Презентація до майстер-класу допоможе ознайомитися з особливостями творчості учнів через проект. Показати практичну значимість проектного методу для організації роботи. Сформувати вміння інформаційно-пошукової діяльності, а також навичкам покрокового проектування уроку.
«Однажды Луч сказал Солнцу:— Каждый день я летаю на Землю и согреваю все живое, но я хотел бы согреть сердце человека.— Хорошо, ты можешь отдать каплю солнечного огня сердцу человека, — разрешило Солнце. — Этот огонь поможет человеку стать великим творцом. Только выбери лучшего из людей. Луч прилетел на Землю и подумал: «Как же узнать, кто из людей лучше?»Тут он услышал грустные мысли парня: «Ничего у меня не получается. Мечтал стать художником, а стал маляром. Полюбил девушку, а она на меня не смотрит».— У тебя же есть талант, молодость и умелые руки! — воскликнул Луч и подарил человеку свой огонь.
Вспыхнул солнечный огонь в сердце человека и заставил его поднять глаза и расправить плечи. Он взял краски и нарисовал для любимой прекрасный букет. «Это чудо!» — обрадовалась девушка и поцеловала его. Потом парень так покрасил дом, что заказчик пришел в восхищение: «Я думал, вы маляр, а вы настоящий художник. Мой дом превратился в произведение искусства»! И парень стал известным художником. Луч вернулся к Солнцу и виновато сказал:— Я забыл, что надо было найти лучшего из людей. Я подарил огонь первому встречному человеку…— Ты поверил в человека, — радостно ответило Солнце. — А вера и поддержка превратят любого человека в творца и помогут преодолеть любые преграды»
Переваги перед традиційною методикою, наприклад, за підтримки засобів ІКТ: Перш за все, дана технологія дозволяє формувати ключові компетенції учнів. Дає позитивні результати в навчально- виховному процесі. Метод проектів знайшов застосування не тільки на уроках інформатики чи математики.Існує коло його широкого використання в позакласній роботі та під час занять гуртків.
{35758 FB7-9 AC5-4552-8 A53-C91805 E547 FA}Етапи роботи над проектом. Зміст діяльності учнів. Функції вчителяІ. Підготовчий етап. Обговорення проблеми, визначення теми, завдань проекту;планування роботи;вибір способів збору інформації, методів аналізу, виду презентації, критеріїв оцінювання. Заявка задуму;характеристика методу проекту;знайомство зі змістом проекту;мотивація пошуку;допомога в постановці завдань;висловлювання припущень;висунення пропозицій, ідей;корекція плану та завдань. II. Практично-виконавчий етап. Збір інформації;вирішення проміжних завдань;спостереження за об'єктами;проведення експериментів;анкетування;робота з літературою;аналіз інформації;формулювання висновків;оформлення результатів;колективне обговорення. Спостереження за роботою учнів;непряме керування діяльністю (поради, консультації тощо);корекція підсумкових матеріалів;спостереження за ходом обробки результатів і аналізу інформації;сприйняття звіту;постановка доцільних запитань (у ролі учасника)III. Завершальний етап. Представлення результатів у вигляді презентації;самооцінка результатів (за визначеними критеріями);захист проекту. Оцінка зусиль учнів, їхньої креативності, якості використання джерел, невикористаних можливостей, творчого потенціалу, якості звіту, презентації, захисту проекту. Діяльність педагога під час підготовки проекту
Функції вчителя1. Оголошення задуму (за допомогою бесіди, притчі, відео тощо на подану тему).2. Характеристика методу проектів (інформаційний, прикладний, творчий, дослідницький, ігровий, пошуковий, творчий).3. Ознайомлення зі змістом проекту (поділ учнів на групи за опорними питаннями, які визначають діти під керівництвом учителя).4. Мотивація пошуку.5. Допомога в постановці завдань.
І група. Мета проекту:сформувати _____________________________________________розглянути ______________________________________________узагальнити______________________________________________підготувати ______________________________________________ІІ група. Ключове питання проекту: ______________________________________________________________________________________________ІІІ група. Тематичні запитання: ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ІV група. Змістові запитання: _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
І група. Мета проекту:сформувати в учнів розуміння понять краса, красива людина;розглянути погляди видатних осіб на поняття краси в різні епохи;узагальнити погляди учнів класу на поняття «ідеально красива людина»;підготувати альманах «Як бути красивою людиною?» з практичними рекомендаціями для школярів.ІІ група. Ключове питання проекту: «Що таке краса і чому її обожнюють люди?» ІІІ група. Тематичні запитання: «Як розуміли красу видатні особистості? Що таке краса у вашому розумінні? Що означає внутрішня краса? Чи правдивим є вислів, що "красивим уважається все, на що дивишся з любов'ю"?» ІV група. Змістові запитання: «Які практичні рекомендації можна дати учням щодо того, що значить бути красивою зовні людиною? Чи зможете ви створити портрет красивої людини? Які афоризми та літературні твори розповідають про красу людини?»
І група – літератори Завдання групі літераторів:• дослідити поняття «краса людини» з літературних джерел: ставлення до краси видатних людей, афоризми про красу людини, підібрати найкращі приклади віршів, у яких поети пишуть про красу людини;ІІ група – художників Завдання групі художників: дібрати матеріали для оформлення художнього вернісажу з відомих репродукцій видатних художників світу, а також з образотворчих робіт учнів «Красива людина очима дітей».ІІІ група – дослідники Завдання групі дослідників: провести анкетування серед учнів з метою вивчення думок дітей про гарну людину, прекрасні вчинки, бажання бути красивою людиною.ІV група – косметологи Завдання групі косметологів: підібрати матеріал для випуску альманаху «Як бути красивою людиною?» з порадами косметологів про догляд за шкірою обличчя, користування косметикою, про раціональне харчування, дієти тощо.