Порядок денний1. Академічна доброчесність як запорука якісної освіти. Положення про академічну доброчесність ліцею. Заступник директора з НВР 2. Формування в учнів упевненості в собі та в своїх знаннях як запорука академічної доброчесності. Учитель біології, географії 3. Формування академічної доброчесності на уроках зарубіжної літератури Учитель зарубіжної літератури4. Дотримання академічної доброчесності на уроках англійської та німецької мов. Учитель англійської та німецької мови 5. Особливості впровадження електронного документообігу в закладах освіти. Заступник директора з НВР 6. Використання елементів навігації додатків та програм у професійній діяльності вчителя. Заступник директора з НВР 6. Різне.
«Правдивість – це передусім чесність перед людьми і водночас перед власною совістю. Правдива оцінка самого себе – що я вже можу і чого не можу, як я просуваюся до... вершини самовдосконалення... – правдива оцінка всього цього є наріжним каменем правдивості й чесності». Василь Сухомлинський “Сто порад вчителеві”
1. Мета та завдання. ПОЛОЖЕННЯ ВИЗНАЧЕНО НА ОСНОВІ: Конституції України (статті 36), Закону України «Про освіту», статті 43 Закону України «Про повну загальну середню освіту», «Про наукову і науково-технічну діяльність», «Про авторське право і суміжні права», «Про видавничу справу», «Про запобігання корупції», Конвенції ООН «Про права дитини», Цивільного Кодексу України, Статуту ліцею та інші.
1. Мета та завдання. ЗАВДАННЯ: Формування освітнього середовища для дієвої організації освітнього процесу, розвитку потенціалу та підвищення престижу. Дотримання демократичних норм та принципів академічної доброчесностіОсвоєння Положення про академічну відповідальність за порушення принципів академічної доброчесності, визначених у статті 36.
Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених Законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання, попередження порушень освітнього процесу.2. Поняття доброчесності
Дотримання академічної доброчесності педагогами передбачає: посилання на джерела інформації дотримання авторських правдостовірна інформація про свою діяльністьконтроль академічної доброчесності здобувачами освіти:самостійна робота (виконання домашніх робіт, тощо)посилання на джерела інформації у разі використання ідей, тверджень, відомостейдотримання авторських правнадання достовірної інформації про свою діяльність2. Поняття доброчесності
Академічний плагіат – оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства2. Поняття доброчесності
Списування – виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації (шпаргалки, мікронавушники, телефони, планшети, тощо), крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання, а також повторне використання раніше виконаної іншою особою письмової роботи (лабораторної, контрольної, самостійної, індивідуальної, тощо). 2. Поняття доброчесності
Академічна доброчесність впроваджується з дотриманням: законності, фаховості, чесності, взаємоповаги, довіри, ввічливості, справедливості, відповідальності, прозорості, науковості, толерантності, демократизму. Колектив має право відкрито висловлювати свою громадянську позицію при обговоренні рішень та внутрішніх документів. Офіційне висвітлення діяльності закладу та напрямів його розвитку здійснює директор ліцею або особа за його дорученням. При розповсюдженні неправдивої інформації, особа, яка до цього причетна, має зробити все можливе, щоб спростувати викривлену інформацію та зменшити обсяг завданої шкоди.2. Поняття доброчесності
3. Дотримання культури. Усім учасникам освітнього процесу: Уникнення дій, пов’язаних з корупцією. Дотримання норм Конституції України, Конвенції ООН «Про права дитини», Статуту освітнього закладу та Правил внутрішнього розпорядку, чинного законодавства України в сфері освіти та загальної середньої освіти. Збереження навчально- матеріальної бази ліцею. Підтримка позитивного іміджу та традицій ліцею. Дотримання норм культури, правил ділової етики у веденні переговорів (спокійно, ввічливо, в доброзичливому тоні)Надання достовірної інформаціїДоведення до відома адміністрації ліцею інформації про порушення академічної доброчесності
3. Дотримання культури. Адміністрація: Ознайомлення з Положенням працівників ліцею, оприлюднення Положення на сайті закладу та доведення до батьківської громади, забезпечення умов для освітньої діяльності закладу. Педагогічний колектив: Виконання функціональних обов’язків, дотримання правил внутрішнього розпорядку, трудової дисципліни та корпоративної етики, участі в засіданнях педагогічної ради, саморозвиток та самовдосконалення, курсова підготовка, дотримання правил посилання на джерела інформації та надання якісних освітянських послуг та об’єктивна оцінка та контроль за доброчесністю здобувачів освіти, інформування про порушення та їх наслідки, нерозголошення конфіденційної інформації.
3. Дотримання культури. Батьками здобувачів : Виховання у дітей поваги до гідності, прав, свобод і законних інтересів учнів, вчителів та інших людей; відповідального ставлення до здоров’я та довкілля; життя в мирі та злагоді, патріотизмі та гуманізмі, любові до праці та толерантності, поваги до мови, державних символів, дотримання Конституції та законів України, Статуту та правил внутрішнього розпорядку, стимулювання до отримання освіти та самостійного виконання завдань. Неприйнятним для всіх учасників є: Навмисне перешкоджання діяльності, обман, нечесність, підробка, перевищення повноважень, несвоєчасне користування телефонами, вживання алкоголю та наркотиків, паління, пронесення зброї та інших небезпечних речей.
4. Попередження порушень Усім учасникам освітнього процесу: Уникнення провокування дій, пов’язаних з корупцією. Дотримання норм Конституції України, Конвенції ООН «Про права дитини», Статуту освітнього закладу та Правил внутрішнього розпорядку, чинного законодавства України в сфері освіти та загальної середньої освіти. Збереження навчально- матеріальної бази ліцею. Підтримка позитивного іміджу та традицій ліцею. Дотримання норм культури, правил ділової етики у веденні переговорів (спокійно, ввічливо, в доброзичливому тоні)Надання достовірної інформаціїДоведення до адміністрації закладу у разі отримання незаконних рішень або доручень
4. Попередження порушеньакадемічної доброчесності У разі підозри, виявлення чи констатації факту – повідомлення відповідальної особи. У разі доведення фактів – анулювання робіт, та притягнення до повторного написання. У випадках систематичних, грубих, об’ємних порушень – на розгляд Комісії з питань академічної доброчесності.
4. Попередження порушеньдисциплінарнаадміністративнапозбавлення педагогічного звання, кваліфікаційної категорії;позбавлення права брати участь у роботі визначених законом органів чи займати визначені законом посади;внесення до реєстру порушників академічної доброчесності;позбавлення будь-яких видів заохочення (премії, нагороди тощо) протягом одного року; інші форми відповідно до вимог чинного законодавства України. За порушення правил академічної доброчесності педагогічні працівники притягуються до таких форм відповідальності:
4. Попередження порушеньзауваження;попередження;повторне проходження оцінювання (самостіної, контрольної роботи, іспиту, заліку тощо);повторне проходження відповідного компонента освітньої програми. За порушення правил академічної доброчесності здобувачі освіти притягуються до таких форм відповідальності:
5. Дії з встановлення порушень та їх розслідування. Усі порушення Положення розглядаються Комісією з питань академічної доброчесності та етики педагогічних працівників. Звернення відбувається у формі письмової заяви до Голови або секретаря Комісії. У заяві зазначаються особисті дані заявника (П.І. Б., контактні дані: адреса, телефон, місце роботи, посада, клас, особистий підпис). Анонімні заяви чи заяви, викладені в некоректній формі, Комісією не розглядаються.
5. Дії з встановлення порушень та їх розслідування. Секретар Комісії здійснює повноваження щодо ведення протоколу засідання, технічної підготовки матеріалів до розгляду їх на засіданні тощо. Розгляд, розслідування і прийняття рішень - не більше 14 р.днів. Термін повноважень Комісії – 3 роки. Рішення приймаються Комісією відкритим голосуванням. Прийняття рішення більше 50% присутніх на засіданні. У разі рівного розподілу голосів, голос голови Комісії є вирішальним.
5. Дії з встановлення порушень та їх розслідування. На засідання Комісії запрошуються заявник та особа, відносно якої розглядається питання. Комісія готує рекомендаційний висновок щодо порушення / не порушення норм Положення. Зазначений висновок подається директору для подальшого вживання відповідних заходів морального, дисциплінарного чи адміністративного характеру. Комісія звітує не менше одного разу на рік (на серпневій педраді).
5. Дії з встановлення порушень та їх розслідування. Комісія має такі повноваження: Виявляти та встановлювати факти порушення та проводити інформаційну роботу. Ініціювати та досліджувати якість освіти та науково-дослідницької діяльності. Готувати пропозиції, надавати рекомендації та консультації щодо норм та виконання Положення. Залучати до своєї роботи експертів з відповідних галузей, а також використовувати технічні і програмні засоби для встановлення фактів порушення норм за поданою заявою.
5. Дії з встановлення порушень та їх розслідування Доводити результати розгляду заяв до відома директора ліцею для подальшого реагування: Позбавляти раніше встановленої категорії. Позбавляти права брати участь у роботі визначених законом органів чи займати визначені законом посади. Спонукати до повторного проходження здобувачами освіти оцінювання чи не зарахування результатів самостійних, контрольних робіт, іспитів, тощо. У разі списування під час конкурсів, I етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади робота учасника анулюється. У разі повторних випадків учасник не допускається до участі в інших конкурсах, олімпіадах.
6. Узагальнення1. Обов҆язковий контроль за виконанням Положення покладається на директора та його заступника, трудовий колектив, Раду навчального закладу.2. Будь-хто з учасників освітнього процессу закладу має право на звернення про моніторинг виконання Положення.3. Про хід виконання Положення закладу про академічну доброчесність та відповідальність за порушення керівник закладу звітує на педрадах, зборах трудового колективу, засіданнях Ради навчального закладу, звіті директора за рік т.і. 4. В річному плані роботи закладу планується робота з даного питання.