИ КОНФЛІКТІВ

Номер слайду 2

ЩО ТАКЕ «КОНФЛІКТ»?З латини: conflictus - зіткнення, сутичка.

Номер слайду 3

ЯКІ АСОЦІАЦІЇ ВИКЛИКАЄ СЛОВО «КОНФЛІКТ»?Непорозуміння. Стрес. Незадоволення. Гнів. Образа. Суперечка. Зіткнення. Ворожість.

Номер слайду 4

поняття. Конфлікт - зіткнення протилежних інтересів і поглядів, напруження і крайнє загострення суперечностей, що призводить до активних дій, ускладнень, боротьби, що супроводжуються складними колізіями. Конфліктні ситуації вивчає конфліктологія.

Номер слайду 5

ФОРМУЛА КОНФЛІКТУ: КС + І = ККС (конфліктна ситуація) - це протиріччя, що нагромадилися створюючи причину конфлікту; І (інцидент) - збіг обставин, що єприводом конфлікту; К - конфлікт.

Номер слайду 6

В СУЧАСНІЙ КОНФЛІКТОЛОГІЇ ВЕЛИКУ УВАГУ ПРИДІЛЯЮТЬ ПОНЯТТЮ "СИЛА УЧАСНИКІВ КОНФЛІКТУ"Сила – здатність опонента реалізувати свою мету всупереч діям конкурента. Вона включає в себе ряд компонентів: Фізична сила, що включає технічні засоби, які застосовуються як інструмент насильства;Інформативно-цивілізована сила, що вимагає збору фактів, статистичних даних, аналізу документів, матеріалів експертиз з метою забезпечення повноти знання про свого конкурента для вироблення тактики і стратегії поведінки, використання "компромату" і т.п.;Соціальний статус, що виражається в суспільно визнаних показниках (прибутки, рівень влади, престиж і т.п.);Інші ресурси (гроші, територія, ліміт часу, число прихильників і т.д.).

Номер слайду 7

Учасники конфлікту діляться на три типи: Первинні групи – безпосередні учасники конфлікту, які знаходяться в стані взаємодії з приводу досягнення об'єктивно чи суб'єктивно несумісних цілей. Вторинні групи, які намагаються бути невмішаними безпосередньо в конфлікт, але вносять свій вклад в розпалювання конфлікту. Треті сили, зацікавлені у вирішенні конфлікту.

Номер слайду 8

Виникнення конфліктної ситуації, її гострота, схильність до розвитку чи, навпаки, до згасання, залежить від особистих якостей людей, які беруть участь у ситуації.

Номер слайду 9

Але при цьому конфлікт швидко вирішується, якщо хоча б один з учасників конфліктної ситуації володіє стратегіями поведінки в конфліктних ситуаціях.

Номер слайду 10

СТРАТЕГІЇ ПОВЕДІНКИ В КОНФЛІКТІПристосування («ведмежатко») - згладжування протиріч, навіть на шкоду власним інтересам. Компроміс («лисиця») - взаємні поступки, при яких кожна сторона щось виграє, і щось втрачає.

Номер слайду 11

Співробітництво («сова») - спільне вироблення рішень, що максимально задовольняють інтереси усіх сторін.

Номер слайду 12

Ігнорування («черепаха») - спроба (або прагнення) виходу з конфліктної ситуації, не вирішуючи її, відсутність прагнення до кооперації та спроб досягнути власних цілей. Суперництво («акула») - відкрита боротьба за свої інтереси всупереч інтересам супротивної сторони, завзяте відстоювання своєї позиції.

Номер слайду 13

НАЙПОШИРЕНІШІ МІФИ ПРО КОНФЛІКТИКонфлікт – це погано.Єдиний можливий результат конфлікту: хтось виграє – хтось програє. Тільки погані працівники спричиняють конфлікти. Конфлікт вирішиться сам собою, якщо його не поглиблювати.

Номер слайду 14

ОСНОВНІ типи КОНФЛІКТУРозрізняють п'ять основних типів конфлікту за кількістю учасників:1. Внутрішньоособистісний конфлікт. 2. Міжособистісний конфлікт.3. Конфлікт між особистістю і групою.4. Міжгруповий конфлікт.5. Міжнародний конфлікт.

Номер слайду 15

Внутрішньоособистісний конфлікт (конфлікт вимог). В даному типі конфлікту сторонами, які конфліктують, є різні компоненти духовної структури людини, причому це можуть бути компоненти одного рівня, наприклад, у ситуації боротьби мотивів або зіткнення двох життєвих принципів.

Номер слайду 16

Міжособистістний конфлікт (діадний). Це більш поширений тип конфлікту, де в ролі учасників постають дві особи, кожна з яких є суб’єктом – носієм певних цінностей, інтересів та думок.

Номер слайду 17

Конфлікт між особистістю і групою. Виробничі та навчальні групи встановлюють певні норми поведінки. Кожен повинен додержуватися, дотримуватися їх, щоб отримати визнання даною неформальною групою як її учасник і тим самим задовольнити свої соціальні потреби. Однак, якщо очікування групи заходять у суперечності з очікуваннями окремої особистості, може виникнути конфлікт.

Номер слайду 18

Міжгруповий конфлікт. Будь-яка організація складається з певних формальних і неформальних груп, між якими можуть виникати конфлікти. Найчастіше конфлікт виникає через розбіжності в цілях чи інтересах функціональних структурних груп, які просто не в змозі мирно співіснувати, оскільки всередині будь-якої групи постійно відбувається динамічний розвиток, змінюються цілі, завдання, що поступово входять у суперечки.

Номер слайду 19

Міжнародним конфліктом є конфлікт, який виникає за участі двох чи декількох міжнародних акторів та має міжнародно-політичні наслідки; об’єкт конфлікту при цьому виходить за межі юрисдикції будь-якого з його учасників.

Номер слайду 20

МОЖНА ВИДІЛИТИ ТАКІ ФАЗИ РОЗВИТКУ МІЖНАРОДНОГО КОНФЛІКТУ: Перша фаза конфлікту — це формування ставлення протилежних сторін одна до одної, яке зазвичай виражається в більш-менш конфліктній формі. Друга фаза — це суб'єктивне визначення конфліктуючими сторонами своїх інтересів, цілей, стратегій і форм боротьби для вирішення суперечностей. Третя фаза — пов'язана із залученням до конфлікту економічних, політичних, ідеологічних, психологічних, моральних, правових, дипломатичних засобів, а також інших держав, через блоки або договори. Четверта фаза — передбачає наростання боротьби до найбільш гострого політичного рівня — міжнародної політичної кризи, яка може охопити відносини безпосередніх учасників, держави певного регіону, інших регіонів. На цій фазі можливий перехід до застосування військової сили. П'ята фаза — міжнародний збройний конфлікт, який може розвинутися до високого рівня збройної боротьби із застосуванням сучасної зброї, можливим залученням спільників.

Номер слайду 21

ПРИЧИНИ КОНФЛІКТІВрозподіл ресурсів (вони завжди обмежені, а претендує на їх використання кілька сторін): різниця у цілях (спеціалізація, конкретизація та дроблення на підрозділи передбачає їх різну стратегічну спрямованість); взаємозалежність у досягненні результату (вимагає співробітництва, хоча, реалізовуючи власні завдання, люди інколи нехтують іншими); різниця в уяві та цінностях (відсутність об'єктивної оцінки ситуації): незадовільні комунікації (відсутність повної та достовірної інформації); різниця у досвіді та манері поведінки; різка зміна подій чи умов.

Номер слайду 22

Універсальним джерелом конфліктів є несумісність претензій конфліктуючих сторін за умов обмеженості можливостей їх задоволень. Приводом для конфлікту може стати незначний випадок. Мета конфлікту полягає в досягненні власних інтересів за рахунок інтересів інших.

Номер слайду 23

ФУНКЦІЇ КОНФЛІКТУ ПОЗИТИВНІСоціально-діагностична. РегулюючаІнтегративнаІнноваційна. Комунікативна. Соціально-психологічна НЕГАТИВНІДестабілізуюча. Дезорганізуюча. Надлишково-витратна

Номер слайду 24

Як же розвивається конфлікт?Характерним є повторюваність таких основних моментів: Початок конфлікту. Кульмінація конфлікту. Вирішення конфлікту.

Номер слайду 25

ПОЧАТОК КОНФЛІКТУ. Власне конфлікт починається з певних дій, які спрямовані проти іншої сторони. Дії такі: аналіз аргументів своїх і суперника, пошук союзників конфлікту, «розвідка боєм», тощо.

Номер слайду 26

КУЛЬМІНАЦІЯ КОНФЛІКТУ. Відбувається демонстрація своїх аргументів і критикуються аргументи супротивника. Використовується метод провокації, щоб виправдати свої дії в очах «громадської» думки, або для того, щоб підштовхнути супротивника до помилкових дій.

Номер слайду 27

ВИРІШЕННЯ КОНФЛІКТУ. Має три вірогідні варіанти: поступки однієї із сторін, що закінчується підкоренням однієї зі сторін або її знищенням; компроміс як результат рівності конфліктуючих сил; учасники конфлікту самі стають жертвами третьої сторони, яка раніше не приймала участі в конфлікті.

Номер слайду 28

Схема ПОДОЛАННЯ КОНФЛІКТУ

Номер слайду 29

То як Вирішити конфлікт?

Номер слайду 30

ВИСНОВКИКонфлікт є процесом. Йому властиві мінливість та динаміка. Цим він подібний до життя. Конфлікти супроводжують всі соціальні процеси, набуваючи різних форм – від смертельних загроз до інноваційних факторів. Вміти уникати конфліктів – корисна навичка, але зуміти жити із ними – ще корисніше.

Номер слайду 31

І ПАМЯТАЙТЕ, ЩО…«Ви не зможете поручкатися з другом, якщо у вас обох стиснені кулаки».Індіра Ганді.

Номер слайду 32

А ТЕПЕР – ПОТРЕНУЙТЕСЬ У ДІАГНОСТИЦІ КОНФЛІКТІВВизначте типи учасників конфлікту.

Номер слайду 33

Визначте, на яких репліках ще можна запобігти конфлікту.

Номер слайду 34

Визначте стратегії поведінки сторін в конфлікті.

Номер слайду 35

Дякую за увагу! Ви просто молодці!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Никитська Ганна Дмитріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Сиротенко Валентина Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Кулиш Валентина
    Дякую за презентацію. Цікавий матеріал. Корисний і актуальний. Ви моодець!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
12 березня 2019
Переглядів
26830
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку