Запити українського суспільства до педагогічних працівників:- Надавати якісну освіту здобувачам освіти. Навчити здобувачів освіти працювати з різноманітними інформаційними джерелами, аналізувати матеріали. Розвинути творчі здібності, креативність, нестандартне мислення. Сформувати вміння сучасної людини адаптуватися до швидкозмінних умов життя в суспільствіАкадемічна доброчесність
Причини академічної недоброчесностіАкадемічна доброчесність. З боку учнів: Відірваний від реальних знань зміст навчання. Перенавантаженість учнів домашніми завданнями;Шукають легких шляхів до позитивних оцінок. Бояться помилитися. Виклики в умовах воєнного стану. Не усвідомлюють значимості набутих знань. Бажання мати авторитет серед однокласників. Оцінка «для батьків»З боку педагогічних працівників : Не конкретизовані вимоги до виконання різних видів робіт (презентація, есе, твір-роздум і т.п.)Вимагають виконання досить об'ємних та складних завдань. Не завжди, і не всім зрозуміло та справедливо оцінюють виконану роботу (на думку здобувачів освіти)З боку батьків :вимагають тільки хороших оцінок. Не звертають увагу на важливість процесу самостійного здобуття знань дитиною, використовуючи власний потенціал. Толерантно ставляться до проявів порушення доброчесності: підтримують списування з ГДЗ, самі виконують за дітей д/завдання
академічний плагіат - оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства. Види порушень академічної доброчесності: самоплагіат - оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатівфабрикація - вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженняхфальсифікація - свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень. Академічна доброчесність
списування - виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчанняобман - надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу; формами обману є, зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування;хабарництво - надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесінеоб’єктивне оцінювання - свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти. Види порушень академічної доброчесності: Академічна доброчесність
Форми порушення академічної доброчесності здобувачами освіти. Академічна доброчесність Списування чи надання можливості списати інформацію з чужої або своєї роботи (контрольної або домашньої ), використання ГДЗ, інтернет - ресурсів Використання заборонених матеріалів, технічних засобів під час навчального процесу (навчальних посібників, шпаргалок, книг, формул, гаджетів і т.д.); Попереднє несанкціоноване використання результатів, в тому числі обмін або отримання інформації від учнів паралельного класу, які, наприклад, вже виконали тестову чи контрольну роботу; Навмисна відсутність у день здачі проекту, тесту, контрольної чи самостійної роботи; Будь які види свідомого обману.
Завдання: Інтерактивна гра 2«Незавершене речення»Академічна доброчесність. Необ’єктивне оцінювання (найчастіше звинувачення від здобувачів освіти в бік педагогів) – свідоме завищення або заниження оцінки рузультатів навчання здобувачів освіти. Продовжити речення «В процесі оцінювання намагаюсь враховувати...» (відповідь записується на аркуші, що розміщуєься на «Дереві академ.доброчесності)
ПРОЄКТ ПОЛОЖЕННЯ про академічну доброчесність учасників освітнього процесу Ліцею №243 Подільського району м. Києва. Академічна доброчесність. Положення включає такі розділи: Загальні положення.2. Поняття про принципи академічної доброчесності та норми забезпечення академічної доброчесності учасниками освітнього процесу.3. Норми та правила академічної доброчесності педагогічних праціників.4. Норми та правила академічної доброчесності здобувачів освіти.5. Види відповідальності за порушення академічної доброчесності.6. Заходи з попередження, виявлення та встановлення фактів порушення академічної доброчесності.7. Комісія з питань академічної доброчесності.8. Заключні положення.
Комісія з питань академічної доброчесностіАкадемічна доброчесність. Враховуючи вищезазначене пропонуємо: Створити комісію з питань академічної доброчесності у складі: Матвєєва Ліна Олександрівна, директор ліцею – голова комісії;Городнича Тамара Миколаївна, голова ПК – заступник голоки комісії;Козленко Юлія Іванівна, заступник директора з НВР – секретар;Члени комісії: Моторна Олеся Олександрівна – заступник голови батьківської ради;Байдачна Софія, учениця 10-А класу – представниця учнівського самоврядування
Академічна доброчесність. Проєкт рішення педагогічної ради: Затверити Положення про академічну доброчесність. Затвердити склад Комісії про академічну доброчесність. Педагогічним працівникам:3.1. у ході освітнього процесу керуватися Положенням про академічну доброчесність (протягом навчального року). 3.2.дотримуватись етики та академічної доброчесності, умов даного Положення, проводити роз’яснювальну роботу із здобувачами освіти щодо норм етичної поведінки та неприпустимості порушення академічної доброчесності (плагіат, порушення правил оформлення цитування, посилання на джерела інформації, списування) (протягом навчального року). 4. Адміністрації ліцею:4.1. організувати конкурс малюнків «Академічна доброчесність очима дітей для учнів 4-6 класів;4.2. організувати щорічний конкурс відеореклами «Ліцеїсти за академічну доброчесність» серед учнів 7-11 кл.4.3. заслухати питання академічної доброчесності на засіданні педради до 2028 року4.4. забезпечувати попередження порушень академічної доброчесності шляхом практикумів, консультацій та інших колективних та індивідуальних форм навчання педагогічних працівників з питань створення, оформлення ними методичних розробок, їх публікацій на освітніх платформах, методичних порталах, фахових виданнях (протягом навчального року)