Українська мова, 6 клас. Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні. Перехід прикметників з однієї групи в іншу.
Номер слайду 2
«Скринька емоцій» Завдання. Пропоную скласти у нашу чарівну скриньку усі негативні емоції (злість, гнів, тривогу, заздрість тощо) і міцно закрити її. А на сьогоднішній урок узяти лише позитивні емоції.
Номер слайду 3
«Мої очікування» Завдання. Перейти за покликанням на дошку Padlet і записати свої очікування від уроку.
Номер слайду 4
Робота із схемою «Прикметник»Завдання. Пригадати вивчену інформацію про прикметник з допомогою схеми.
Номер слайду 5
Проблемне питання. Завдання. Знайдіть прикметники у поданих словосполученнях. Який з прикметників означає, що турбота є чиясь?
Номер слайду 6
Досліджуємо групи прикметників за значенням. Робота у групах в Zoom-кімнатах. Завдання. Уважно прочитати інформацію. Скласти коротке пояснення до кожної групи прикметників. Завдання для групи 1.
Номер слайду 7
Досліджуємо групи прикметників за значенням. Робота у групах в Zoom-кімнатах. Завдання. Уважно прочитати інформацію. Скласти коротке пояснення до кожної групи прикметників. Завдання для групи 2.
Номер слайду 8
Досліджуємо групи прикметників за значенням. Робота у групах в Zoom-кімнатах. Завдання. Уважно прочитати інформацію. Скласти коротке пояснення до кожної групи прикметників. Завдання для групи 3.
Номер слайду 9
Досліджуємо групи прикметників за значенням
Номер слайду 10
Вправа-гра «Впізнай групу прикметників»Завдання. Вчитель називає словосполучення, а діти у відповідь виконують рухи: Якісні прикметники – рука вгору. Присвійні прикметники - рука до серця. Відносні прикметники – помахати рукою. Міцна дружба, товариські стосунки, Оленчина мама, справжній товариш, Васильків зошит, міський парк, сміливий вчинок, позитивні емоції, матусина рука, літній відпочинок.
Номер слайду 11
Досліджуємо перехід прикметників з однієї групи в іншу. Завдання. Визначте лексичне значення кожного прикметника та його групу. Чиє?Яка?присвійнийвідносний
Номер слайду 12
Досліджуємо перехід прикметників з однієї групи в іншу. Завдання. Визначте лексичне значення кожного прикметника та його групу. Чий?Переносне значенняприсвійнийякісний
Номер слайду 13
Досліджуємо перехід прикметників з однієї групи в іншу. Завдання. Визначте лексичне значення кожного прикметника та його групу. Який?Переносне значеннявідноснийякісний
Номер слайду 14
Висновок
Номер слайду 15
Зверніть увагу!
Номер слайду 16
Творче конструювання Завдання. Утворити сполучення прикметника з іменником. Визначити, до якої групи за значенням відносяться ужиті прикметники. Варення з чорниць – Зошит для учня –Нора лисиці –Огорожа із бетону –Поле пшениці –кабінет директора –Стіл для кухні -
Номер слайду 17
Робота з прислів’ями. Завдання. З’єднати дві частини прислів’я. Підкреслити прикметники. Визначити, до якої групи за значенням вони відносяться.
Номер слайду 18
Робота у групах в Zoom-кімнатах. Завдання для групи 1. Виписати словосполучення з якісними прикметниками. Завдання для групи 2. Виписати словосполучення з відносними прикметниками. Завдання для групи 3. Виписати словосполучення з присвійними прикметниками. Глиняний горщик, морозне повітря, мармеладні цукерки, шоколадне життя, Марійчина валіза, ведмеже вухо, ведмежа послуга, ведмежа нора, дерев’яна парта, дерев’яна хода, сталева труба, сталевий голос, учнівський зошит, Галинин олівець, добра людина, смачна кутя, мамина пісня, вечірній Львів, кулькова ручка.
Номер слайду 19
Вікторина «Розряди прикметників за значенням»Завдання. Перейти за QR-кодом або за покликанням. та виконати завдання вікторини.https://learningapps.org/view1138917
Номер слайду 20
Метод «Прес»Завдання. Довести, що групи прикметників визначено правильно. Якісні прикметники. Присвійні прикметники. Відносні прикметники. Високий дім. Цікава книга. Заміський дім. Паперова книга. Батьківський дім. Ростиславова книга
Номер слайду 21
Рефлексія. Відкриті запитання- Чи справдились ваші очікування?- Яке завдання було найважчим?- Над чим потрібно попрацювати?- Що вам було незрозумілим?- Висловіть свої враження від уроку за допомогою прикметників.
Номер слайду 22
«Рефлексивне емоджі»Завдання. Знайдіть у меню програми емоджі, які висловлюють ваш настрій та позначте його.