Практичний семінар "Інклюзивна освіта – особливий напрямок сучасної педагогіки. Особливості організації ОП: адаптовані та модифіковані навчальні програми."

Про матеріал
Сценарій проведення практичного семінару в рамках Робочого плану гімназіїї щодо вдосконалення навичок роботи з учнями з ООП.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Практичний семінар "Інклюзивна освіта – особливий напрямок сучасної педагогіки. Особливості організації ОП: адаптовані та модифіковані навчальні програми."

Номер слайду 2

Вправа «Асоціативний ряд»І__________________Н_________________К_________________Л_________________Ю_________________З_________________І__________________Я__________________ніциативністьнові підходиомпетентностіюдяність……………..

Номер слайду 3

Модифікація

Номер слайду 4

Адаптація

Номер слайду 5

Адаптація. НМ

Номер слайду 6

Вади мовлення. Дайте відповідь на питання. Які пори року ви знаєте? Яка пора року ваша найулюбленіша?

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Труднощі із швидким сприйняттям інформації

Номер слайду 9

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Всі учніУчень з ООППриготуй олівці червоного та зеленого кольорів. Замалюй трикутники червоним, а квадрати зеленим кольорами. Порахуй кількість квадратів та трикутників. Приготуй олівці червоного та зеленого кольорів. Замалюй трикутники червоним, а квадрати зеленим кольорами. Порахуй кількість квадратів та трикутників.ppt_x

Номер слайду 10

Адаптація

Номер слайду 11

Знайди мишку!

Номер слайду 12

"Дислексія – це не хвороба, а особлива будова мозку"У таких дітей гірше розвинена та частина головного мозку, яка розпізнає звуки мови – фонеми. Відповідно – діти погано розпізнають звуки, не можуть розкодувати їх на письмі та під час читання.

Номер слайду 13

Дислексія – часткове порушення процесу читання{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Як бачать завдання учні без ООПЯк бачать завдання учні з ООППрочитайте текст, випишіть перші два речення, вставте пропущені літери, підкресліть іменники. Прочитайтетекствипишітьпершідвареченнявставтепропущенілітерипідкреслітьіменники.

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Учень з дисграфією. Учень без ООПУчень з ООП

Номер слайду 17

Дисграфія – це частковий розлад процесу письма, пов’язаний з недостатньою сформованістю психічних функцій, що беруть участь у реалізації та контролі письмової мови. Діагностувати дане порушення можна тільки, коли дитина оволодіє технікою письма, тобто у І півріччі другого класу.

Номер слайду 18

Працювати над звуковимовою та розвитком зв’язного мовлення. (Артикуляційні вправи, чистомовки, скоромовки).https://www.youtube.com/watch?v=Jvm. KUE5bdm. M

Номер слайду 19

Супроводжувати завдання візуалізацією. Створювати образи на букви, слова, які дитина плутає. (Ліплення з пластиліну, письмо букв на піску, манці, робота з конструктором тощо)

Номер слайду 20

Виділяти іншим шрифтом, щось важливе (тобто давати інший образ).а

Номер слайду 21

Корекційні вправи для молодших школярів:а) читання віршиків, супроводжуючи їх певними рухами рук, ніг.б) робота з розмальовками, домальовкамив) робота з дидактичним матеріалом:складання звукових схем, перебудова звукових схем;складання з паличок геометричних фігур, додавання, віднімання паличок, перебудова фігург) лабіринти ( таблиці 1)Малюки проводять лінії, не відриваючи рукилабіринти чисел, букв (для кращого розпізнавання чисел, букв)(лабіринти 2)д) викреслення відомих літерє) Гра: «Я знаю 5 слів на певну букву»Варіанти: Дитина називає слова на кожний плеск долонями;У русі дитина називає слово на кожний крок;Дитина отримує від вчителя м’яч, кожне слово супроводжується підбиванням м’яча . Увагу приділяю тому, що визначення конкретних понять супроводжувалося рухами при роботі з усіма дітьми.

Номер слайду 22

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} Всі учні Учень з ООП1. Принести гроші на проїзд до музею та екскурсію. Для занять з ритміки слід придбати тапочки.2. Принести тапочки для екскурсії до музею.

Номер слайду 23

Кліпове мислення

Номер слайду 24

Переказ тексту ЗАЄЦЬ-РУСАККолись у нас удома жив заєць-русак. Його приніс із лісу старший брат Дмитро. Сірий нам сподобався, і ми всіляко старалися встановити з ним якомога тісніший контакт. Але він нас цурався, а ми побоювалися його: раптом укусить. Коли ми починали його гладити руками, він з якоюсь внутрішньою напругою терпів наші ласки, але ніколи не намагався вкусити когось. Дідусь нам розказав, що зайці, як і кролі, можуть бачити все навколо себе: бічне розташування і випуклість очей забезпечує їм велике поле зору. Часто зайці підходять до околиць сіл, забираються в садки. А маленькі зайченята, що живуть з людьми, дуже піддатливі на ласку і турботу про них і щиро прив’язуються до людей. Як цей текст може витворювати дитина з ООПЗАЄЦЬ-РУСАККолись у нас удома жив старший брат Дмитро. Ми всіляко побоювалися його: раптом укусить. Коли ми починали його гладити руками, він бачив все навколо себе. Часто дідусь підходив до околиць сіл і щиро прив’язувався до людей.

Номер слайду 25

Адаптація тексту для дитини із зниженням слухової пам'яті

Номер слайду 26

Текст переказу для дітей зі зниженням слухової пам*яті Колись у нас удома жив ……… Його приніс із ……..старший брат Дмитро. Сірий нам сподобався, і ми всіляко старалися https://www.youtube.com/watch?v=QIVF4v. LCs. EQ. Але він нас цурався, а ми побоювалися його:раптом укусить. Коли ми починали ……….., він з якоюсь внутрішньою напругою терпів наші ласки, але ніколи не намагався вкусити когось. Дідусь нам розказав, ……………. : бічне розташування і випуклість очей забезпечує їм велике поле зору. Часто зайці підходять до околиць сіл, забираються в https://www.youtube.com/watch?v=IIZA_cg. NROA . А маленькі зайченята, що живуть з людьми, ………і щиро прив’язуються до людей.

Номер слайду 27

Переказ – Акінфін Єгор - ООП

Номер слайду 28

Урок фізкультури – гра командою з м'ячем, дитина з уповільненням розвитку децентрації забрала м'яч та не віддає іншим дітям

Номер слайду 29

Дитина отримала м’яч і не віддає…а) за умовами гри запропонувати кинути ( передати) м’яч вчителю;б) у дитини м’яч залишається, а для продовження гри вчитель дає другий м’яч;в) учитель закінчує гру і пропонує іншу гру, але вже без предметів;г) учитель закінчує гру , закінчує урок. На перерві обов’язково розмовляє з учнем ( індивідуально), з’ясовує причини таких дій. Пропонує варіанти вирішення такої ситуації. Наприклад, «Коло вибору» , яке є в кожному класі.

Номер слайду 30

Звичні завдання іншими очима. Всі діти1. Виконати обчислення9+1=1+9=10-9=9-8=Діти з ООП9+1=1+9=10-9=9-8=

Номер слайду 31

+1=2. Візьми один жовтого кольору та 9 червоних Порахуй скільки ти отримав смайликів всього. 3. Візьми 10 жовтих . Відрахуй 9 та поклади їх окремо. Порахуй ті, що залишилися. Скільки отримав? 4. - =1.

Номер слайду 32

Учень з ООП почав вивчати новий предмет – Історію. Він не здатен осмислити нове поняття ІСТОРІЯ.

Номер слайду 33

(Рис. 1) Тема уроку: Історичні об’єкти. Старовинні монети, наскальні малюнки.

Номер слайду 34

Учень з ООП почав вивчати новий предмет -історію. Дитині важко осмислити поняття Історія. Дитині важко аналізувати події та осмислбвати інформацію. Тому ,для розуміння предмету використовуються переважно візуальні методи . При вивченні теми" історичні джерела " дитина намалювала своє бачення історичних джерел . На малюнку ми бачимо монети (речові історичні джерела). В нашому випадку, для того щоб пояснити дитині поняття «історія» асистент використовував, безпосередньо, випадки із життя. Нагадав момент знайомства з учнем, спільну працю вдома та в школі, гра в ігри на подвір’ї та зробив підсумки, що все це є «історія» - те, що було колись. На подальших уроках, після пройденої теми, можна пропонувати дитині з ООП замальовувати фрагменти із вивченої теми (рис.1). Таким чином учень згадує про що говорилось на уроці і тим самим відтворює вивчене.

Номер слайду 35

Номер слайду 36

Номер слайду 37

Номер слайду 38

1. Прослухай аудіо казки: https://www.youtube.com/watch?v=v. Ep3 LBJg. UJo2. Прочитати уривок казки – стр.37(до крапочки);3. Намалюй малюнок у зошиті до тексту(казки).

Номер слайду 39

Номер слайду 40

https://quizlet.com/_bod4i9?x=1qqt&i=3f4uhl

Номер слайду 41

Висновки. Учні з ООП в гімназії № 2 потребують адаптації навчального матеріалу з різних предметів. Це означає, що: Дитина засвоює засвоювати ті самі обсяги знань, що і її однокласники в інклюзивному класі. Ми не змінюємо (спрощуємо) зміст предмету. Ми шукаємо та розробляємо способи подання інформації та вивчення предмету дитиною з ООП з урахуванням особливостей її сприйняття; використання додаткових засобів і матеріалів (карток, інструкцій, правил тощо); розроблення та формування способів перевірки засвоєння знань та навичок.

pptx
Додано
2 листопада 2023
Переглядів
281
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку